Kring gebed.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 21 mei 2003 22:23

Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.
Misschien na Cathechasatie, op de Bijbelkring van onze kerk, dan kom ik met m'n leeftijd er voor in aan merking.

joris

Berichtdoor joris » 21 mei 2003 22:52

Cor schreef:Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.
Misschien na Cathechasatie, op de Bijbelkring van onze kerk, dan kom ik met m'n leeftijd er voor in aan merking.

Jammer zeg! is er niet iets interkerkelijks dan ofzo? alphacursus?
wat is verschil tussen bijbelkring en jv?

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 22 mei 2003 11:52

Ikke21 schreef:een kringgebed lijkt me juist helemaal niks, een gebed kan ook zo heel erg persoonlijk zijn!!! In Oostenrijk heb ik het een keer gezien, elkaars handje vasthouden en dan zo bidden, ik vond dit een hele rare en geen fijne manier van bidden!!

Ik vond het de eerste keer ook vreemd, omdat ik het niet gewend was. Ik had ook eerst zoiets van neu... Maar er zijn mensen die het wel fijn vinden.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 mei 2003 12:23

Ik was ook best huiverig voor kringgebed, tot ik het een keer met vrienden heb gedaan. Het was echt heel goed. Ik doe het nu ook veel met het evangelisatie-team. EN het hoeft echt niet truttig met handjesvasthouden enzo, ook ben je niet verplicht om jouw woordje te doen.

Nadeel vind ik wel dat je een beetje onzeker kan worden voor de anderen. Dat je niet goed zou bidden in hun ogen ofzo.
Daarom mag een kringgebed nooit geforceerd gebeuren maar echt een behoefte zijn van allemaal. Ik heb het idee dat die fout toch wel vaak wordt gemaakt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 22 mei 2003 13:41

joris schreef:
Cor schreef:Ik weet nu al dat, dat niks wordt er is in onze kerk weinig animo voor, er is al een JV, maar das weer geen echte Bijbelkring.

Jammer zeg! is er niet iets interkerkelijks dan ofzo? alphacursus?
wat is verschil tussen bijbelkring en jv?

Alphacursus? Ik loop meer te denken aan een cursustheologie na mijn belijdenis doen, maar dan wil ik ook op Bijbelkring.
Het verschil tussen JV(=jeugdvereniging) en Bijbelkring, op JV worden niet altijd dingen uit de Bijbel bediscuseerd, wel met een reflex naar de Bijbel, en Bijbelkring is specifiek gericht op een stuk uit de Bijbel en daar zit ook iemand van de kerkenraad bij.

joris

Berichtdoor joris » 22 mei 2003 23:07

ah kijk, dan richt je toch lekker een bijbelkring op met leeftijdsgenoten?

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 23 mei 2003 23:02

Goed idee, ga ik over nadenken :?

joris

Berichtdoor joris » 24 mei 2003 11:00

Cor schreef:Goed idee, ga ik over nadenken :?

moet je doen!!!!

Wat heb je nodig? bijbel, mensen, gitaar/piano, liedboekjes/psalmboekjes.

kijk eens op www.yfc.nl krijg je vast iedeen.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 24 mei 2003 16:41

Uh ja, ik ga daar wel efe kijken, of er wat leuks tussen zit. :)

joris

Berichtdoor joris » 25 mei 2003 17:19

www.evangelie.pagina.nl linkt een boel sites met bijbelstudiemateriaal. kweenie wat het allemaal is, maar wie weet zit er wat tussen.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 07 jun 2003 09:06

surfer schreef:Het gebed is één van de intiemste bezigheden die we kennen. Dat doe je alleen maar met mensen die je heel goed kent of alleen.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Surfer. Ik ben opzich niet tegen kringgebed, als mensen zich daar goed bij voelen en zo kunnen bidden , is dat alleen maar mooi. Maar zelf zou ik er nooit aan meedoen. waarom niet? zie citaat surfer :D
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2003 16:12

Hoezo het intiemste?
Jezus leerde ons: "onze vader' te zeggen. Dat is duidelijk een meervoud, dus zo intiem is dat niet. Ja wel intiem, maar meer intiem met meerdere mensen.

Pas in de gebedstiendaagse weer geweldige kringgebede meegemaakt. ieder krijgt namelijk een ander gebed in zijn hart en door dat samen te bidden wordt het gebed sterker. Je kan in zon gebed ook voor elkaar bidden, geweldig toch?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 07 jun 2003 16:19

weet je, over geloof doet iedereen altijd zo gewichtig, geheimzinnig. Alsof het iets heel persoonlijks is. Jouw persoonlijke overtuiging. Natuurlijk, persoonlijk geloof moet je wel hebben, maar geloof is niet een intieme achtergrond gedachte. Geloof is het leven. En het leven is maar een voorportaaltje, het hele leven gaat om Hem, en dat geldt voor iedereen. Geloven is niet een of ander zweverig iets, het is een zaak die de hele wereld aangaat. Dus waarom intiem?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 16 jun 2003 14:08

joris schreef:Hoezo het intiemste?
Jezus leerde ons: "onze vader' te zeggen. Dat is duidelijk een meervoud, dus zo intiem is dat niet. Ja wel intiem, maar meer intiem met meerdere mensen.

Pas in de gebedstiendaagse weer geweldige kringgebede meegemaakt. ieder krijgt namelijk een ander gebed in zijn hart en door dat samen te bidden wordt het gebed sterker. Je kan in zon gebed ook voor elkaar bidden, geweldig toch?

Ik bedoel eigenlijk het persoonlijk gebed. Waar anderen niets mee te maken hebben. :oops: En zelf vind ik het niet al te gemakkelijk om voor een groot publiek te bidden. Zit ik me daarop te concentreren ipv het gebed zelf. Dan denk ik bij mezelf. Mm laat mij toch lekker alleen bidden.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 16 jun 2003 14:13

butterfly schreef:Ik bedoel eigenlijk het persoonlijk gebed. Waar anderen niets mee te maken hebben. :oops: En zelf vind ik het niet al te gemakkelijk om voor een groot publiek te bidden. Zit ik me daarop te concentreren ipv het gebed zelf. Dan denk ik bij mezelf. Mm laat mij toch lekker alleen bidden.

kringgebed= niet bidden voor een grote groep. Maar samen, meestal met een kleine groep je vreugden en zorgen voor God neerleggen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Terug naar “Archief”