EO jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 14 mei 2003 21:46

chaja schreef:Ben jij 17 else? wie heeft er in 17 jaar dat allemaal in je hoofd gestopt joh? God duidelijk niet want Hem hoop je nog eens te leren kennen... daarmee geef je aan dat je dat nu niet doet.
Ik vraag me af hoe je dit allemaal kunt zeggen terwijl je tegelijk aangeeft niet 'bekeerd' te zijn.

Beste Chaja,
Ik ben 17. Je vraagt me wie dit alles in mijn hoofd gestopt heeft, en je zegt erbij dat God dit niet gedaan kan hebben om dat ik Hem niet ken. God heb ik inderdaad nog niet als mijn Zaligmaker leren kennen. Maar Hij is het wel geweest die mij christelijke ouders gegeven heeft, die mij heeft laten opgroeien binnen een refomatorische kerk! Hij heeft d.m.v. Zijn knechten mij al het geen wat ik eerder geschreven heb geleerd. Ik mag elke zondag naar de kerk en elke zondag mag ik horen dat er ook voor mij nog een weg naar Hem is. En de Heere heeft in Zijn Woord gezegd:

Zijt uw voorgangeren gehoorzaam, en zijt hun onderdanig, want zij waken voor uw zielen; als die rekenschap geven zullen: opdat zij dat doen mogen met vreugde, en niet al zuchtende; want dat is u niet nuttig.
(Hebr. 13:17)

Ook het volgende wat ik ga schrijven is mij vol liefde geleerd!

Groetjes Else

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 08:16

Lalage schreef:
Hoe weet jij dat nou? Lees eens de eerdere reacties over de psalmen... Ik vind dat God goede muziek verdient en Hij heeft ons de mogelijkheden gegeven om die te maken. Word jij vrolijk van sloom zingende mensen bij een jankend orgel? Ikke nie! Dus het is juist mooi als mensen hun talent voor zang en muziek gebruiken om Hem te eren.

Rustige muziek, de begeleiding van zang met enkele instrumenten is niet verkeerd. In de Bijbel worden inderdaad ook muziekinstrumenten bespeeld. Zelf houd ik ook erg van muziek en ik bespeel ook zelf enkele muziek instrumenten. Muziek tot eer van God. In het instrument zit het dus niet. Wel is opvallend dat de instrumenten van Psalm 150 óók gebruikt worden in Babel, in het dal Dura. Elk muziekinstrument kan dus goed en kwaad gebruikt worden. Muziek roept iets bij je op en is niet neutraal. Er gaat een goede of een slechte sfeer van uit.

Het enigste waar ik bezwaar tegen heb is de muziek, al zet ik bij de tekst ook vaak mijn vraagtekens! Het verschil tussen gospel- en popmuziek is niet of nauwelijks te merken. Het opzwepende, verslavende effect van de muziek valt niet te combineren met het heilig Evangelie. Het argument dat ik eerder gelezen heb om mensen daar mee juist het Evangelie te brengen, vind ik dus niet gegrond! De omgang met Gods Woord en het uitdragen daarvan moet met een grote voorzichtigheid gebeuren. Bovendien wordt veruit de meeste gospelmuziek gemaakt voor christelijke jongeren die al bereikt zijn met het Evangelie.

Misschien ben je niet helemaal tevreden met dit antwoord, maar lees ook eens de andere stukken die ik geschreven heb.

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 08:26

dE bAdEeND schreef:ah, zo

maar voor mij is de jongerendag genoeg. Ik heb me dan zo enorm uit geleefd dat ik naar huis wil, voorspel ik :)

"Het is hartstikke gaaf als je hier lekker geniet van de sfeer en de muziek. Maar vergeet niet dat je die na afloop niet kunt meenemen. Hopelijk neem je wel mee dat Jezus Christus voor jouw zonden is gestorven, zodat jij met God verzoend kunt worden." aldus de Zuid-Afrikaanse dance-formatie MIC op het door Youth for Christ georganiseerde Flevo '97.

Ik hoop dat je dat mee naar huis neemt! Maar vergeet dit in elk geval niet:
Dat de mens dood is in de zonden en de misdaden en daardoor uit zichzelf niet in staat is het goede te kiezen, hoor je daar niet! Je hoort daar weinig dat de Heere Zelf moet ingrijpen in het leven. Zijn liefde, en niet onze liefde, is de grond van de zaligheid!

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 08:37

butterfly schreef:hahaha dat hangt af van welke kerk... :mrgreen:

Ik ben even heel hard:

Jullie lijken veel op de methodisten, die op een meeslepende wijze (denk hierbij dus ook aan EO-jongerendag) opriepen tot bekering en velen over de streep kregen.

En ook dit even:

Onkerkelijke jongeren zullen eerder in aanraking komen met een gospelformatie dan met een preek. Het zou een middel kunnen zijn om door de Heere stilgezet te worden. Toch zijn daar best vragen bij te stellen. Allereerst blijkt uit onderzoeken dat er niet zoveel onkerkelijke jongeren worden getrokken.

Koos de Jong, een voormalig dj, zegt: "Als je meent dat je wereldse jongeren kunt trekken door muziek van de wereld een christelijk tintje te geven, ben je wel ontzettend naïef. Je krijgt dan iets halfslachtigs. Vergelijkbaar met het discootje van de Gereformeerde kerk uit m'n jeugd."

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 08:47

Johanne schreef:
Waarom zou God niet op zo'n manier geprezen willen worden???
Waarom zou je God niet met gospelmuziek en dans en juichen enzo mogen eren maar wel alleen met psalmen? In de bijbel eerden ze God ook door middel van zang en dans enz....

En waarom zou het daarnaast niet gezllig mogen zijn enzo? Ga jij nooit ergens heen voor de gezelligheid ofzo? Het is toch niet fout om met elkaar God te eren maar het daarnaast ook nog gezellig enzo te hebben?

Mag een christen zich begeven in een dergelijke sfeer? Wie de zaligsprekingen van de Heere Jezus GOED leest (Matth. 5:1-12), komt tot de conclusie dat de gospelsfeer in veel gevallen haaks staat op de zaligheid van 'armen van geest', 'die treuren', 'zachtmoedigen', 'die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid', enz. Ootmoed en verwondering wordt bij slechts weinig groepen gevonden. De sfeer rond de meeste gospelformaties is onbijbels. Men laat zich sterk leiden door de popsfeer en door wat jongeren aangenaam vinden. Dat voert dan de boventoon!

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 15 mei 2003 08:50

Napoleon schreef:
RieBo schreef:Het gaat om Jezus te eren. Zegt men. Maar zou er ook een stadion vol zitten als er een preek was, en zingen van psalmen en gezangen. Niet op hardrock of andere genres maar met orgel?

er zitten elke zondag genoeg mensen in de kerk om meerdere stadions te vullen, ook in kerken met orgels. weliswaar niet op dezelfde plaats, maar ze zitten er wel!

Het gaat in dit geval over een vrije zaterdag, waar honderden jongelui een vrije dag voor nemen. Mijn vraag was meer, zou men dat (vrij nemen) ook doen als er een preek was, en zingen van psalmen en gezangen. Niet op hardrock of andere genres maar met orgel of ander instrument?
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 09:06

Kate schreef:
Verder wil ik nog zeggen dat we allemaal dezelfde Vader hebben. Straks komen we allemaal in dezelfde hemel en wonen we allemaal op dezelfde nieuwe aarde.

Heb jij van de uitverkiezing geleerd? Als je het dan geleerd heb, dan heb je er zo te horen niet veel van geleerd! Niet ieder mens komt in de hemel!

En die God die leert mij zondag op zondag dit:
De ellendekennis, zoals bijv. verwoord in de Heidelbergse Catechismus, heeft een ondergeschikte plaats in gospelsongs. Over Gods toorn over de zonde en Zijn rechtvaardigheid wordt weinig of niet gesproken. De droefheid naar God over de zonde, die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt (2 Korinthe 7:9, 10) wordt niet genoemd. Voor de verslagenheid en de vraag "Wat moeten wij doen?" van de 3000 op het Pinksterfeest is geen plaats. De nadruk wordt gelegd op een leven vanuit de dankbaarheid om de verlossing door de Heere Jezus. Dat staat voorop. De worsteling rond de toeëigening van het heil, de vraag of de Heere Jezus ook voor mij gestorven is, de openbaring van Christus in je leven door Woord en Geest, daar hoor je weinig van. Daar hoeft het natuutlijk niet altijd over te gaan, maar alles moet wel evenwichtig aan de orde komen...

In de kerk wordt over Gods Zoon gesproken als Borg en Middelaar, als de grote Ambtsdrager, die Christus, dat is Gezalfde, heet. Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden. De prediker prijst een rijke Christus aan voor een doodschuldige en arme zondaar. In de gospelwereld komt men vaak niet verder dan een praten en zingen over Jezus als vriend. Iemand die dicht bij je wil zijn en je helpt. Zit je in problemen, heb je zorgen, zie je het niet meer zitten? Dan moet je bij Jezus zijn. Door op een eenzijdige manier over o.a. de Heere Jezus te praten en te zingen, kunnen luisteraars andere ideeën krijgen over de relatie tussen God en de mens. Het lijkt wel of de Heere Jezus 'je broer'of je 'buurman'i s geworden. Dat Jezus naar de aarde kwam om de toorn van God tegen de zonde van het ganse menselijke geslacht te dragen, zo ver komt men vaak niet. Dat Hij als een lam ter slachting geleid werd opdat Hij zaad zou zien (namelijk een gemeente, uitverkoren ten eeuwigen leven), zo ver komt men vaak ook niet. Terwijl dat wel de kern is waar het om draait. Velen zijn fan of freak van Jezus. Een hit van DC Talk was "Jesus Freak". Wat klinkt daar in door van de ootmoed en verwondering dat de Heere wil omzien naar goddelozen? Gods kind ontvangt genade, terwijl hij Gods toorn waard is vanwege zijn door en door zondige bestaan. Is dat geen oneindig wonder? Dan ga je inderdaad zingen en de Heere loven. Om wat Hij heeft gedaan en omdat Hij het gedaan heeft.

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 15 mei 2003 09:29

Als laatste wil ik dit nog even schrijven:

ds. P. Ruitenburg schreef eens: 'Het geestelijk klilmaat van de jongerendagen bevordert eerder de vervreemding van de schriftuurlijk-bevindelijke prediking dan dat zij de betrokkenheid daarop stimuleert. In de prediking moet op duidelijke, schriftuurlijke, maar ook vriendelijke wijze verklaard worden, dat er ook een rijke jongeling is en ook zaad op steenachtige plaatsen en ook een menigte van hosanna-roepers.

Het spijt me erg dat er in veel reformatorischen gemeenten, veel voor de vorm lijkt te zijn, maar het gaat in dit geval niet om de uiterlijke dingen, maar om de inhoud van Gods prediking. Wij liggen van nature dood in aller zonde en ellende, en zijn geneigd om God en onze naasten te haten. Maar de Heere is gemachtigd om zondaren tot bekering te brengen.

Op aarde zal er altijd een valse noot in de muziek blijven doorklinken. Maar eenmaal zal de muziek weer volmaakt dienen om God groot te maken. Johannes schrijft in het laatste bijbelboek over engelen met citers (Openbaring 15: 2-4). Er zal dan volmaakt worden gezongen. De lofprijzingen zullen dan voor eeuwig klinken. Gods Woord wijst ons naar die toekomst, die voor al Gods kinderen weggelegd is. Zij zullen eeuwig zingen tot Gods eer. "Dan zullen daar de blijde zangers staan, de speelliên op de harp en cimbel slaan!"

Lieve Chaja, dit wens ik jou, en tevens ook de andere lezers toe:
Welzalig zij, die, naar Zijn reine leer
In Hem hun heil, hun hoogst geluk beschouwen;
Die Sions Vorst erkennen voor hun Heer!
Welzalig zij, die vast op Hem betrouwen!

(Lees het boek 'Een gelukkige zanger' (I. Hubregtse) eens!)

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 15 mei 2003 10:48

Else16 schreef:(Lees het boek 'Een gelukkige zanger' (I. Hubregtse) eens!)

Inderdaad een prachtig boek.

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 15 mei 2003 14:09

Else16 schreef:
Kate schreef:
Verder wil ik nog zeggen dat we allemaal dezelfde Vader hebben. Straks komen we allemaal in dezelfde hemel en wonen we allemaal op dezelfde nieuwe aarde.

Heb jij van de uitverkiezing geleerd? Als je het dan geleerd heb, dan heb je er zo te horen niet veel van geleerd! Niet ieder mens komt in de hemel!

En die God die leert mij zondag op zondag dit:
De ellendekennis, zoals bijv. verwoord in de Heidelbergse Catechismus, heeft een ondergeschikte plaats in gospelsongs. Over Gods toorn over de zonde en Zijn rechtvaardigheid wordt weinig of niet gesproken. De droefheid naar God over de zonde, die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt (2 Korinthe 7:9, 10) wordt niet genoemd. Voor de verslagenheid en de vraag "Wat moeten wij doen?" van de 3000 op het Pinksterfeest is geen plaats. De nadruk wordt gelegd op een leven vanuit de dankbaarheid om de verlossing door de Heere Jezus. Dat staat voorop. De worsteling rond de toeëigening van het heil, de vraag of de Heere Jezus ook voor mij gestorven is, de openbaring van Christus in je leven door Woord en Geest, daar hoor je weinig van. Daar hoeft het natuutlijk niet altijd over te gaan, maar alles moet wel evenwichtig aan de orde komen...

In de kerk wordt over Gods Zoon gesproken als Borg en Middelaar, als de grote Ambtsdrager, die Christus, dat is Gezalfde, heet. Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden. De prediker prijst een rijke Christus aan voor een doodschuldige en arme zondaar. In de gospelwereld komt men vaak niet verder dan een praten en zingen over Jezus als vriend. Iemand die dicht bij je wil zijn en je helpt. Zit je in problemen, heb je zorgen, zie je het niet meer zitten? Dan moet je bij Jezus zijn. Door op een eenzijdige manier over o.a. de Heere Jezus te praten en te zingen, kunnen luisteraars andere ideeën krijgen over de relatie tussen God en de mens. Het lijkt wel of de Heere Jezus 'je broer'of je 'buurman'i s geworden. Dat Jezus naar de aarde kwam om de toorn van God tegen de zonde van het ganse menselijke geslacht te dragen, zo ver komt men vaak niet. Dat Hij als een lam ter slachting geleid werd opdat Hij zaad zou zien (namelijk een gemeente, uitverkoren ten eeuwigen leven), zo ver komt men vaak ook niet. Terwijl dat wel de kern is waar het om draait. Velen zijn fan of freak van Jezus. Een hit van DC Talk was "Jesus Freak". Wat klinkt daar in door van de ootmoed en verwondering dat de Heere wil omzien naar goddelozen? Gods kind ontvangt genade, terwijl hij Gods toorn waard is vanwege zijn door en door zondige bestaan. Is dat geen oneindig wonder? Dan ga je inderdaad zingen en de Heere loven. Om wat Hij heeft gedaan en omdat Hij het gedaan heeft.

Zeker heb ik van de uitverkiezing gehoord. Ik had het ook alleen maar over de gelovigen. Reformatorischen en evangelischen, die als ze bekeert zijn straks allemaal in dezelfde hemel komen.

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 15 mei 2003 18:42

Dankje, Else, voor je wens. Voor je zegen.
Ik ben blij dat ik zalig genoemd word.
Ik beschouw Jezus als Heer, als mijn hoogste goed.

Ik waardeer het dat je zo je best doet om mij deze dingen uit te leggen. ik denk te weten met welke grote drijfveer je dat doet. Die ken ik van mijn eigen reformatorische periode.

Wat jij van de jongerendag vind, dat is niet waar ik moeite mee heb.
maar dat je zegt dat je Jezus Christus niet als Zaligmaker kent, dat doet mij verdriet.
Maar ik wil er geen ruzie over maken. Ik merk dat ik soms zo fel word als iets me aan het hart gaat, terwijl ik die houding in mezelf verafschuw. Ik zou milder willen zijn. Dus ik neem mijn harde woorden terug.
Hopelijk lees je daar doorheen ook mijn wens voor jou:-)

groetjes van chaja

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 15 mei 2003 18:45

Else16 schreef:Ik heb al jullie berichtjes gelezen, en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik erg geschrokken ben!

Ik ook van jouw berichten.

Ik mag niet over een ander oordelen, en dat ben ik ook echt niet van plan.

Je doet het anders constant.

Maar ik wil jullie wel waarschuwen!

Dat lijkt me niet nodig. Of moet ik jou ook waarschuwen als je naar een of andere christelijke activiteit gaat?

En ik wil echt niet zeggen dat ik beter ben dan jullie, want ik ben ook een zondig mens...

Ja, ik ook, maar ik oordeel niet over anderen. Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

Van nature zijn wij God kwijt en zitten vast in onze zonde. Vanuit onszelf beseffen wij deze nood en ellende niet. We zijn er blind voor.

Ok, mee eens.

Wanneer iemand tot de Heere wordt bekeerd, gaat hij dat leren. Dan word je bang voor de zonde. Er komt liefde tot de Heere en je zoekt Hem te kennen en te dienen. Dan zullen we anders gaan leven dan de gemiddelde doet. 'Gij geheel anders' wordt echt werkelijkheid.

Je weet het zo goed, heb je dat uit eigen ervaring?

Dat betekent dus, dat we anders gaan denken over gospel die vaak hardrock benaderd en de EO-jongerendag enz...

Ja, dat het hele mooie muziek is. Daarom luister ik daar vaak naar.
Ik ben vorig jaar voor het eerst bij de EO-jongerendag geweest. Daar heb ik de conclusie getrokken dat het me zeer goed beviel en dat ik dit jaar weer ga!

Je zult je best doen om vrede met God te krijgen, want je voelt dat er een geweldige afstand komt door je zonde en schuld. Het wordt je vraag en gebed: hoe moet het toch goed komen tussen de Heere en mij?

Als je bekeerd bent is het toch goed tussen God en jou? Wat moet er nog meer goed komen volgens jou?

Zo leren mensen, die echt tot God bekeerd worden, hongeren en dorsten naar gerechtigheid. Gerechtigheid geeft aan dat de verstoorde houding weer hersteld, weer goed wordt. Daar leren we naar verlangen dat het weer goed zal worden tussen de Heere en ons. Als een groot wonder ervaren we het wanneer de Heere Zelf in ons hart te geloven geeft dat de Heere Jezus juist daarvoor gekomen is. Door Zijn Woord en Geest. Om onze zonden weg te nemen en het tussen mij en de Heere weer goed te maken. Als ik daar iets van mag leren, zal ik temeer een afkeer van de zonde en van de wereld hebben en van harte heilig voor de Heere willen leven.

Behalve de ellende en de verlossing bestaat er ook nog zo-iets als dankbaarheid. Dat wordt weleens vergeten heb ik het idee...
Als je blijft wachten totdat je genoeg zondenbesef en ellendebesef hebt en vervolgens wacht totdat je verlost wordt, ja dan duurt het wel even voordat je bij dankbaarheid uitkomt...

Teksten van gospels zijn vaak ontstellend oppervlakkig (zo ervaar ik dat).

Dan ken je waarschijnlijk maar weinig gospelnummers.

Er wordt veel gezongen over lofprijzing, de schoonheid van de schepping, het vele dat wij krijgen, over dat je er mag zijn, en over anderen mogen helpen en dienen.

Ja, mooi he. In die liederen kun je het uitzingen over je verlossing en je dankbaarheid hierover.

Maar de échte Heere Jezus komt er niet in voor.

Ken jij de echte Jezus wel? Heb jij een persoonlijke relatie met Hem?

Zonde en belijdenis van zonde ook niet. Het gebed om vergeving ontbreekt helemaal. Uit deze teksten spreekt een enorm optimistische kijk op de mens. Uit niets blijkt dat we gevallen mensen zijn en dat God heilig is.

Dat is bij sommige nummers zo. maar lang niet bij alles.

Ik kan echt niet begrijpen dat iemand die zegt bekeerd te zijn en de Heere te kennen, graag naar zulke muziek luistert.

Uit ervaring kan ik zeggen dat het fantastisch is.

Deze muziek getuigt beslist niet van het bijbelse geloof.

Wat is volgens jou het bijbelse geloof?

En dan hebben we het nog niet over de muziek die daarbij ten gehore wordt gebracht. Dat is nu bepaald ook niet van een genre waar eerbied en heiligheidsbesef voor Gods aangezicht uit spreekt.

Dus christelijke muziek moet volgens een bepaald genre zijn? Anders is het volgens jou niet christelijk? Wat een onzin. Er staat nergens in de Bijbel dat er een apart genre voor christelijke muziek is. Waarom zou de muziek niet iets ruiger mogen zijn? Als de muziek tot eer van God is, wat is er dan verkeerd aan? De een houdt nou eenmaal meer van wat ruigere muziek als de ander. Dat zegt niets over dat het niet of wel tot eer van God is.

Zoals ook bij popmuziek-in nog ergere mate- het geval is... Denk eens in dat duizenden mensen tijdens Hackers of Pink-pop op hetzelfde gedreun staan dansen als jullie tijdens de EO-jongerendag en jullie zullen het dan ter ere van God doen?

Ja, bij de EO-Jongerendag gebeurt het zeker tot eer van God. Bij die andere festivals in elk geval niet.

En de bezoekers van Hackers en Pink-pop enz. dan? in het laatste geval zeker niet!

Nee, idd. niet.

Iemand die echt iets van de Heere Jezus mag kennen, zal weten dat hij die kennis ontvangen heeft tegen de zwarte achtergrond van eigen zonde en verlorenheid. Want Zijn Naam zegt het: Hij is gekomen om Zijn volk zalig te maken van hun zonden. Wie daar echt wat van beleeft voor 's Heeren aangezicht zal ook afstand willen houden van wereld en zonde. Ook van godsdienstigheid waarin de heiligheid van God geen eerlijke plaats heeft.

De EO-jongerendag valt mijns inziens niet onder "wereld" of "zonden". Dat Gods heiligheid daar geen eerlijke plaats heeft vind ik ook wat overdreven. Er wordt soms misschien iets te vriendschappelijk met God omgegaan, maar de heiligheid heeft wel degelijk een eerlijke plaats.

De Heere Jezus Zelf waarschuwt ervoor dat er in het laatste der dagen veel op een verkeerde manier over Hem en het omgaan met Hem gesproken zal worden. Lees maar:

Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen (zeg Ik u) zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen; (Lukas 13:24) en:

Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Zie, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet. Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden. (Matth. 24: 23 en 24).

Er worden geen leugens verteld, ook worden er geen andere goden aanbeden of gediend.

En tot Napoleon wil ik zeggen: hoe denk jij nog over de Geestelijke wapenrusting uit Efeze??? Jammer... dat ik je nu zo moet horen!

Wat heeft de geestelijke wapenrusting met de EO-Jongerendag te maken?

Ok, tot zover :)
Afbeelding

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 mei 2003 19:13

Else,

In sommige kritiekpunten van je kan ik me vinden. Maar op andere punten ga je naar mijn idee de fout in, door wat je wilt aantonen als uitgangspunten te nemen.

Kijk eens naar dit nummer van Michael W. Smith:

Jesus, I've forgotten the words that You have spoken
Promises that burned within my heart have now grown dim
With a doubting heart I follow the paths of earthly wisdom
Forgive me for my unbelief
Renew the fire again

Chorus
Lord have mercy
Christ have mercy
Lord have mercy on me
Repeat

I have built an altar where I worship things of man
I have taken journeys that have drawn me far from You
Now I am returning to Your mercies ever flowing
Pardon my transgressions
Help me love You again

Repeat Chorus

I have longed to know You & Your tender mercies
Like a river of forgiveness ever flowing without end
I bow my heart before You in the goodness of Your presence
Your grace forever shining
Like a beacon in the night

Repeat Chorus 2x

Wordt de ellende echt overgeslagen?

Zoek ook eens op internet naar de teksten van iemand als Keith Green of kijk naar de teksten op www.caedmonscall.net Het is echt niet eerlijk om hier van oppervlakkigheid te spreken.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 17 mei 2003 11:13

Ja uiteraard!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 17 mei 2003 11:16

Cor schreef:
Kate schreef:
RieBo schreef:En wat te denken van de muzikanten, zouden die nog komen als ze niet bejubeld en geapplaudiseert werden? als ze een publiek omzich heen hebben dat niet hun, maar God de eer geeft? Niet door middel van gejuich en gejoel, maar in het verborgene vanuit het hart? Dan heb ik het nog niet eens over hun levenstijl buiten het zingen en spelen om

Ik raad je aan eens een boek van Michael W Smith te lezen. Bv 'Laat zien waar je staat'.

Groetjes, Kate

Ga je ook naar zijn concert?

Jep uiteraard, heb er nu al zin in!!!!!!

Terug naar “Archief”