vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 27 jul 2005 00:50

Leuk topic blijft het ook. 'Onze' relatie is nu inmiddels zo'n 8 maanden uit, ik vind haar nog steeds een fantastische meid en denk soms 'wat heb ik weggegooid', maar besef gewoon dat het zo beter is en dat het niet meer werkte; en vooral dat de kans dat het ooit nog gaat werken als relatie zeer gering is. Maar, we hebben wel een soort 'broer-zus'-deal gesloten. Misschien absurd met je ex, maar het werkt, we zijn goede vrienden, en ik heb weinig tot geen sexuele gevoelens meer voor haar.

Daarentegen, een meisje waar ik jaren verliefd op geweest ben en die ik uit het oog verloren ben toen ik nog steeds verliefd was, ben ik daarna nog een paar keer tegen gekomen (laatste keer 2 jaar geleden ofzo), maar telkens was er een soort schok, bijna dezelfde vlinders als tijdens de verliefdheid, een paar dagen nodig om te verwerken dat ik haar gezien had. Het zou ideaal geweest zijn als ik gewoon een paar keer goed met haar gepraat had, dan was ik er volgens mij vanaf geweest.

Moraal van het verhaal komt ongeveer op hetzelfde neer als wat Mondriaan zei: juist door elkaar vaak te zien, zwakken de sexuele (in brede zin des woords) emoties af en kan je een normale vriendschappelijke band krijgen...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 27 jul 2005 01:09

Met één ex had ik precies tegenovergestelde ervaringen. Elke keer als we elkaar zagen belandden we in bed. Ik zie haar nu niet meer maar ik denk niet dat er veel veranderd is eerlijk gezegd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 jul 2005 10:38

Ik herken het wel...maar is het zo raar????

Toen we/ je nog samen waren was je zo close, knuffelen, kussen, zwijmelen, nz. enz....en 'opeens' stopt dat. zeker als je uit verstandelijke overwegingen (bllh) uit elkaar gaat of gewoon geen echte herrie....Het is vaak (bij mij) verstandlelijk gezien probeer je uit elkaars buurt te blijven maar als je gevoel {behoeften} gaan spreken....

Die verrekte aantrekkingskracht:-)

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 28 jul 2005 12:04

ik ben nu bevriend met me ex en dat gaat beter toen we verkeering hadden 8) 8)
I love Jezus

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jul 2005 21:30

ehbo-er schreef:ik ben nu bevriend met me ex en dat gaat beter toen we verkeering hadden 8) 8)

Ik herken het al moet ik zeggen dat het nu beter gaat dan toen het bijna uit was :mrgreen: ..de tijd ervoor ws nl grandioza!

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 02 aug 2005 10:30

essieee schreef:
ehbo-er schreef:ik ben nu bevriend met me ex en dat gaat beter toen we verkeering hadden 8) 8)

Ik herken het al moet ik zeggen dat het nu beter gaat dan toen het bijna uit was :mrgreen: ..de tijd ervoor ws nl grandioza!
ja zo iets
I love Jezus

madeliefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor madeliefje » 06 aug 2005 16:03

Het is tof als dat goed gaat en ik geloof dat het bij sommigen veel beter gaat, maar helaas niet bij mij. Het kan ook nog verder kapot gaan. :cry:

Tooske

Berichtdoor Tooske » 07 aug 2005 12:03

Ik vind t heel moeilijk! We zijn hele goeie vrienden maar soms komen weer te dicht bij elkaar. We hebben nog een hele grote zwak voor elkaar en tis moeilijk om daar niet aan toe te geven. We weten allebei dat het niet goed zou zijn als we nu weer bij elkaar zouden komen, maar we voelen ons allebei nog steeds aangetrokken tot elkaar ook in seksueel opzicht. Daarom vinden we het ook beter om elkaar niet te veel te zien, maar doordat je na een aantal jaren wel een diepe band met elkaar heb gekregen is dat wel moeilijk.

Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 aug 2005 13:49

Tooske schreef:Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!

Ik ben ook geneigd om dit te zeggen, maar ruzie is ook zo onchristelijk... dan zou je bijna verlangen naar ruzie, omdat dat de situatie makkelijker maakt...

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 07 aug 2005 14:24

hamlap schreef:
Tooske schreef:Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!

Ik ben ook geneigd om dit te zeggen, maar ruzie is ook zo onchristelijk... dan zou je bijna verlangen naar ruzie, omdat dat de situatie makkelijker maakt...

Maar het is wel waar :cry: ..Mekaar bijna iedere dag bellen, maar elkaar tot niets verplicht meer zijn en elkaar dus (perongeluk) pijn doen...Echt vervelend.En als je daar nou lang mee doorgaat wordt dát de vorm van een 'relatie', je kunt elkaar niet meer loslaten, je krijgt weer wat hoop,gaat het toch weer mis,etc. Bah,nix waard.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 08 aug 2005 08:38

Rock-G schreef:
hamlap schreef:

Maar het is wel waar :cry: ..Mekaar bijna iedere dag bellen, maar elkaar tot niets verplicht meer zijn en elkaar dus (perongeluk) pijn doen...Echt vervelend.En als je daar nou lang mee doorgaat wordt dát de vorm van een 'relatie', je kunt elkaar niet meer loslaten, je krijgt weer wat hoop,gaat het toch weer mis,etc. Bah,nix waard.

