Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:hijwel schreef:Ikke21 schreef:Als je echt zelf wil stoppen gaat dat je ook echt wel lukken, zelf heb ik 7 jaar gerookt en ben van de een op de andere dag gestopt, vond het vies en was het spuugzat, op zo'n manier lukt het je echt wel!!
denk dat in heel veel gevallen stoppe niet zo makkelijk is als jij het beleeft. Roken is echt heel verslavend en daar kom je niet zomaar vanaf. Maar ik geloof wel dat het een taak is van een christen om hier van af te komen.
Dus christenen met zwart geteerde longen probeer maar van het roken af te komen..
Kzou niet weten waarom het moeilijk is....hebben we nog een eigen wil?? oke, dan lukt het ons toch om te stoppen!! Denk je dat ik niet verslaafd was, pakje per dag!! Tis mij ook gelukt alleen moet je het ZELF willen en niet gedwongen worden.
Ikke21 schreef:Kzou niet weten waarom het moeilijk is....hebben we nog een eigen wil?? oke, dan lukt het ons toch om te stoppen!! Denk je dat ik niet verslaafd was, pakje per dag!! Tis mij ook gelukt alleen moet je het ZELF willen en niet gedwongen worden.
hijwel schreef:joris schreef:moet je naar De Hoop om af te kicken.
Zeker een optie.. maar vaak wordt er heel makkelijk over een verslaving gedacht! en dat is echt niet zo!!!
Ikke21 schreef:hijwel schreef:joris schreef:moet je naar De Hoop om af te kicken.
Zeker een optie.. maar vaak wordt er heel makkelijk over een verslaving gedacht! en dat is echt niet zo!!!
oke van een verslaving ben je niet zomaar af, maar als je echt wil kan je er van afkomen, er zijn zat manieren hoe je er af kan komen, maar dat moet je ook wel zelf willen
Tegen alle mensen die blijven zeggen dat er wel meer dingen slecht zijn voor de gezondheid wil ik zeggen dat dit geen enkel excuus is om door te blijven roken. Als andere mensen zondigen wil dit niet zeggen dat jij ook mag zondigen en als je ooit rekenschap moet afleggen voor God dan kun je nooit zeggen, "ja maar, patat eten is toch ook slecht voor je"
Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen roker en ik ben er een felle tegenstander van.
In sigaretten hebben de fabrikanten extra verslavende middelen gestopt die er voor zorgen dat mensen niet meer zonder kunnen. Dit zit niet in snoep, patat, alcohol en dat soort dingen meer. Met als gevolg dat je niet zo snel verslaaft raakt aan dat soort dingen en dat je het dus veel matiger kunt gebruiken. Niet meer dan dat je zelf eigenlijk graag wilt. Af en toe een sigaretje lukt meestal niet, want je gaat al snel meer roken, terwijl af en toe een glaasje wijn in het weekend geen enkel kwaad kan.
in de veel producten zit wel degelijk een verslavend middel (suiker), wat zeker een nadelige invloed heeft op je gezondheid. dan denk ik aan verrotten van tanden, maar ook aan een ontregelde hormoonhuishouding, die uiteindelijk uit kan lopen in diabetes. helaas zit suiker in zoveel dingen, dat we het niet eens merken, en zijn we er behoorlijk aan gewend. het is ook moeilijk het te ontlopen, dus kennen we de situatie zonder suiker niet goed.
willeke den Hertog schreef:Daar heb je helemaal gelijk in dat suiker ook super verslavend is. Wij als christenen moeten ons dus zeker ook afvragen of wij als wij super veel snoepen ons kunnen verantwoorden. Toch blijf ik er wel bij dat als je snoep eet, dat dat nog niet zo verslavend is als roken. Ik ben niet iemand die super veel snoept, maar af en toe een snoepje eet. Soms ook wel iets meer, maar niet zo dat ik regelmatig een zak snoep naar binnen bunker. Als je zo af en toe snoept, is dat niet zo slecht voor je als roken.
daarbij komt dat als je af en toe een sigaretje rookt, je veel sneller verslaaft bent en dat het dus al snel niet meer bij af en toe blijft.
Trouwens nog een waarschuwing voor iedereen die met suiker wil minderen. Kom nooit in de verleiding om frisdranken light te gaan kopen, zoetjes te gaan gebruiken of veel kaugom te gaan eten. In al deze stoffen zit namelijk de zoetstof Aspartaam of acesulfaam-k en dat is een zeer slechte zoetstof. Word ook gebruikt als rattengif, en er zijn verschrikkelijk veel bijwerkingen van te vertellen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten