Moderator: Moderafo's
Ja maar dat staat volgens mij niet in dat stukje tekst. Het gaat daar om de tegenwerping wat ik er aan kan doen dat Adam gezondigd heeft. De auteur zegt dan dat ten eerste wij in Adam vertegenwoordigd waren en dat ten tweede wij hetzelfde gedaan zouden hebben. (een heel vreemd argument trouwens om schuld aan te tonen). Wij hebben dus schuld aan ons zondaar zijn en dat was wat we nog moesten onderzoeken.kootje schreef:Maarten schreef:Ik begrijp niet precies de context, maar voor zover ik het kan volgen is het duidelijk dat daarmee aangegeven wordt dat ook wij schuld hebben aan de val van Adam.
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat de grootste verantwoordelijkheid daar niet ligt.
Maarten schreef:Ja maar dat staat volgens mij niet in dat stukje tekst. Het gaat daar om de tegenwerping wat ik er aan kan doen dat Adam gezondigd heeft. De auteur zegt dan dat ten eerste wij in Adam vertegenwoordigd waren en dat ten tweede wij hetzelfde gedaan zouden hebben. (een heel vreemd argument trouwens om schuld aan te tonen). Wij hebben dus schuld aan ons zondaar zijn en dat was wat we nog moesten onderzoeken.kootje schreef:Maarten schreef:Ik begrijp niet precies de context, maar voor zover ik het kan volgen is het duidelijk dat daarmee aangegeven wordt dat ook wij schuld hebben aan de val van Adam.
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat de grootste verantwoordelijkheid daar niet ligt.![]()
Je moet het laatste deel van de discussie nog maar eens lezen. Dan zul je dat zien.
kootje schreef:Maarten schreef:Ja maar dat staat volgens mij niet in dat stukje tekst. Het gaat daar om de tegenwerping wat ik er aan kan doen dat Adam gezondigd heeft. De auteur zegt dan dat ten eerste wij in Adam vertegenwoordigd waren en dat ten tweede wij hetzelfde gedaan zouden hebben. (een heel vreemd argument trouwens om schuld aan te tonen). Wij hebben dus schuld aan ons zondaar zijn en dat was wat we nog moesten onderzoeken.kootje schreef:Maarten schreef:Ik begrijp niet precies de context, maar voor zover ik het kan volgen is het duidelijk dat daarmee aangegeven wordt dat ook wij schuld hebben aan de val van Adam.
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat de grootste verantwoordelijkheid daar niet ligt.![]()
Je moet het laatste deel van de discussie nog maar eens lezen. Dan zul je dat zien.
Vind het nog steeds maar lastig. Maar wat doet het er eigenlijk toe? Wij zijn zondaren en worden genodigd tot Jezus!
Dus: de mens zijn verantwoordelijkheid wortelt in de schepping en wordt twee keer zo groot bij de bemoeienissen Gods door het Evangelieaanbod.
Toch is kootje in zeker zin van mening veranderd, maar ja als mekaar goed kent....joris schreef:jongens jongens jongens. wat een schatjes zijn jullie ook, haha.
jullie zijn beide heilige strijders voro de waarheid. op zich een goede eigenschap, maar soms raak je zo verward in je eigen moeilijke zinnen dat je er niet meer uitkomt en denkt dat de ander dezelfde woorden moet gebruiken voor je het met elkaar eens kunt zijn.
Maarten schreef:Toch is kootje in zeker zin van mening veranderd, maar ja als mekaar goed kent....joris schreef:jongens jongens jongens. wat een schatjes zijn jullie ook, haha.
jullie zijn beide heilige strijders voro de waarheid. op zich een goede eigenschap, maar soms raak je zo verward in je eigen moeilijke zinnen dat je er niet meer uitkomt en denkt dat de ander dezelfde woorden moet gebruiken voor je het met elkaar eens kunt zijn.
kootje schreef:ik heb er eigenlijk nog steeds moeite mee om de verantwoordelijkheid van de val te plaatsen. Kan iemand me hiermee helpen??
joris schreef:als het gras gemaaid moet worden kán je natuurljik gaan uitzoeken hoe het komt dat het gras zo hard is gegroeit. Maar het is handiger gewoon de grasmaaier te pakken en het gras te maaien.
Maarten schreef:Ja maar in het geval van zonde lijkt het mij zinvol om een structurelere oplossing te vinden: de grasmat verwijderen.
De zaadjes die dan nog opkomen iedere keer verwijderen. Dit beeld past m.i. beter bij de zaak van de vergeving van zonden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten