Zareb schreef:Shito schreef:@ Froske: het woord "leugen" sloeg op "bevestiging". Ik kan makkelijk zeggen dat je homoseksualiteit mag beleven. Maar het zou een leugen zijn, en daarbij zou ik ingaan tegen Gods opdracht om mijn medemensen Zijn geboden te onderwijzen.
As for heteroseksualiteit: inderdaad is overbevolking een probleem, en ik zou zelf ook ervoor pleiten om daar je eigen werk in te doen (oftewel, te overwegen of je wel kinderen probeert te krijgen of niet). Maar dat is een heel andere discussie.
Homofilie is iets waar je vaak niets aan kunt doen, en al kan het wel, dan duurt dat jaren en jaren. Gevoelens kun je soms niet tegenhouden, maar wel afwijzen. En de daad homoseksualiteit, daar kun je nee tegen zeggen.
En ja, dat kost heel veel. Als je dat niet acceptabel vindt, kun je gerust bij God aankloppen en zeggen "God, moet ik nou echt zoveel geven voor U?"
Maar ik ben bang dat Hij je als antwoord op Zijn Zoon zal wijzen en jou zal vragen: "Kind, moest ik echt zoveel geven voor jou?"
Hij heeft het gedaan. Nu is het onze beurt, jouw beurt, om jouw kruis op je te nemen. Anders, zo zegt Jezus, anders kun je Mijn discipel niet zijn.
En dat is geen makkelijke keus, ook niet een die je meteen vandaag hoeft te maken misschien. Maar het is jouw test, jouw beproeving, die niet te zwaar voor je zal zijn. Haal je hem? Dat is God toch wel waard!
Makkelijk hé, om vanuit jouw veilige omgeving over kruisdragen te spreken.
Als je me zou kennen zou je weten dat mijn eigen kruisdragen mij tot op de rand van zelfmoord heeft gebracht. Het is maar net wat je een veilige omgeving noemt.
Zareb schreef:Shito schreef:Het is pijnlijk. Het is snoeihard. Maar het is ook wat letterlijk in de Bijbel staat.
Dat is gewoon niet waar. Er staat niets letterlijk in de Bijbel.
Leviticus 18: 22 zegt
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Leviticus 20: 13 zegt
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Als je denkt dat de wetten niet meer voor ons gelden, lees Mattheus 4:19/20 voor Jezus' mening daarover
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, [die] zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie [dezelve] zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeen, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.
Als je denkt dat het niet mogelijk is: Johannes 5:2/3 zegt iets heel anders
2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.
3 Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
En Paulus ook, in 1 Korinthe 10:13
13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.
Of laat je, als het er opaan komt, je hormonen jouw god zijn boven YHWH?
Mensen in Iran geven hun vrijheid op voor YHWH.
Is je seksuele identiteit alleen maar een kwestie van hormonen?
Overigens is Iran het land waar homo's worden opgehangen. Wil jij daar naar toe?
Als YHWH dat van mij zou vragen: ja. Jij?
Homofilie is iets waar je vaak niets aan kunt doen, en al kan het wel, dan duurt dat jaren en jaren. Gevoelens kun je soms niet tegenhouden, maar wel afwijzen. En de daad homoseksualiteit, daar kun je nee tegen zeggen.
Je blijft maar in de vooronderstelling hangen dat er een verschil is tussen homofilie en homoseksualiteit. Als je als homoseksueel ervoor kiest geen relatie aan te gaan is dat een persoonlijke keus, die NOOIT door een ander mag en kan opgelegd worden.
En ook al kiest men ervoor niet met een andere jongen naar bed te gaan, dan blijft nog dat seksuele verlangen.
Een verlangen dat je, zoals een paar regels hierboven staat, de kop in kunt drukken als je er voor vecht.
En ja het is een persoonlijke keus, die de Bijbel van je vraagt. Als christen is het je plicht om elkaar te wijzen op elkaars fouten en elkaar de wet te leren, ook dat is een bijbelse opdracht. Wat je er uiteindelijk mee doet is je eigen keus, absoluut. Maar ik zou een slechte christen zijn als ik zou liegen over wat de bijbel erover leert.
En ja, dat kost heel veel. Als je dat niet acceptabel vindt, kun je gerust bij God aankloppen en zeggen "God, moet ik nou echt zoveel geven voor U?"
Leuk omgedraaid.
Ja he. Als je bewust tegen Gods Wetten ingaat, oftewel jouw kant van de belofte negeert, is het dan zelfs nog maar eerlijk te noemen als jij ondertussen nog wel vraagt om Zijn kant van die belofte?