Leuk om hier mede-GF-bezoekers te ontmoeten.
Moderator: Moderafo's
Doortje schreef:MissF schreef:Doortje schreef:MissF schreef:Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.caprice schreef:[Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorryMag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?[\quote]
O, niks, ik heb er niks tegen. Maar ik WEET dat ik me ga irriteren. Ik vind dat gehamer op zonden, en absoluut fout zijn, en ontzettend negatief blijven in een preek, en alleen hameren op ellendekennis, en de rest (verlossing en dankbaarheid) bijna vergetend, irriterend. Ik weet dat dit een 'kwaaltje' van mij is, maar ik denk dat het dus slimmer is voor mij, om er niet te komen
Prima als anderen zich er thuis voelen, ik kan er beter niet komen...en daarom is het wel weer 'goed' dat er verschillende 'soorten' kerken bestaan
Oke duidelijkmaar wat ik dan niet begrijp is dat je zegt dat je een andere gergem best wil bezoeken, maar ds Veenendaal niet. Dus concludeer ik daaruit dat het je niet alleen om de gergem gaat, maar specifiek om ds Veenendaal en dat snap ik niet goed. Ds Veenendaal is juist iemand die wel Jezus preekt en het, als je het vergelijkt met sommige andere gergem dominees, wel veel over de verlossing heeft. Maar hij is ook heel scherp en dat staat je misschien tegen?
Om even ontopic te blijven, ik zit in de gergem in Veenendaal en ik hoor ds Veenendaal regelmatig en ik vind hem erg goed. maar ja, de een is de ander niet he.
Raido schreef:Waarom zouden ze niet gaan
savemysoul schreef:Ik verbaas me nog steeds dat er hier mensen zijn die naar een jeugdkerk gaan!
Al kan ik het me aan de andere kant natuurlijk goed voorstellen, het is gewoon mega gaaf!
Maarjah ontopic
Ach, vandaar dat wij allemaal in duizend en een verschillende sektes, gemeenten, kerken en geloven verzameld zijn.. trouwens, een jeugdkerk is niet verboden gebied voor ouderensnien schreef:Raido schreef:Waarom zouden ze niet gaan
De geloofsbelijdenis spreekt over de gemeenschap der heiligen. Daar horen ouderen en jongeren bij. Juist die gemeenschap is zo fantastisch. Dat moet je niet uit elkaar halen. Trouwens, ik geloof niet dat er in de hemel gescheiden samenkomsten zijn maar dat de Heere Jezus juist iedereen bij elkaar wil hebben.
De kleine kinderen liet Hij ook tot zich komen in bijzijn van volwassenen. Die ging Hij toch ook niet apart opzoeken?!
O ja dat vergat ik nog in mn vorige post: over drie maanden hoop ik lid te worden van de CGK in Goes, maar dat komt omdat ik na mn trouwen meega met mn man
snien schreef:Ik kan me heeeeeeeeeel goed voorstellen dat MissF niet naar Veenendaal wil luisteren. Hij is ook eens een keer hier in Vlissingen geweest maar dat was gelijk ook de laatste keer. Er is veel gebed nodig voor deze man en tegelijkertijd voor vele collega's van hem, de docenten van de theologische school en de mannen van het curatorium. Dat hun ogen eindelijk maar eens geopend mogen worden; de inhoud van de preek moet niet alleen wet zijn, maar OOK evangelie en DAT ontbreekt er nogal eens aan.
snien schreef:Zelf ben ik belijdend lid van de ger.gem. Ik ben binnen de gergem geboren en opgegroeid. Het feit dat ik binnen de gergem belijdenis heb gedaan is in de eerste plaats om aan te geven dat ik wil leven in afhankelijkheid van God en Hem wil volgen.
Daarnaast is Vlissingen gewoon een heel toffe, positieve, aktieve gemeente waar ik me heel erg thuis voel.
Ik denk dat er maar weinig andere gergem gemeentes zijn waar ik me thuis zou kunnen voelen mede door zulke doemdenkers en weinig-liefde-en Jezus-predikers als Veenendaal.
snien schreef:Overigens zeg ik dit niet om te rebelleren maar om aan te geven hoe dringend het gebed nodig is voor een opwekking binnen gergem, gergem in ned en vast nog meer gemeenten.
caprice schreef:Fundamenteel oneens, met het beeld wat je van deze dominee schetst. Hij heeft een evenwichtige prediking. Ik hoor hem juist zo graag omdat hij Christus predikt. En een dominee moet ook wet prediken. We moeten aan onze zondekwaal ontdekt worden. Anders is er ook geen plaats voor de Medicijnmeester.
Het kan hard zijn voor het vlees, als daarin gesneden wordt, maar het moet. Alles van onszelf moet eraf, om plaats te maken voor Hem. En dat horen mensen niet graag. De ontdekking door God de Heilige Geest is zo onmisbaar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten