Raido schreef:Ik houd mij aan de gereformeerde belijdenis. Dat heb ik beloofd onder ede.
Dat is vermoedelijk een hele grote drempel voor mij, ik ben het helemaal eens met de NGB, maar niet met de uitleg ervan..
Een kerk moet zich wapenen tegen dwaalleren (arminius, pelagus en andere iussen) maar een belijdenis mag niet wat zeggen over het heil van andere. Het is beter om niet te kerken in een kerk met dwalingen (RKK), maar dat wil niet zeggen dat alle Rooms-Katholieken naar de Hel gaan, en daarbij, denk je dat God zal zeggen, jij zat in een valse kerk, met een valse kerk, kijk maar in de NGB want daar staat..
God kijkt naar je hart, niet naar je kerk.
Veel van je zegt is waar. Maar ik weet evenmin als jij wat God vraagt over onze kerkelijke gehoorzaamheid.
Het laat Hem zeker niet koud, hoe jij gestreden hebt in een deformerende kerk tegen afval en dwaling.
Mooi in onze belijdenis vind ik de kenmerken van de ware christen:
"Zij die bij de kerk horen, zijn te kennen aan de kenmerken van de christenen, namelijk aan het geloof en hieraan dat zij, na de enige Heiland Christus aangenomen te hebben, de zonde ontvluchten en de gerechtigheid najagen, de ware God en hun naaste liefhebben
niet naar rechts of naar links afwijken en hun oude mens met zijn werken kruisigen.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen grote zwakheid meer in hen zou zijn, maar door de Geest strijden zij daar elke dag tegen, hun leven lang. Zij nemen voortdurend hun toevlucht tot het bloed, de dood, het lijden en de gehoorzaamheid van de Heer Jezus, in wie zij vergeving van hun zonden hebben door het geloof in Hem."
Gouden woorden, nietwaar?