Maja de Bij schreef:Shito schreef:Je moet jezelf niet veroordelen in je zondenbesef, maar weet wel, dat voor elke zonde die jij pleegt, je een spijker in Jezus' handen mept. Voel dat maar eens echt bij elke zonde, misschien leer je het dan af. Vergeving is GEEN excuus om in zonde te blijven leven.
Voor elke zonde die ik doe, is Christus uit de dood opgestaan. Daar gaat het volgens mij veel meer om.
Jezus' lijden en dood was voor jouw lijden en dood, datgene dat jij verdiend had, de gevolgen van jouw zonde.
Jezus' opstanding was voor jouw opstanding, datgene dat jij niet verdiend had, de gevolgen van Gods plan om de mens een nieuwe kans te geven.
De Wet, de profeten, Jezus en Paulus wijzen allemaal erop hoe verkeerd en afschuwelijk de zonde is, en hoe erg God het vindt als mensen zondigen. Pas als je dat erkent en herkent, als je jouw zonden belijdt en er spijt van hebt, kan je er voor vergeven worden.
Denk maar aan de gelijkenis die Jezus vertelde over je naaste vergeven. Een man had een schuld van honderdduizenden euro's bij zijn meester, een onbetaalbare schuld. Wat deed hij? Zei hij "doe s flex man, tis maar eens schijntje voor jou, cmon doe niet zo moeilijk"? Nee, hij viel op zijn knieen, smeekte om genade, niet eens om vergeving, hij beloofde de hele schuld te zullen terug betalen. Op dàt moment werd hij vergeven.
Als jij later voor God staat, wat zeg je dan tegen Hem? "maar god, dat is toch voorbij, daar is Jezus toch voor opgestaan?" of "Het spijt mij, ik doe mijn best, maar ik faal toch, vergeef me alstublieft, Jezus, in uw Naam"?
Weet ook, dat een dokter jou nooit kan genezen als jij zelf niet meewerkt. Je moet zelf de pillen slikken, en zelf geloven dat ze werken. En zelf gezond gaan leven.
En veel van de meest sterke medicijnen kunnen alleen gemaakt worden door een dier ervoor te doden.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.