Ikke,
stel dat ze gewoon doorgaan met vloeken? hoe zou je dan reageren?
Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik vraag mensen wel eens als ze vloeken: Geloof je in God? Dan is het antwoord altijd nee. Mijn vraag is dan: Waarom gebruik je dan een naam en zeg je iets tegen Iemand waar je niet eens in gelooft. Op die manier zien ze vaak wel in dat vloeken eigenlijk zinloos is. Helaas zit het bij veel mensen er zo ingesleten, het is zo'n automatisme dat ze het dan toch nog doen, uit gewoonte.
Ikke21 schreef:dan zou ik er iedere keer weer wat van zeggen, misschien dat dat zou helpen op den duur!! je weet nooit.....maar ik geloof wel dat dat ook moeilijk is, misschien vinden ze je dan een vreselijke zeur en dat wil je ook niet!!
anna schreef:Ikke21 schreef:dan zou ik er iedere keer weer wat van zeggen, misschien dat dat zou helpen op den duur!! je weet nooit.....maar ik geloof wel dat dat ook moeilijk is, misschien vinden ze je dan een vreselijke zeur en dat wil je ook niet!!
en als ze dan nog blijven vloeken????? en je hebt het al tig keer verteld waarom je dat pijn en zeer doet???
(sorry, ik ben een zeikerd ik weet het)
Ikke21 schreef:anna schreef:Ikke21 schreef:dan zou ik er iedere keer weer wat van zeggen, misschien dat dat zou helpen op den duur!! je weet nooit.....maar ik geloof wel dat dat ook moeilijk is, misschien vinden ze je dan een vreselijke zeur en dat wil je ook niet!!
en als ze dan nog blijven vloeken????? en je hebt het al tig keer verteld waarom je dat pijn en zeer doet???
(sorry, ik ben een zeikerd ik weet het)
Dan zou ik er toch iedere keer weer wat van zeggen, ook al is het moeilijk. Het is onze plicht om ze te waarschuwen, ik kan het gewoon niet aanhoren als ze vloeken en daarom zal ik er ook altijd wat van blijven zeggen!!
wie zegt dat het je plicht is? martelaar!
In de bijbel staat: Gij zult de naam van de Here Uw God niet ijdel gebruiken!!!!!
Er staat niet: Gij zult een ieder die mijn naam ijdel gebruikt tot in der eeuwigheid aan de kop blijven zeuren zodat ze helemaal nooit meer hun leven aan mij willen geven.
Ikke21 schreef:het is niet zeuren/zeiken, het is hun erop wijze en ik kan zelf wel bepalen wanneer en de wijze waarop ik het zeg en ik voel het als mijn plicht om een ieder die vloekt erop te wijze dat God anders wil!
joris schreef:Ikke21 schreef:het is niet zeuren/zeiken, het is hun erop wijze en ik kan zelf wel bepalen wanneer en de wijze waarop ik het zeg en ik voel het als mijn plicht om een ieder die vloekt erop te wijze dat God anders wil!
maar degenie die vloekt, zal het worst wezen wat GOd ervan vindt. Als de sgp aan de macht is, dan kan je mensen dwingen zich te gedragen zoals God het wil. God heeft zijn naam aan de mensen gegeven en op de een of andere manier gebruiken we die graag te pas en te onpas. maar God kan daar wel tegen, anders had hij zijn naam niet gegeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten