Maja de Bij schreef:Raido schreef:Jezus eindigde dat stukje tekst uit Johannes 14 met: ‘Je kunt alleen bij de Vader komen door Mij’
God wil met jou een Papa-kind-relatie. Wil jij Zijn kind worden? Dan mag je Jezus nu aanvaarden. Misschien moeilijk als je slechte ervaring hebt met ‘vaders’. Maar God is een GOEDE Vader, dat bewees Hij door Jezus, het kostbaarste wat Hij had, voor ons te geven.
Open je hart; Hij wil als een Vader voor je zorgen: vergeving, liefde, aandacht, troost...
Krijgt spontaan kippenvel, Jezus aanvaarden..
Ik ook, maar vooral van die papa (moet dat eigenlijk niet met dubbel p?) - kind relatie. De aanwezige pubers (!) zijn net bezig die relatie om te zetten in een volwassen vader-kind relatie, worden ze hier als kleuters aangesproken. Dat mist doel!
Als kleuters aangesproken? Hoe kom je er bij? Ze werden als christenen aangesproken... op een manier die ze aanspreekt. Niet als kleuters maar als mensen die wat kunnen leren. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt. Ik heb ook geen enkele jongere naar aanleiding van de EO-jd horen roepen dat ze zich als kleuters behandeld voelen. Dit kan jou mening zijn (in hoeverre heb je de jongerendag gevolgd?) maar niet die van de mensen die werden aangesproken. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt.
Radio, aanvaarden betekent volgens de Van Dale, je er niet tegen verzetten, accepteren. Dat geeft dus al wel aan dat Jezus de Zaligmaker is.... Maar dat jij dat accepteert. Dat je wil dat Jezus ook jou zalig maakt.
Zoals ik ook in Handelingen 2, na de pinkstertoespraak van Petrus lees:
[i]Zij dan, die zijn woord
aanvaardden, lieten zich dopen en op die dag werden ongeveer drieduizend zielen toegevoegd.