rotss schreef:ik heb ook naar Joe Schimmel geluisterd en ik heb zijn film laatst gezien, heb verschillende interviews van artiesten gelezen en gehoord waar ik niet vrolijk van word. los daarvan veroordeel jij nu ook op een grove manier mensen, ik dacht dat jij iedereen zijn mening respecteerde? vind je het christelijk om zo over mensen die anders denken te praten?
Heb je met Joe Schimmel gesproken?
Ik heb ook heel veel gelezen. Varierend van biografische boeken van artiesten tot interviews tot naslagwerken etc. Variërend van Feel (van Robby Willams, gedeeltelijk overigens

) tot 'The Bloody Rise Of The Satanic Metal Underground', en ja, er gebeurt veel negatiefs in de muziekwereld en ja, er zijn wel degelijk artiesten met een negatieve invloed op de wereld. Maar bevorder je dat niet door er op deze manier te oordelen (Schimmels manier)? Natuurlijk heeft hij een punt als hij zegt dat pop gevaarlijk kan zijn (hij zegt dat het per definitie zo is overigens). Maar los je iets op door op zo'n manier een ongelooflijke obsessie voor Satan te projecteren op jonge mensen? Of los je meer op door het gesprek aan te gaan, de discussie (daar staan heren als Schimmel en Vreugdenhil niet voor open overigens), of door gedegen studie te doen? De keus is voor mij snel gemaakt. Hij praat niet perse negatief over mensen die anders denken (nogmaals, iedereen mag denken wat hij wil) maar hij geeft aan dat deze heren veel negatieve invloed hebben op de jeugd en dat het gevaarlijk is om op die manier te handelen. En dat is m.i. ook zo. Hij geeft aan dat de heren een geheel negatief beeld van het christendom creëren, en ik geef hem geen ongelijk (ik heb het over debutler ja)...