Moderator: Moderafo's
Zareb schreef:aardmannetje schreef:Voor jou had een dergelijke vriendschappelijke relatie met een man dus niet mogelijk geweest zonder seksuele spanning.
Ik heb een aantal vrienden met wie ik op een soortgelijke manier om ga. Maar ik geef direkt toe dat dit soms best wel eens "spanning" veroorzaakt. Alleen, en dan ben ik het dus met je eens als jij schrijft
en daarom denk ik dat erotische verlangens niet een onbewust verloop hebben maar een keuze zijn.
heb ik een grens die ik probeer vast te houden. (en dat lukt aardig)
Want er zijn nu eenmaal zaken die, zoals in een eerdere posting van jou ter sprake kwam, exclusief zijn.
Waarin ik overigens wel heb ervaren dat open omgaan met lichamelijkheid, zonder valse schaamte, het uiteindelijk makkelijker maakt om grenzen te stellen.
PureImmortalSoul schreef:Weet je,.......bijna al deze discussies zijn gestoelt op een aantal bijbelteksten die men vanuit de kerk op een bepaalde manier uitgelegd heeft gekregen. Jarenlang. Men is bijna geindoktrineerd!
En dan te bedenken dat bij nadere studie blijkt dat 9 van de 10 (vaak genoemde) bijbelgedeelten over andere zaken gaan als twee mensen van hetzelfde geslacht die van elkaar houden. Sodom en Gommora: een complete orgie! Alle mannen van Sodom, van de jongste tot de oudste, trokken naar het huis van Lot, om die mannen te bekkenen (aldus de Bijbel) One big orgie! Nee, zo heeft God dat inderdaad niet bedoeld nee.
Daarnaast ben ik altijd ronduit verbaasd dat mensen hun visie \ beeld niet wensen bij te stellen met de gegevens die we nu, anno 2005 hebben.
Verstandelijk gehandicapten. Wie had daar ooit van gehoord in Bijbelse tijden. Geesteszieken en zij die door demonen bezeten waren. Daar lezen we wel over. Uit dorpen en steden werden zij verdreven... Nu, anno 2005, weten we dat mensen met een verstandelijke handicap niet door demonen bezeten zijn, maar dat zij deze handicap hebben door bijvoorbeeld een hersenvliesontsteking, een syndroom, een ongeluk of iets anders... We bouwen huizen \ instellingen voor hen, we zorgen voor hen en we hebben hen lief!
Als we dan, anno 2005, horen van wetenschappers dat bij homofielen genetisch aantoonbaar is dat er wel degelijk dingen anders zijn dan bij 'heterofielen' waar komt dan nog ons zieke idee vandaan dat het een 'opgelegde belasting' van Satan is? (iets wat ik al zooooooo vaak gehoord heb.)
Maar goed. In Gods woord staat gelukkig: Hij die mij beoordeelt is de Heer alleen! Nou, aan deze bemoedigende tekst hou ik mij maar vast dan. Zijn oordeel is immers perfect en volmaakt. Als Hij mij naar de hel wil zenden om wie en wat ik ben: succes ermee dan! In zo'n God geloof ik echt niet, sorry...
Ik ken Hem als een God van liefde, waar ik bij terecht kon, als mensen met HUN oordelen en veroordelingen mij weer eens aardig kapot hadden!
kurtyo schreef:Mag ik je vragen Henkie, waarom heb jij als admin zo weinig respect voor een nieuwkomer die hier een hoop negatief gezeik leest over zijn geaardheid etc. en van daaruit enigszins gepikkeerd reageert? Ik had je toch hoger ingeschat...
Wetenschappers zijn het er in ieder geval redelijk over eens dat bij bepaalde mensen homofilie aangeboren is en bij anderen misschien aangeleerd (hoewel mij dat wat minder werkelijk in de oren klinkt). Het lijkt mij dus dat je niet moet gaan bazelen over genezing etc. (Niet dat jij dat hier doet, maar dat terzijde...) Een wetenschapper zal NOOIT beweren dat homofilie een oplegging van Satan is (wat jij indirect lijkt te beweren). Wetenschap is namelijk wel wat anders dan dogma's be- en onderschrijven...
En Henkie, onbijbels gedrag? Is homoseksualiteit dan zo onbijbels? Je bent zo stellig. Maar ik heb nog nooit overtuigende bewijzen gekregen. Daarbij denk ik dat mensen elkaar beter eens op andere (veel ergere) zaken kunnen aanspreken dan op homoseksualiteit of andere seksuele "zonden" (LET OP DE AANHALINGSTEKENS).
henkie schreef:Al denk ik wel dat je mensen moet respecteren die in een eerlijk afweging op basis van de bijbel er anders over denken.
Ik heb echt niet de behoefte om mensen hier te gaan overtuigen van mijn gelijk ofzo... Daar houden mensen (ook hier) zich naar mijn idee al teveel mee op!
Weet je, misschien komt ook niet alles wat ik zeg even 'sterk over'. En mijn argumenten zijn misschien ook niet altijd even sterk maar het gevoel wat me soms wel bekruipt is dat iedereen (vooral niet homo's) het zo goed lijkt te weten hoe het allemaal is en moet.
De beste stuurlui staan dan toch maar weer aan wal!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten