kurtyo schreef:Sex is de engelse spelling, dus zo platvloers is dat niet.
Verder erger ik me enigszins aan de stelligheid waar bijv. een Hydro beweert dat het voorspel in verkeringstijd beperkingen moet kennen (bij christenen). Zonder enige onderbouwing verder. Het komt op mij over als: weer een christen die zijn/haar waarheid projecteert op alle anderen die zich daar maar aan moeten houden.
En nee, inderdaad, ik ben het ook niet met je eens.
Oke, voor Kurtyo dan maar ff een onderbouwing. Ik, als christen, geloof dat seks (de geslachtsdaad) thuishoort binnen het huwelijk (en velen met mij geloven dat). In dat opzicht heeft het voorspel in de verkeringstijd z'n beperkingen. In mijn ogen gaat voorspel vanzelf over in de geslachtsdaad (heb geen ervaring daarmee dus kan me vergissen

). Ben ik tijdens m'n verkering bezig met het voorspel, dan is er op een gegeven moment een grens voor mij. Maarja, als je bewust bezig bent met het voorspel, is de intentie om hét te doen er ook wel denk ik. Niet dat je elkaar dan niet meer mag knuffelen, strelen en weet-ik-wat allemaal. Dat hoort thuis in een verkering, want ook op lichamelijk gebied moet je naar elkaar toegroeien. 'k Zal dus zelf ook niet zo gauw de term voorspel gebuiken in m'n verkering. M'n vriendin en ik genieten van lichamelijk contact, maar zijn niet opzettelijk bezig om naar de geslachtsgemeenschap toe te werken, om dan op een bepaald punt te zeggen 'Nu stoppen we, want we hebben de grens bereikt'. Dat proberen we voorkomen dat we zover komen, want we realiseren ons beide dat het erg moeilijk is om op zo'n moment nog een stap terug te doen en te stoppen. 'k Hoop dat het zo wat duidelijker is geworden Kurtyo. Maar als je het er niet mee eens bent, laat maar horen. Ik kan niks anders doen dan je respecteren, hoewel ik het met jouw visie misschien niet eens ben. We zijn vrij om voor onszelf daar een standpunt over te hebben.
Nog ff over dat platvloerse, als je puur kijkt naar welke taal het uitkomt, dan is het inderdaad niet platvloers. Maar je zult het wel met me eens zijn, dat vooral jongerenbladen als Break-Out enzo het wel platvloers gebruiken. Sex is in hun ogen iets dat je met hetzelfde gemak doet als naar de winkel gaan en je moet er maar zoveel mogelijk van genieten, want het is zo fijn. Het wordt m.i. losgekoppeld van alle gevoelens die er bij betrokken zijn. Seks, met alle uitingen daarvan (ook knuffelen enzo versta ik er nu onder) is meer dan dat. Het is een uiting van liefde naar elkaar en ook een uiting van wederzijds verlangen (als het goed is) dat God geschapen heeft tussen man en vrouw.