(hehe daar was ik al bang voor. Nee, niet dezelfde. We kennen elkaar wel.
mods zullen zien dat de IP's verschillen (al zegt dat natuurlijk ook niet veel)
Moderator: Moderafo's
Serenity schreef:(hehe daar was ik al bang voor. Nee, niet dezelfde. We kennen elkaar wel.
mods zullen zien dat de IP's verschillen (al zegt dat natuurlijk ook niet veel)
Cisca schreef:Wat een arrogantie zeg, jij bent zeker de enige die de waarheid in pacht denkt te hebben :P
Je kunt nog niet eens respect voor iemand opbrengen.
Wat zul jij blij zijn dat je hetero bent, daar dank je god zeker iedere dag op je blote knieën voor :roll:
Froske schreef:Maar ik wil je dan wel even wijzen op de samenvatting van de 10 geboden. Daar staat toch duidelijk dat je je naaste lief moet hebben
Jos123 schreef:Cisca schreef:Even een vraagje, is Serenity, dezelfde persoon als Shito, onderhand, kan ik me nl niet aan die indruk ontrekken :)
Nee, duidelijk 2 mensen die op 1 lijn zitten. Veroordelen beiden niet homofilie, maar wel homosexualiteit, op grond van de bijbel.
Gershwin schreef:Zareb, relax, niemand zal jou persoonlijk veroordelen (ik in elk geval niet), maar er moet wel in alle openheid een theoretische discussie over te voeren zijn.
Shito schreef:k geloof dat iedereen dingen aan en van elkaar kan leren als je maar wilt. Maar helaas zijn er ook mensen die alleen maar dingen willen leren die ze prettig vinden om te horen.
Of ik respect voor anderen heb, wel, ik lieg niet tegen ze over wat de Bijbel zegt, ik lieg niet over wat God letterlijk zegt, ik doe niet alsof er iets anders staat, uit respect voor YHWH èn mijn medemens. Wat is meer respect? Een ander op de vingers tikken om hem van een foute keus af te halen? Of hem gewoon zijn gang laten gaan terwijl je weet wat de consequenties zijn?
Het hard maken is al talloze keren gebeurd Zareb. Hoe letterlijk wil je het hebben? Leviticus 18 en 20 zijn duidelijk over de Wetmatige beslissing. Mattheus 5 is duidelijk over Jezus' visie over de Wet. Er is net nog een tekst genoemd.
Als je een goede andere interpretatie kunt geven die niet in strijd is, en niets afdoet aan wat er staat, ga je gang. Maar aangezien homofilie vast niet pas is ontstaan na de Wet, zie ik niet in waarom dat gebod nu anders zou zijn. Als het gaat om maatschappij: homosexualiteit werd in veel van die maatschapijen heel normaal gevonden ("schandknapen" met name). Als het zou gaan over groepsverkrachting had dat er gestaan, en niet iets heel anders. Dat zijn twee bekende pogingen tot omzeiling. Heb je een betere? Vertel maar. Misschien overtuig je me!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten