Moderator: Moderafo's
Ik vind geen landelijke pagina der Ger. Gem. dus ik schrijf wel even een mail naar een predikant uit het panel voor het formulier.Pieter schreef:André schreef:Denk/weet jij ook of er mensen op dit forum zijn die wel aan het avondmaal gaan?
Ondertussen ga ik op zoek naar het formulier.
Die zijn er vast wel. Ik vermoed alleen dat die niet uit de bevindelijk-gereformeerde kerken komen...
leclerc schreef:wat is bevindelijk gereformeerd voor jouw?
ik ben zoals men dat noemt een "bonder"(PKN)
heb een gergem-verleden en ga aan het avondmaal
essieee schreef:Brion schreef:
Of jij aangaat of niet aangaat, is een zaak tussen God en jou. En daar kan, en mag niemand tussenkomen. Salty niet, en ik niet. Gelukkig maar. Het enige wat ik *mag* geloven, is dat God jou nooit in de steek laat.
Niet gemeen bedoeld naar anderen maar je bent de eerste die me snapt!!!
Ja, het afblijven is een zware keuze..maar kan niet anders....iedere keer is de week van voorbereiding voor mij een strijd....
Pieter schreef:Ik had het over maatschappelijke drempel. Als ik zomaar naar die tafel zou lopen, zou er vermoedelijk een schokgolf door de gemeente gaan. Nog diezelfde dag zou ik bezoek krijgen van een tweetal ouderlingen.
Als je dan zelf al vol twijfel zit over de wijze waarop je een avondmaalsdienst bijwoont, dan waag je je niet aan dat soort capriolen.
André schreef:Ik heb de inzage mogen krijgen over een uitleg van 1 der predikanten uit Reformatorische huize.
Er ging meerdere malen een schokgolf door mij heen moet ik jullie bekennen.
Omdat het een gevoelig punt is geworden om als niet refo op dit forum te posten, zal ik met uiterst respect 1 stuk posten wat mij enorm verdrietig maakte.
Een goddelijk recht
Een geestelijke honger en dorst zijn onmisbaar om geestelijk gesterkt te worden. Nu heeft alleen een levende honger of dorst. We geven de doden geen eten of drinken. Dit houdt in dat men zonder geestelijk leven dan ook geen Avondmaal kan vieren. Het is ingesteld voor mensen met geestelijk leven: wedergeborenen.
Hier zou je dus de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de gemeente leden die niet aan het avondmaal gaan geen geestelijk leven hebben...........
André schreef:Ik heb de inzage mogen krijgen over een uitleg van 1 der predikanten uit Reformatorische huize.
Er ging meerdere malen een schokgolf door mij heen moet ik jullie bekennen.
Omdat het een gevoelig punt is geworden om als niet refo op dit forum te posten, zal ik met uiterst respect 1 stuk posten wat mij enorm verdrietig maakte.
Een goddelijk recht
Een geestelijke honger en dorst zijn onmisbaar om geestelijk gesterkt te worden. Nu heeft alleen een levende honger of dorst. We geven de doden geen eten of drinken. Dit houdt in dat men zonder geestelijk leven dan ook geen Avondmaal kan vieren. Het is ingesteld voor mensen met geestelijk leven: wedergeborenen.
Hier zou je dus de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat de gemeente leden die niet aan het avondmaal gaan geen geestelijk leven hebben...........
Want wat hier wordt beweerd is dat er maar 2 soorten mensen zijn: mèt een geestelijk leven en zonder geestelijk leven. Ik hoop toch echt maar dat er nog wat tussenin zit.......
essieee schreef:Brion...dank je wel....ben blij met je hulp!Want wat hier wordt beweerd is dat er maar 2 soorten mensen zijn: mèt een geestelijk leven en zonder geestelijk leven. Ik hoop toch echt maar dat er nog wat tussenin zit.......
Waarom...er is een leven naar de eeuwige dood en nar het eeuwige leven, het is vloek of zegen, het is God of de duivel....Waarom wil je meer opties?Op zoek naar een tussenweg?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten