Night schreef:poemojn schreef:Die is van de GKV en heeft daar geen verstand van

. Zelfs mijn vriend was verbaasd door de opschuddig veroorzaakt door mijn voorkeur voor spaghettibandjes

.
Zou jij vreemd opkijken als je in een trouwdienst kwam en helemaal voor in de kerk stond 1 grote kaars (in brand) met 1 bloemstuk?
Nee, ik zou niet raar opkijken. Maar de vraag is of ik het tot een standaard zou willen hebben in mijn gemeente. Maar kan je vriend, of diens familie niet iets zinnigs zeggen over de redenen waarom dat in de reformatorische, in dit geval gergem, niet "gewoon" is?
Betreffende de spaghettibandjes: nee, behalve dat sommige ouderen dit misschien niet zullen begrijpen maar het als iets werelds zullen zien.
Bloemen en kaars hebben we niet gevraagd, ik wilde even wat meningen hier horen (en die zijn nogal verdeeld, zo te zien).
Toen ik verkering kreeg dacht ik dat alle meisjes uit de GG verplicht rokken droegen, en koos ik ervoor die dan ook te dragen bij de GG-familie. Nu ken ik meisjes uit de GG en blijken de meesten gewoon broeken te dragen, maar is de GG-fam van mij gewend dat ik een rok draag als ik bij hen ben, als aanpassing naar hun toe. Prima, voorlopig, maar ik wil niet meer onnodige aanpassingen doen waar ik me zelf niet helemaal prettig bij voel

. Verder wil ik ook rekening houden met de GKV-fam. 't Is niet de bedoeling dat naar de GG toe zoveel concessies gedaan worden dat er vanuit de GKV gezien weinig feestelijks is aan de bruiloft... Maarja, we zijn alles nog beetje aan het overwegen. Voorbereiding van de bruiloft is een pad met heel veel kuilen, beren en andere gevaarten, schijnt.