wat is dat?
nooit van gehoord

Moderator: Moderafo's
Pieter schreef:Och, natuurlijk wel Peter.
Ik zal mezelf ook niet boven hen verheffen, maar ik vind het toch wel een merkwaardige manier om je levensstijl goed te praten. God vergeeft het wel als we onze zonden maar belijden, en dus leven we maar raak. Volgens mij werkt het zo niet helemaal...
Boekenlezer schreef:Dat is erg jammer.
Ds. R. van Kooten (HHK) waarschuwt nogal eens tegen de evangelische beweging.
Zelf heb ik helemaal niks met die evangelische beweging: veel te oppervlakkig. Geef mij maar die typisch gereformeerde bijbelse grondigheid. Er gaat niks boven de rijkdom van de hele Bijbel. Ook geen enkele beweging, in weerwil van wat je bij veel mensen wel lijkt te zien. Ik word wel eens een beetje kriegel van al die oppervlakkigheid.
Hoi Hendrik, ben je zelf ook lid van een reformatorishe gemeente?Hendrik schreef:ja de GKV een kerk met een eigen wereldje vind ik. Eigen kerken,scolen,verenigingen. Waar is dat nu voor nodig? Vinden ze zich zelf soms zo goed? ze geloven toch ook dat de doop zaligmakend is? Nou ja ik heb niks tegen medechristenen hoor ik vind het alleen vreemd dat ze een beetje hun eigen wereld creeeren. Straks beginnen ze nog een GKV-kledinglijn ofzoiets.
Oh je bedoeld net als protestants-christelijke scholen voor de PKNners en reformatorische scholen voor de zwaardere bevindelijk gereformeerde kant? (en islamitsche, katholieke etc scholen)..Hendrik schreef:ja de GKV een kerk met een eigen wereldje vind ik. Eigen kerken,scolen,verenigingen. Waar is dat nu voor nodig? Vinden ze zich zelf soms zo goed? ze geloven toch ook dat de doop zaligmakend is? Nou ja ik heb niks tegen medechristenen hoor ik vind het alleen vreemd dat ze een beetje hun eigen wereld creeeren. Straks beginnen ze nog een GKV-kledinglijn ofzoiets.
Hendrik schreef:jij wa toch ook GKV Marnix. Je houdt dus ook niet zo van dat eigen wereldje?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten