CW schreef: Als je bijvoorbeeld vind dat een dominee op verkeerde wijze Gods Woord uitdraagt op de preekstoel, zou je dat volgens mij vooral in de "binnenkamer" moeten "bespreken". Of je nu gelijk hebt, of niet, de wijze waarop jij nu ds Van Gelder neergezet hebt, is hoe dan ook denigrerend en niet-constructief; een smet op de gehele GG en dus ook naar jouzelf toe.
Overigens vraag ik mij af, Snien. Als jij naar Goes gaat verhuizen, heb je kerkelijk (als dat de GG blijft) toch een flink probleem?
Groeten,
CW
Wees niet benauwd, dat wordt ook wel degelijk in 'de binnenkamer' besproken. Maar ik vind niet dat het altijd bij de binnenkamer moet blijven. Door het ook buiten de binnenkamer er over te hebben kan je juist ook anderen oproepen tot gebed.
Het gaat er ook niet om een dominee zwart te maken, als dat zo was zou ik juist niet zeggen dat er gebed nodig is.
Er is wel degelijk iets mis in de gergem. Als me dat koud zou laten zou ik het niet waard vinden er voor te bidden. Juist omdat ik het erg vind dat we de verkeerde kant op (zijn) (ge)gaan geef ik aan dat er zoveel gebed nodig is voor de gergem.
Wat betreft Goes......dat wordt geen probleem want ik ga over naar de CGK in Goes.