tweetietwee schreef:Ja dat willen we met de JV gaan opzetten en hebben dus een vernieuwingscommisie in het leven geroepen
hijwel, zitten er in die verniewingscommissie ook ouderlingen en afvaardigingen van andere verenigingen???
ik heb nl in een soort gelijke commissie gezeten in onze gemeente en daar bleek het heel handig als je gelijk steun van de kerkenraad erbij hebt en een bejaarde ouderling en een predikant en wat jongeren en wat middelbare ouders en een jeugdclubleider etc. Gelijk goed voor het contact onderling!!
Toen bleek trouwens dat de ouderen dachten dat wij jongeren allerlei dingen willen veranderen, maar wij dachten eigenlijk van niet. Hele mooie discussies en avonden gehad..
oftewel hijwel: doe het niet met alleen de JV organiseren, want ik heb in andere gemeentes gezien dat het dan door de rest van de gemeente (vooral als die een beetje stug is en zulksoort activiteiten niet gewend is) wordt gezien als een vernieuwende activiteit van de JV. Terwijl ik lees dat dat niet jullie bedoeling is.
succes tweetie
Ja het is wel de bedoeling om iedereen bij deze vernieuwing te betrekken. We beginnen nu alleen eerst met een vernieuwing in de JV zelf daarna willen we andere JV er bij beterekken en een paar avonden organiseren (samen dus). Hierna willen we samen een avond organiseren m.b.t gemeenteopbouw. Daarbij moet het voor iedereen heel duidelijk zijn dat de onderlinge band hechter moet worden.
Daarna willen we dus gezamelijk een aantal activiteiten opstellen die volgens de verenigingen goed kan zijn voor de gemeente opbouw.
Hierna willen we de kerkraad een aantal vragen voorleggen m.b.t tot die activiteiten.
We hebben ook regelmatig contact met de kerkraad omdat 3 van de leden van de JV vernieuwscommisie 16+ hun vader ouderling is.
(trouwens de voorzitter van de JV is ook diaken)
Er moet eerst een duidelijk project opgezet worden voordat we ook werkelijk met de vernieuwing beginnen. Maar daarvoor vraag ik dus om advies van jullie, waar we rekening mee moeten houden.