maar als het nu gaat om de kern van het Evangelie, niet hoeveel mensen er bekeerd worden, maar het persoonlijke. Dan hoor ik slechts accentverschillen
Maar ik vond het vreemd dat er binnen een kerkverband ZO verschrikkelijk anders word gedacht. Ik zei al, dit was zomaar 1 simpel voorbeeldje. En ik hoor wel meer verschillen...
Waarom noem je de naam van de ene wel en van de andere niet?
Omdat dit een, voor mij, vrij onbekende dominee is waar ik nu even de naam niet van weet.
Dan verschillen we daarover dus van mening. Ik vind jouw uitspraken kwetsend. Enige nuancering zou m.i. op zijn plaats zijn. Hoeveel kritiek je ook hebt, je moet wel respect blijven tonen. En dat doe je niet.
Leg eens uit waarom en waar je mijn uitspraken kwetsend vind? Af en toe kan ongenuanceerd zijn geen kwaad. En ik heb wel respect maar niet voor alles. Verder slik niet zomaar alles wat van bovenaf gezegt gedaan en gepredikt word! Dat is wat anders dan geen respect tonen..
Verder is de media weldegelijk een ideaal middel om dit ter sprake te stellen!!!
Was de inhoudelijke samenstelling van het curatorium toen zoveel anders? Dat kun je moeilijk volhouden. Toch zijn ze aangenomen (ze behoorden kennelijk dus ook tot "hetzelfde slag"), en toch zijn ze na verloop van tijd "anders" gaan preken.
Samenstelling was anders ja. Zaten andere mensen in die anders dachten of makkelijker dachten of wat dan ook. Verder zei een dominee uit die lichting, ds. Paul geloof ik, dat hij noooit in het curatorium ZOU komen, dat is toch erg dat je dat gewoon weet? En nee, deze waren weldegelijk anders. Natuurliijk door de jaren heen anders gaan preken. Maar ze begonnen zeker niet zo als de studenten nu. Kzal eens kijken of ik nog een heel oud bandje van een van deze predikanten heb of zo.