Geloof jij in de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 aug 2005 17:49

Lausnitz schreef:Ow ja? Hoe weet je dat dan?

Dat voel ik :mrgreen:
Afbeelding

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 01 aug 2005 18:02

Je voelt enkel de vlinders dacht ik zo :mrgreen:.

Volgens mij verschilt het gewoon per persoon/situatie of iemand de ware of niet is.
www.cgjf.nl

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 19:24

geloof je in de ware??

javaca: gelooft de ware in jou?????????
Afbeelding

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 aug 2005 21:26

Faithy schreef:Nee, ik geloof NIET in de ware.. :(

En ik dan?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 aug 2005 16:41

Ik geloof niet in de ware, of dat God iemand voor je bestemd heeft. Je hebt ook een eigen wil en het lot een klein beetje in eigen handen..daarom leef je tenslotte! (Je wordt niet geleefd)
Het kan bijv. ook dat je een relatie heb gehad, maar dat je door bepaalde omstandigheden niet bij elkaar kon blijven. Je blijft altijd van diegene houden, maar dat wil niet zeggen dat je nooit meer gelukkig wordt met een ander..
Zijn er dan geen twee personen 'de ware'? Degene waar je nog van houdt..of degene met wie je nu gelukkig bent?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 03 aug 2005 16:59

als degene die je zelf kiest gewoonweg de ware is, dan heeft God die persoon voorbestemd, en bestaat de ware alsnog.
Je wordt niet geleefd, je hebt zelf vrije wil, maar die vrije wil ligt van tevoren vast omdat God weet wat je gaat doen (schijnt). Wat dat betreft bestaat de ware wel, alleen is het wat complexer :D
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 aug 2005 17:13

Serenity schreef:als degene die je zelf kiest gewoonweg de ware is, dan heeft God die persoon voorbestemd, en bestaat de ware alsnog.
Je wordt niet geleefd, je hebt zelf vrije wil, maar die vrije wil ligt van tevoren vast omdat God weet wat je gaat doen (schijnt). Wat dat betreft bestaat de ware wel, alleen is het wat complexer :D

Heel wat complexer idd..
Wij weten niet wie God voor ons bestemd heeft..voor Hem is er dus voor ons een ware misschien. En gezien mijn voorbeeld (zie boven) vraag ik me af of er werkelijk een ware is. Wij als mensen komen daar volgens mij nooit achter.

Maar goed..ik denk dat we daar maar niet ons hoofd over moeten breken..door dit soort dingen ontstaan er twijfels in je relatie (als je maar blijft denken: "is dit de ware wel???")
Oke..ik ben erg nuchter (geworden!) in dit soort dingen, sta er niet te lang bij stil en neem de dingen zoals ze zijn. Maar ja..wie ben ik.. :mrgreen:

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 03 aug 2005 17:28

of ik in de ware gelooft? pfft moeilijk...
Sowieso ben ik hem nog niet tegengekomen en als ik een relatie krijgt dan hoor je mij niet vanaf de eerste dag zeggen ja maar die vent van mij waar ik sinds een dag verkering mee hebt nou dat is echt de ware.
Dat zal zeker 1 of 2 jaar duren voordat ik dat durf te zeggen.
Wat ik ook vaak lees is dat mensen heel snel ik hou van jou tegen hun vriend/vriendin zeggen, en dan denk jeetje je hebt misschien een paar dagen tis nog zo pril en dan hou je al van hem of haar, pfft dat gaat snel, dat kan toch niet?
Of ben ik zo'n ingewikkeld geval dat het alleen bij mij niet zo gaat of kan en bij andere wel???

Maar om even terug te gaan naar de vraag?
De ware zal misschien best bestaan maar of ik hem ooit tegen zal komen, dat is afwachten!
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 03 aug 2005 17:53

dat is nu het punt: de ware is voorbestemd om jou tegen te komen, of andersom :D
Je komt hem/haar dus hoe dan ook tegen.

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 03 aug 2005 17:58

Serenity schreef:dat is nu het punt: de ware is voorbestemd om jou tegen te komen, of andersom :D
Je komt hem/haar dus hoe dan ook tegen.

Ja.

Ja, inderdaad je hebt gelijk. Heb er tijdens eten nog over na zitten denken, en ja de ware die bestemd!
Jeetje ben er nooit zo mee bezig geweest, af en toe best goed om daar eens over na te denken, jaja jullie refowebbers houden mij wakker :lol:
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.

Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.

2 Corinthe 10:18

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 03 aug 2005 18:03

:o ik ben er ook nog maar net :D
ik hoor hier niet thuis!!!! :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 aug 2005 19:56

Tja, ik geloof ook echt dat die ene ware bestaat. Niet dat ik omdat ik nu verkering heb opeens geloof dat hij de ware is (ja, tuurlijk wel op dit moment, maar stel (STEL!) dat het ooit eens uit zal gaan (al is die kans natuurlijk nihil nu ;) ) dan was hij blijkbaar die ware niet.
Al geloven we nu allebei voor 100% dat we wel elkaars 'waren' zijn, degenen die God voor elkaar heeft voorbestemd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 aug 2005 20:26

Of ik in de ware geloof...?
Tja, in theoretische zin eigenlijk wel. Maar ik beleef dat eigenlijk louter als een theorie. ("Het bestaat." "Er zullen op deze wereld ongetwijfeld diverse dames rondlopen voor wie ik de ware liefde kan voelen, waar dat dan ook wezen mag." Terwijl ik onderhand haast vergeten ben hoe zelfs verliefdheid ook al weer voelt...) Een theorie, waarvan het idee weliswaar door praktijkervaringen is ontstaan. Maar waar ik verder eigenlijk niks mee kan.
Een idee wat eerder belemmerend dan stimulerend werkt.

Ik heb eigenlijk meer het idee dat ik er goed aan doe om het idee 'ware' uit mijn hoofd te zetten, en niet alle meisjes aan dat idee af te meten, maar gewoon onbekommerd en sociaal te zijn, en lekker spontaan te profiteren/genieten van het mooie wat ik op mijn levenspad tegenkom. (Zoals gezelligheid, vriendelijkheid en zo...)

Kort gezegd: 'de ware', dat klinkt me nogal klinisch in de oren. Als iets waar dromers zich mee bezig houden, die niet met hun beide benen op de grond staan. (Waarmee ik dan niet alle anderen die er wel positief tegenaan kijken als luchtfietsers wil neerzetten... Maar het is even puur subjectief wat ik hier neertyp.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 04 aug 2005 20:47

als god er eentje voor me in petto heeft..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 aug 2005 21:34

Ik droom er wel over, maar of hij echt bestaat???
Sinterklaas bestaat ook niet duss.....

Terug naar “Archief”