Palestijnen hebben recht op eigen staat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 mei 2003 11:53

[quote="groenrondballetje]
Met het verkopen van grond verkoop je niet het recht om een eigen staat te beginnen. :!:

John[/quote]

Daar heb je volkomen gelijk in. Dat recht hebben ze zichzelf afgenomen tijdens de vergadering van de Verenigde Naties in 1947 waar de Arabieren weigerden in te stemmen met een deling van het land in een Arabische staat en een Joodse staat. Ook nu bijna 4 jaar geleden weigerde de Arabieren het voorstel van Barak om 95% van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever in eigen beheer te krijgen.

Daarom denk ik ook dat een derde partij veiligheid moet garanderen voor beide zijden.

Dit is een duidelijke verwijzen naar de bijbel, waarin staat dat de hele wereld zich zal bemoeien met Israel. Het is onmogelijk voor een derde partij om deze situatie te controleren. Mocht dit wel gebeuren, dan is het einde nabij.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 20 mei 2003 20:34

De palestijnen hebben geen recht op een eigen staat, laat ze vertrekken naar een onbewoond eiland, kunnen ze elkaar daar opblazen :!:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 mei 2003 20:56

als je het goed bekijkt hebben de israelieten het land ingenomen vlak na de oorlog. ik zou ook niet blij zijn als er vreemde kwamen en een stuk van mijn land innamen. het is natuurlijk niet goed te keuren wat de palestijnen doen. hier trekt mij het idee van cor wel. zet ze allemaal op een eiland kunnen ze daar rotzooien. maar een eigen staat voor de palestijnen is dat wel reeel? want de palestijnen zijn geen volk, maar bestaat uit verschillende rassen (tenminste dat heb ik gehoord)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 21 mei 2003 09:59

Sabra schreef:
groenrondballetje schreef:Met het verkopen van grond verkoop je niet het recht om een eigen staat te beginnen. :!: John

Daar heb je volkomen gelijk in.

Dit klinkt anders dan wat je eerder schreef:Iemand die zo dom reageert als jij john, daar reageer ik alleen op met dit.

Sabra schreef:Dat recht hebben ze zichzelf afgenomen ....

Opvallend dat je toegeeft dat je argumentatie niet deugdelijk was, maar dat je standpunt ongewijzigd blijft. Het lijkt daardoor alsof je mening ondergeschikt is aan je argumenten i.p.v. anders om ... :roll:

Sabra schreef:Dat recht hebben ze zichzelf afgenomen tijdens de vergadering van de Verenigde Naties in 1947 waar de Arabieren weigerden in te stemmen met een deling van het land in een Arabische staat en een Joodse staat. Ook nu bijna 4 jaar geleden weigerde de Arabieren het voorstel van Barak om 95% van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever in eigen beheer te krijgen.

Ik denk dat foute beslissingen van leiders het volk niet de basisrechten ontnemen.
Wel denk ik dat die foute beslissingen gevolgen moeten hebben voor de leiders, en dat er dus een ONafhankelijke leiding moet komen over de Palestijnse staat, zoals ik schreef:Helaas is democratie en rechtsorde in de Palestijnse staat ver te zoeken; dit is echter een voorwaarde voor een stabiele veilige staat die terrorisme gaat bestrijden. Ik zie hierin dan ook de noodzaak voor een rol voor een sterke derde partij, die zich onafhankelijk van de Israel en de Palestijnen beweegt die enerzijds Israel in toom houdt wat betreft vergeldingsacties en anderszijds zowel de grond voor het terrorisme in de Palestijnse gebieden vermindert als het terrorisme actief bestrijd. Als het bestuur van die gebieden zich vervolgens ontwikkeld m.b.t. het handhaven van de rechtsorde en democratie dan kan zich een zelfstandigere Palestijnse staat ontwikkelen.

Sabra schreef:
groenrondballetje schreef:Daarom denk ik ook dat een derde partij veiligheid moet garanderen voor beide zijden.

Dit is een duidelijke verwijzen naar de bijbel, waarin staat dat de hele wereld zich zal bemoeien met Israel.

Ik dacht dat verwijzen naar de Bijbel toegestaan was op refo-wev ... :wink:
Zoniet dan ben ik hier zo verdwenen ... :oops:
Sabra schreef:Het is onmogelijk voor een derde partij om deze situatie te controleren.

Geloof je de Bijbel :?:
Geloof je dat God kan doen wat de profetien zeggen :?: :!:
Als Gods iets heeft laten profeteren dan moet je niet zeggen dat het onmogelijk is ... (tenzij je God niet gelooft, natuurlijk, maar dan hebben we een andere discussie ...

Sabra schreef:Mocht dit wel gebeuren, dan is het einde nabij.

