NIET aan het avondmaal gaan......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2005 23:27

Ik ging meer in op bovenstaande reactie's...de verbazing over het geestelijk leven met God, of niet....Ik gfeef dus aan dat dit m.i. ook klopt, je leeft of met God, of niet, daarin is geen tussenweg!
Zwart-wit...ja dat zit in me ja.... maar ik denk dat zolang ik niet in Christus ben het te kort is en ik uiteinelijk zonder Hem sterf...ik heb het dus over de reden om niet aan het avondmaal te gaan dus. Zolang ik die zekerheid niet heb, leef ik met de duivel dus kan ik niet an.....

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2005 23:42

essieee schreef:Ik ging meer in op bovenstaande reactie's...de verbazing over het geestelijk leven met God, of niet....Ik gfeef dus aan dat dit m.i. ook klopt, je leeft of met God, of niet, daarin is geen tussenweg!
Zwart-wit...ja dat zit in me ja.... maar ik denk dat zolang ik niet in Christus ben het te kort is en ik uiteinelijk zonder Hem sterf...ik heb het dus over de reden om niet aan het avondmaal te gaan dus. Zolang ik die zekerheid niet heb, leef ik met de duivel dus kan ik niet an.....

Dat je niet de vrijmoedigheid hebt om aan het avondmaal te gaan, dat begrijp ik wel een beetje. (eigenlijk snap ik het allemaal wel wat je schrijft, want ik herken de taal zo, en ook het gevoel erachter) Maar dat je met de duivel leeft is ECHT niet zo Essieee!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2005 23:47

Wie God niet dient dient de Mammon....dussssssss

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 13 aug 2005 06:59

Hallo allemaal :)

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan mensen die ik misschien door mijn post heb gekwetst. Dit is helemaal niet mijn bedoeling. Ook wil ik geen bet-weter zijn. :roll:
Als ik deze posts allemaal lees, dan wordt ik erg verdrietig. :cry: Mensen die in een enorme geestelijke strijd leven, die zich niet geroepen voelen om aan het avondmaal deel te nemen omdat ze denken dat ze niet goed genoeg zijn , omdat ze zich bekeken voelen door andere kerkleden.mensen die hun eigen wedergeboorte in de weg staan omdat ze zich niet willen binden aan het verbond. Ze denken dat ze te veel dingen moeten opgeven . Maar geloof me Je krijgt er ook zoveel voor terug !!!
Ik heb gezegd ergens dat de satan idd blij is als wij niet willen deelnemen aan het Verbond met Yeshua. Daarmee bedoel ik niet dat we dan van de duivel bezeten zouden, zijn helemaal niet!!!!!
Ik bedoel wel dat het de satan goed van pas komt om twijfel te zaaien in de harten van de mensen en de mensen af te houden van
DE WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN in YESHUA!!!
Hij is daarom ook echt niet blij als mensen opnieuw worden geboren.
Daarom probeert hij ook het lichaam van de Messias= de Gemeente te verwoesten van binnenuit. de opkomst van religie ipv persoonlijk geloof.
mensen gaan nu wel naar de kerk , maar het Woord van de Eeuwige wordt hen niet meer geleerd. Er klinken wel mooie teksten , en bijna alles wordt in de naam van de Liefde goed gepraat...Veel new age invloeden= alles is heel vaag geworden, niet meer duidelijk. De plaats van de oude Geschriften heeft aan belangrijkheid ingebonden. Het is alleen Het Nieuwe Testament= Verbond. Mensen raken steeds meer van hun geloof verwijderd.Dat is heel erg, >>>>maar dat is precies wat de satan wil!!!
Daarom mensen Keer terug naar de bron !!! Lees de Geschriften - de oude en de nieuwe , Volg Yeshua, Verkondig Zijn Heilige naam Getuig van de liefde van God YHWH eloheinu en leef vanuit Zijn Woord!!!!

!Het is een vreugde een blessing !!!

Bij ons neemt 99 % deel aan het avondmaal. Idd geen doorsnee kerk !
Hieronder een link waar je lessen van de preek kunt horen in het engels !

http://jerusalemassembly.com/teaching.asp?content=audio
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2005 10:12

essieee schreef:Wie God niet dient dient de Mammon....dussssssss

Tja, ik zou zeggen, doe er wat aan :)

In de bijbel zie je als de eerste christenen tot geloof komen en ook in de brieven van Paulus bijvoorbeeld, dat ze zich bekeren, een gemeente vormen en samen ook de maaltijd van de Here gaan vieren. Waarom gingen ze aan? Simpelweg omdat ze geloofden dat Jezus voor hun zonden was gestorven. Dat gaf hun zekerheid. Maar ja, die zekerheid schijn je tegenwoordig niet meer zo snel te mogen hebben, daar moet eerst heel wat aan voorafgaan. Dat de bekeerden vroeger niet na hun bekering eerst jarenlang op een bijzonder wedergeboortemoment zaten te wachten voor ze aan het avondmaal durfden schijnt men niet te zien.

Als jij dat niet gelooft moet je niet aangaan. Als je zegt dat je wel gelooft dat Hij gestorven is, maar niet zeker bent voor je is gestorven moet je de Bijbel gaan lezen. De zekerheid zit Hem in het geloof, en niet in bevestiging van het geloof. Tegenwoordig is het "eerst zien en dan echt geloven" eerst bewijs en zekerheid hebben dat we uitverkoren zijn en dan pas aan het avondmaal.... En een hele onbijbelse lijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2005 10:17

At Jezus niet met zondaren, tollenaars en andere uitgestotenen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 aug 2005 10:51

Marnix schreef:
essieee schreef:Wie God niet dient dient de Mammon....dussssssss

Tja, ik zou zeggen, doe er wat aan :)

In de bijbel zie je als de eerste christenen tot geloof komen en ook in de brieven van Paulus bijvoorbeeld, dat ze zich bekeren, een gemeente vormen en samen ook de maaltijd van de Here gaan vieren. Waarom gingen ze aan? Simpelweg omdat ze geloofden dat Jezus voor hun zonden was gestorven. Dat gaf hun zekerheid. Maar ja, die zekerheid schijn je tegenwoordig niet meer zo snel te mogen hebben, daar moet eerst heel wat aan voorafgaan. Dat de bekeerden vroeger niet na hun bekering eerst jarenlang op een bijzonder wedergeboortemoment zaten te wachten voor ze aan het avondmaal durfden schijnt men niet te zien.

Als jij dat niet gelooft moet je niet aangaan. Als je zegt dat je wel gelooft dat Hij gestorven is, maar niet zeker bent voor je is gestorven moet je de Bijbel gaan lezen. De zekerheid zit Hem in het geloof, en niet in bevestiging van het geloof. Tegenwoordig is het "eerst zien en dan echt geloven" eerst bewijs en zekerheid hebben dat we uitverkoren zijn en dan pas aan het avondmaal.... En een hele onbijbelse lijn.

Weet je; bij ons wordt ook geleerd(heb zelf door pers. omstandigheden geen belijdenis gedaan en ook nog geen defenitieve keuze qua kerk, dus ik shop nog wat rond :wink: ....geloven en geloven is een verschil. Je kunt de Bijbel lezen en en het met je verstang geloven maar dat is niet het oprechte geloof door God geschonken. Ik zeg niet dat ik het ook zo zwart-wit zie maar zeg het even ter achtergrondinformatie!

Doe er wat aan...uiterlijk gezien (weer zo'Fantastische term :mrgreen: ) doe ik er veel aan(nooit genoeg :mrgreen: )
Lees graag uit de Bijbel, gebed is erg belangrijk voor me, zonder God hoeft het van mij niet meer..ik kan niet anders....
Soms ben ik zover dat ik ervaren kan dat God in mijn leven is...maar ook zoooo vaak niet; dan kom ik bijv. onder een duidelijke separerende ( :mrgreen: ) preek en dan blijft er vanuit mezelf maar zeker vanuit die ds geen spaan meer over...dat maakt me bang!

(pff wat een eerlijkheid)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2005 11:05

En denk je dat je daarom niet goed gelooft?

Ook bij gelovigen in de bijbel zie je ups en downs, en dat ze ook niet altijd dicht bij God leven. Maar geloofden ze dan niet echt? Paulus schrijft dat niet het goede, dat wat hij wil, doet.... maar wat hij niet wil, het verkeerde.... Jij bespeurt iets dergelijks en bent onzeker, Paulus kijkt naar Christus en is ondanks dat het zo vaak misgaat, zeker.

Je zegt dat je niet zonder God kan leven..... dat is meer dan verstandelijk geloof. En denk je dat dat van jezelf komt? Natuurlijk niet.

Schrijnend dat mensen kunnen zeggen dat ze niet zonder God kunnen leven... Maar toch twijfelen.... Daarom gaf ik ook aan dat je veel in de bijbel moet lezen... daar staan hele andere dingen. ;) Daar zaten de eerste christenen ook niet eert jaren te wachten voor ze een bevestiging hadden dat ze wel goed geloofden. Daar wordt gezegd dat als je echt gelooft dat Jezus Heer is en God Hem heeft opgewekt, je behouden zal worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 13 aug 2005 11:40

Dat ben ik met je eens Marninx

enneh mammon is niet de duivel hoor
mammon betekent rijkdom : dat zou betekenen als materialisme een plaats van god voor je inneemt.Dat je een slaaf bent van je rijkdom.
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 aug 2005 11:43

salty schreef:Dat ben ik met je eens Marninx

enneh mammon is niet de duivel hoor
mammon betekent rijkdom : dat zou betekenen als materialisme een plaats van god voor je inneemt.Dat je een slaaf bent van je rijkdom.

Het verklaart het verschil tussen God dienen of een afgod...toch?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2005 12:39

Hehe, ja maar er staat niet: Wie niet God dient dient Mammon :)

Het gaat er om dat je geen 2 heren kan dienen.... en dat je niet God kan dienen en de god van het geld. Je kan niet God dienen en Mammon, dat staat er. Je haalt dit even door elkaar met: Wie niet voor mij is is tegen mij. Gelukkig ben jij voor, want je gelooft.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 aug 2005 16:19

Marnix schreef:Hehe, ja maar er staat niet: Wie niet God dient dient Mammon :)

Het gaat er om dat je geen 2 heren kan dienen.... en dat je niet God kan dienen en de god van het geld. Je kan niet God dienen en Mammon, dat staat er. Je haalt dit even door elkaar met: Wie niet voor mij is is tegen mij. Gelukkig ben jij voor, want je gelooft.

Dit is voor mij een nieuwe uitleg :oops: !

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 13 aug 2005 16:19

Marnix schreef:Schrijnend dat mensen kunnen zeggen dat ze niet zonder God kunnen leven... Maar toch twijfelen.... Daarom gaf ik ook aan dat je veel in de bijbel moet lezen... daar staan hele andere dingen. ;) Daar zaten de eerste christenen ook niet eert jaren te wachten voor ze een bevestiging hadden dat ze wel goed geloofden. Daar wordt gezegd dat als je echt gelooft dat Jezus Heer is en God Hem heeft opgewekt, je behouden zal worden.

Mee eens. Geloven is een waagstuk waarbij de betrouwbaarheid van de beloften van de Heere op het spel staan.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 13 aug 2005 16:31

Essieee schreef:Zwart-wit...ja dat zit in me ja.... maar ik denk dat zolang ik niet in Christus ben het te kort is en ik uiteinelijk zonder Hem sterf...ik heb het dus over de reden om niet aan het avondmaal te gaan dus. Zolang ik die zekerheid niet heb, leef ik met de duivel dus kan ik niet an.....

Marnix schreef:Gelukkig ben jij voor, want je gelooft.

Met een ingebeelde hel naar de hemel gaan, bedoel je?
Als iemand zegt onbekeerd te zijn, dan denk ik dat je dat serieus moet nemen. Sterven zonder Christus te kennen is de grootste ramp die een mens kan treffen. Je kunt daarom denk ik beter niet zeggen : het komt stiekum toch wel goed.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2005 19:56

essieee schreef:
Marnix schreef:Hehe, ja maar er staat niet: Wie niet God dient dient Mammon :)

Dit is voor mij een nieuwe uitleg :oops: !

Lees maar wat er staat :)

24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon. (Mat 6)

Terug naar “Archief”