Sabra schreef:groenrondballetje schreef:Met het verkopen van
grond verkoop je niet het recht om een
eigen staat te beginnen.

John
Daar heb je volkomen gelijk in.
Dit klinkt anders dan wat je eerder schreef:Iemand die zo dom reageert als jij john, daar reageer ik alleen op met dit.
Sabra schreef:Dat recht hebben ze zichzelf afgenomen ....
Opvallend dat je toegeeft dat je argumentatie niet deugdelijk was, maar dat je standpunt ongewijzigd blijft. Het lijkt daardoor alsof je mening ondergeschikt is aan je argumenten i.p.v. anders om ...
Sabra schreef:Dat recht hebben ze zichzelf afgenomen tijdens de vergadering van de Verenigde Naties in 1947 waar de Arabieren weigerden in te stemmen met een deling van het land in een Arabische staat en een Joodse staat. Ook nu bijna 4 jaar geleden weigerde de Arabieren het voorstel van Barak om 95% van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever in eigen beheer te krijgen.
Ik denk dat foute beslissingen van leiders het volk niet de basisrechten ontnemen.
Wel denk ik dat die foute beslissingen gevolgen moeten hebben voor de leiders, en dat er dus een ONafhankelijke leiding moet komen over de Palestijnse staat, zoals ik schreef:Helaas is democratie en rechtsorde in de Palestijnse staat ver te zoeken; dit is echter een voorwaarde voor een stabiele veilige staat die terrorisme gaat bestrijden. Ik zie hierin dan ook de noodzaak voor een rol voor een sterke derde partij, die zich onafhankelijk van de Israel en de Palestijnen beweegt die enerzijds Israel in toom houdt wat betreft vergeldingsacties en anderszijds zowel de grond voor het terrorisme in de Palestijnse gebieden vermindert als het terrorisme actief bestrijd. Als het bestuur van die gebieden zich vervolgens ontwikkeld m.b.t. het handhaven van de rechtsorde en democratie dan kan zich een zelfstandigere Palestijnse staat ontwikkelen.
Sabra schreef:groenrondballetje schreef:Daarom denk ik ook dat een derde partij veiligheid moet garanderen voor beide zijden.
Dit is een duidelijke verwijzen naar de bijbel, waarin staat dat de hele wereld zich zal bemoeien met Israel.
Ik dacht dat verwijzen naar de Bijbel toegestaan was op refo-wev ...
Zoniet dan ben ik hier zo verdwenen ...
Sabra schreef:Het is onmogelijk voor een derde partij om deze situatie te controleren.
Geloof je de Bijbel
Geloof je dat God kan doen wat de profetien zeggen
Als Gods iets heeft laten profeteren dan moet je niet zeggen dat het onmogelijk is ... (tenzij je God niet gelooft, natuurlijk, maar dan hebben we een andere discussie ...
Sabra schreef:Mocht dit wel gebeuren, dan is het einde nabij.
Je bent toch niet bang voor de Wederkomst
Of laat je jouw visie op wat er in Israel moet gebeuren afhangen van jouw angst voor de Wederkomst in Jezus

Of waarom probeer je anders te voorkomen dat Gods profetie ten uitvoer komt
John