Je bent toch niet bang voor de Wederkomst :!: :?:

Of laat je jouw visie op wat er in Israel moet gebeuren afhangen van jouw angst voor de Wederkomst in Jezus :?: Of waarom probeer je anders te voorkomen dat Gods profetie ten uitvoer komt :?:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 21 mei 2003 10:01

Cor schreef:De palestijnen hebben geen recht op een eigen staat, laat ze vertrekken naar een onbewoond eiland, kunnen ze elkaar daar opblazen :!:

Vol van haat :!:
Lees Romeinen 12:17-21
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. 18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij [komt] de wraak [toe]; Ik zal het vergelden, zegt de Heere. 20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen. 21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 21 mei 2003 10:06

johannes1 schreef:1 als je het goed bekijkt hebben de israelieten het land ingenomen vlak na de oorlog.
2 ik zou ook niet blij zijn als er vreemde kwamen en een stuk van mijn land innamen.
3 het is natuurlijk niet goed te keuren wat de palestijnen doen.
4 hier trekt mij het idee van cor wel. zet ze allemaal op een eiland kunnen ze daar rotzooien.
5 maar een eigen staat voor de palestijnen is dat wel reeel?
6 want de palestijnen zijn geen volk, maar bestaat uit verschillende rassen (tenminste dat heb ik gehoord)

1 klopt.

2 Insgelijks

3 klopt ook

4 Het is een wereldse reactie; geen Christelijke :!:

5 Mits de veiligheid door derden wordt gewaarborgd: JA!

6 Het Joodse volk bestaat ook uit vele verschillende rassen; Joden van overal ter wereld zijn naar Israel verhuist (verschillende landen in West- en Oost-Europa, Afrika, enz.)

John

PS - Ras is eigenlijk een onjuiste beschrijving van de biologie van de mens; geografische afstamming is een betere!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 mei 2003 10:15

Mijn zin over de wederkomst was meer als waarschuwing, maar dat terzijde.

Ik wil het graag hebben over het snelle voorbijgaan aan het feit dat de Arabieren gewoon een staat hebben geweigerd. Je doet dit alleen af met dat de leiders hier verantwoordelijk voor zijn maar dat het volk haar rechten behoudt.
In de Arabische wereld heb je geen gekozen leiders, dat zit ook niet in hun maatschappelijk structuur verweven. Zij willen een sterke man aan de leiding, vooral het volk wil dit.

Vol van haat
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. 18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij [komt] de wraak [toe]; Ik zal het vergelden, zegt de Heere. 20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen. 21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

Je gaat hierbij ook voorbij aan de ongelooflijke haat die eruit gaat van de Arabieren richting de Joden. Waarom wel Israel veroordelen omdat er volgens jou haat vanuit gaat richting de Arabieren terwijl je weet dat er een volle haat uitgaat van de Arabieren richting de Joden.
Laat ik dit zeggen, Joden haten geen Arabieren omdat zij Arabieren zijn, maar Arabarieren haten Joden omdat het Joden zijn.

Ik vind dat je net als de meeste Europeanen te makkelijk partij kiest voor de Arabieren en Israel enorme concessie wil laten doen. Zelfs mede-Arabieren weigeren om de Palestijnen te helpen. Maar dat is voor de meeste Europeanen dus geen boodschap.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 21 mei 2003 12:00

Sabra schreef:Mijn zin over de wederkomst was meer als waarschuwing, maar dat terzijde.
Ik wil het graag hebben over het snelle voorbijgaan aan het feit dat de Arabieren gewoon een staat hebben geweigerd. Je doet dit alleen af met dat de leiders hier verantwoordelijk voor zijn maar dat het volk haar rechten behoudt.
In de Arabische wereld heb je geen gekozen leiders, dat zit ook niet in hun maatschappelijk structuur verweven. Zij willen een sterke man aan de leiding, vooral het volk wil dit.
groenrondballetje schreef:Vol van haat

Je gaat hierbij ook voorbij aan de ongelooflijke haat die eruit gaat van de Arabieren richting de Joden. Waarom wel Israel veroordelen omdat er volgens jou haat vanuit gaat richting de Arabieren terwijl je weet dat er een volle haat uitgaat van de Arabieren richting de Joden.
Laat ik dit zeggen, Joden haten geen Arabieren omdat zij Arabieren zijn, maar Arabarieren haten Joden omdat het Joden zijn.
Ik vind dat je net als de meeste Europeanen te makkelijk partij kiest voor de Arabieren en Israel enorme concessie wil laten doen. Zelfs mede-Arabieren weigeren om de Palestijnen te helpen. Maar dat is voor de meeste Europeanen dus geen boodschap.

Jouw mening is zo bevooroordeeld dat je geeneens ziet dat ik wel degelijk hardere maatregelen wil voor de Palestijnen vanwege hun fouten dan voor Israel.

Immers
1- Israel mag van mij zelfbestuur hebben; de Palestijnen een extern bestuur (derde partij).

2 - Beide moeten stoppen met geweld; Voor Israel vertrouw ik dat toe aan hun regering, voor de Palestijnen aan een derde partij.

Dus als ik partij kies, ligt die keuze dichter bij een keuze voor Israel dan voor de Palestijnen.

John

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 21 mei 2003 12:10

groenrondballetje schreef:
Cor schreef:De palestijnen hebben geen recht op een eigen staat, laat ze vertrekken naar een onbewoond eiland, kunnen ze elkaar daar opblazen :!:

John

Nee ik ben niet vol van haat, maar als je weer hoort van een aanslag, en dan weer een aanslag en weer een enz.
Dan ga je van zelf zo denken, ik nu eenmaal voor de Israelie :!: :!:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 mei 2003 12:40

de soldaten van israel kunnen de veiligheid niet eens waarborgen, waarom derden wel dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 21 mei 2003 13:15

Israel zal altijd een steen des aanstoots blijven, dus het blijft er een zootje.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 22 mei 2003 10:36

Cor schreef:
groenrondballetje schreef:

17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. 18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij [komt] de wraak [toe]; Ik zal het vergelden, zegt de Heere. 20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen. 21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.John

Nee ik ben niet vol van haat, maar als je weer hoort van een aanslag, en dan weer een aanslag en weer een enz.
Dan ga je van zelf zo denken, ik nu eenmaal voor de Israelie :!: :!:

Ik ben voor vrede en veiligheid. :!: :wink:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 22 mei 2003 10:39

johannes1 schreef:

de soldaten van israel kunnen de veiligheid niet eens waarborgen, waarom derden wel dan?

Ten eerste zijn de Israelische soldaten partij, en worden hun acties gezien als vijandige acties ...

Ten tweede zijn vele acties van het Israelische leger wraakuitoefeningen (zoals raketaanvallen) die eerder acties uitlokken dan be-eindigen.

Ten derde zijn er legers die sterker en beter uitgerust zijn dan het Israelische; Bij mijn weten wordt het Israelische internationaal wel als een sterk, maar niet als EEN van de sterkste legers gezien.

Ten vierde zou een neutrale partij de Palestijnen een overgang kunnen bieden van oorlog naar duurzame vrede en veiligheid gebaseerd op een democratische rechtstaat.

John

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 mei 2003 11:56

Ten eerste zijn de Israelische soldaten partij, en worden hun acties gezien als vijandige acties ...

Ten tweede zijn vele acties van het Israelische leger wraakuitoefeningen (zoals raketaanvallen) die eerder acties uitlokken dan be-eindigen.

Ten derde zijn er legers die sterker en beter uitgerust zijn dan het Israelische; Bij mijn weten wordt het Israelische internationaal wel als een sterk, maar niet als EEN van de sterkste legers gezien.

Ten vierde zou een neutrale partij de Palestijnen een overgang kunnen bieden van oorlog naar duurzame vrede en veiligheid gebaseerd op een democratische rechtstaat.

ad 1 Mee eens

ad 2 Of Israel nu wel of niet reageert op aanslagen gepleegd door de terroristische organisaties, deze blijven doorgaan met hun terreur. Zij hebben namelijk maar een doel: de vernietiging van Israel

ad 3 Het Israelische leger wordt zeker wel beschouwd als een van de sterkste legers ter wereld. Ter vergelijking, waar de VS een aantal weken nodig hebben om een Arabisch leger te vernietigen hebben de Israeli's in het verleden grotere en meerdere Arabische legers in een klap vernietigd. Bovendien moet men ook maar de bereidheid hebben om te sterven, en dat is een kwaliteit die maar weinig legers bezitten. Niet dat Israeli's hier geen moeite mee hebben, maar zij hebben een duidelijke drive, de vernietiging van hun land is er mee gemoeid. Maar dit terzijde, dit is niet echt een punt in de discussie lijkt me

ad 4 Ik zou niet weten wie dit zou moeten zijn. Er is maar een land machtig genoeg hiervoor en dat is de VS, en juist aan de Amerikanen hebben de Arabieren een hekel. Zij hebben maar twee vijanden, de 'satan' Amerika en haar 'vazal' Israel.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 mei 2003 11:59

Ik kan het vorige bericht niet wijzigen, maar ik bedoel te zeggen bij ad 3 dat ook Israel moeite heeft om hun soldaten te laten sneuvelen/op te offeren voor veiligheid. Ze hebben in ieder geval iets duidelijk voor ogen, als zij zichzelf niet beveiligen dan is de staat Israel weg.

Terug naar “Archief”