Het komt bijna op me over dat wanneer je met je ex nog wat voort sukkelt je beter maar ruzie kan zoeken... dan is het tenminste echt voorbij... en ik vraag me ook af of het nou echt niet mogelijk is na een relatie toch contact met elkaar te blijven houden, gewoon als vrienden die elkaar over en weer waarderen?!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 08 aug 2005 09:10

hamlap schreef:
Rock-G schreef:
hamlap schreef:

Het komt bijna op me over dat wanneer je met je ex nog wat voort sukkelt je beter maar ruzie kan zoeken... dan is het tenminste echt voorbij... en ik vraag me ook af of het nou echt niet mogelijk is na een relatie toch contact met elkaar te blijven houden, gewoon als vrienden die elkaar over en weer waarderen?!

Dat zal die of gene best wel lukken ja.Maar als je iemand 4 jaar als vriendin hebt gehad,en het is opeens 'gewoon een vriendin' ..nee,dat lukt niet,mij niet iig.

Tooske

Berichtdoor Tooske » 08 aug 2005 12:50

Rock-G schreef:
hamlap schreef:
Rock-G schreef:
hamlap schreef:

Dat zal die of gene best wel lukken ja.Maar als je iemand 4 jaar als vriendin hebt gehad,en het is opeens 'gewoon een vriendin' ..nee,dat lukt niet,mij niet iig.

Nee het is idd niet gewoon een vriend(in)! Het was je maatje waar je alles mee gedeeld heb. Je heb het niet voor niets zo lang met elkaar uit kunnen houden en er zal een bepaalde genegenheid blijven waardoor je weer hoop krijgt dat het goed komt. Ik heb die hoop ook een btje (dat ik weer verliefd op hem wordt en dat ik weer van hem houd zoals dat hoort in een relatie), doordat we samen zoveel gedeeld hebben. Als dan de 'relatie' weer dieper gaat, merk je dat het toch niet gaat werken.

Misschien kan het van mijn kant gezien op een broer-zus relatie lijken. Maar van zijn kant is dit helemaal niet het geval. Dat maakt het extra moeilijk omdat je hem dan hoop zou kunnen geven en zelf vind ik t moeilijk om het contact te verbreken omdat ik wel op een bepaalde manier om hem geef en hij een hele lieve vriend voor me is.

Daarom is het beter om met ruzie uit elkaar te gaan, het is cker niet christelijk maar dan is de toekomst voor beide wel cker, een toekomst zonder elkaar! Dat zal veel piekeren schelen!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 aug 2005 22:24

Tooske schreef:Ik vind t heel moeilijk! We zijn hele goeie vrienden maar soms komen weer te dicht bij elkaar. We hebben nog een hele grote zwak voor elkaar en tis moeilijk om daar niet aan toe te geven. We weten allebei dat het niet goed zou zijn als we nu weer bij elkaar zouden komen, maar we voelen ons allebei nog steeds aangetrokken tot elkaar ook in seksueel opzicht. Daarom vinden we het ook beter om elkaar niet te veel te zien, maar doordat je na een aantal jaren wel een diepe band met elkaar heb gekregen is dat wel moeilijk.

Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!

Mijn gedachte Tooske,,...die aantrekkingskracht blijft. Hoe ga jij er verder mee om, of is dat een te prive vraag......
Ik merk dat bijv. een avond samen zijn echt genieten is, maar het hele rare begin al is....zit je tegen over elkaar op de bank....zo raar...naast elkaar...erg verleidelijk.....je snapt wel!
Over.....ik merk ook dat je streeds weer met alles in je hoofd bij je ex uit komt......hoe frustrerend!

Tooske

Berichtdoor Tooske » 10 aug 2005 10:23

Het is soms zo verleidelijk om aan toe te geven en soms ben ik ook zo zwak dat ik er aan toe geef :oops: Je mist ook een bepaalde intimiteit met iemand als je lang verkering heb gehad. Dat is heel menselijk denk ik. :oops:
Tja hoe ga je ermee om.... proberen je gevoel aan de kant te zetten en rationeel te blijven. Blijf er aan denken waarom je uit elkaar gegaan ben, probeer dat steeds naar voren te halen. Ook door elkaar zo min mogelijk te zien kom je niet in de verleiding. Soms helpt dit. Maar dit is allemaal zo verschrikkelijk moeilijk omdat (zoals ik in eerdere posts ook al beschreven heb) alles zo vertrouwd is en je toch een genegenheid voelt voor je ex.

Terug naar “Archief”