MarcoM schreef:Hmmm,
ok, daar zit wel wat in Hijwel,
maar wat voor cijfer geef je jezelf dan?
anders houden we het erop dat we allemaal een 0 zijn
groet,
Marco
Als ik naar mijzelf kijk kan ik tevreden zijn (dan ben ik hoogmoedig). Als ik naar mezelf kijk kan ik enorm verdrietig zijn (dan ben ik weemoedig). Als ik naar mijn toekomst kijk (ben ik depri). Als ik naar mezelf kijk ben ik dood ongelukkig.
Maar dit verandert als God met zijn spiegel de leugen ontmaskerd. Wat is het een ongelovelijk groot wonder als God met zijn spiegel (Jezus Christus) er tussen komt, en zegt "dit ben jij, de mens zoals ik jou heb bedoelt"
4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.
Iedereen mag weten dat God jou en mij kostbaar en waardevol vindt. God heeft jou gemaakt er daar is niks mis mee
Als ik God waarheid als waarheid aan mag nemen. Dan mag ik een 10 zijn in plaats van een 0. Want God ziet mij aan in Jezus, witter als de sneeuw. En wat is nu meer waar, hoe God mij ziet of hoe ik mezelf zie?
Als ik naar mezelf kijk, en ik nietig en klein (psalm

volkomen afhankelijk. Maar als ik mezelf zie als kind van God dan weet ik dat daar helemaal niks mis mee is. En dan mag ik mezelf enorm gelukkig noemen. En als iemand mij dan een 0 geeft, dan mag ik weten dat mijn Vader in de hemel mij zeker geen 0 zal geven.
Petrus zag zichzelf als een bedrieger... Maar Jezus zegt: "op deze rots zal ik mijn gemeente bouwen".
mischien vindt jij jezelf niks waard, maar vraag eens aan God wat Hij van jou vindt?
in Hem zijn wij meer dan overwinaars