Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.
Misschien na Cathechasatie, op de Bijbelkring van onze kerk, dan kom ik met m'n leeftijd er voor in aan merking.
Moderator: Moderafo's
Cor schreef:Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.
Misschien na Cathechasatie, op de Bijbelkring van onze kerk, dan kom ik met m'n leeftijd er voor in aan merking.
Ikke21 schreef:een kringgebed lijkt me juist helemaal niks, een gebed kan ook zo heel erg persoonlijk zijn!!! In Oostenrijk heb ik het een keer gezien, elkaars handje vasthouden en dan zo bidden, ik vond dit een hele rare en geen fijne manier van bidden!!
joris schreef:Cor schreef:Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.
Jammer zeg! is er niet iets interkerkelijks dan ofzo? alphacursus?
wat is verschil tussen bijbelkring en jv?
Cor schreef:Goed idee, ga ik over nadenken
surfer schreef:Het gebed is één van de intiemste bezigheden die we kennen. Dat doe je alleen maar met mensen die je heel goed kent of alleen.
joris schreef:Hoezo het intiemste?
Jezus leerde ons: "onze vader' te zeggen. Dat is duidelijk een meervoud, dus zo intiem is dat niet. Ja wel intiem, maar meer intiem met meerdere mensen.
Pas in de gebedstiendaagse weer geweldige kringgebede meegemaakt. ieder krijgt namelijk een ander gebed in zijn hart en door dat samen te bidden wordt het gebed sterker. Je kan in zon gebed ook voor elkaar bidden, geweldig toch?
butterfly schreef:Ik bedoel eigenlijk het persoonlijk gebed. Waar anderen niets mee te maken hebben.En zelf vind ik het niet al te gemakkelijk om voor een groot publiek te bidden. Zit ik me daarop te concentreren ipv het gebed zelf. Dan denk ik bij mezelf. Mm laat mij toch lekker alleen bidden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten