Traditie.....Geloof......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 08 mei 2003 16:30

joepie schreef:..... En dat wil je laten zien door niet mee te doen met groeperingen die door bepaalde kleding laten zien dat ze daarvan zijn.
Dan wil je toch laten zien dat je van Christus bent!
Ik veroordeel niemand, maar geef aan dat het wel te maken heeft met wie je wil volgen.
Christus of ..............
En het Gij geheel anders gaat hier zeker op.

k'Ben eerst met de binnenkant begonnen, en daar ben ik nog steeds mee bezig. Daarna komt de buitenkant. Is dat een bezwaar, denk je? :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

stippeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stippeltje » 08 mei 2003 17:44

Maranatha schreef:
hijwel schreef:Durf jij het aan om in de toestand waarin je je bevindt aan Hem over te geven en stopt met weerstand te bieden?

Ik weet niet of ik dat durf of wil. 1 ding weet ik wel dat ik alleen gelukkig kan zijn als ik bij hem hoor. Dus ben je weldegelijk bekeert, omdat je de keus hebt gemaakt om bij Hem te zijn, want je hart heeft het goede ontdekt.
Dacht je dat ik nu ik bekeerd ben niet meer opstandig ben tegen God, laat me niet lachen en God weet dat. Dus laat je niet in de waan brengen dat je perfect moet zijn dat je eerst maar eens moet stoppen met roddelen nee, God wil maar al te graag dat je komt zoals je nu op dit moment bent met al je gebreken, want dan kan Hij pas beginnen met jouw en niet eerder. Het herstellen van je leven zonder God kan alleen beginnen na je bekering.

Hier kan ik het niet mee eens zijn, want dan zouden alle mensen die naar de kerk gaan bekeerd zijn. Want iedereen die naar de kerk gaat weet wel dat je alleen gelukkig bent als je bij Hem hoort, maar is hiermee niet bekeert!
Laatst gewijzigd door stippeltje op 08 mei 2003 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 08 mei 2003 17:47

Nog sterker... je zult niet blijven zoals je bent. Ik geloof dat G.d met elk van Zijn kinderen een plan heeft en dat zal volvoeren, op welke manier dan ook. En dus blijf je niet zoals je bent. Maar is dat een probleem voor jou? Zit je zo vastgebakken aan jezelf?
Verder zie ik iedereen als een schepsel van G.d, met z'n goede en slechte kantjes. k'Hou niet van meetlatten :wink:
En niemand hoeft te worden zoals ik ben, k'blijf graag uniek :wink:
Vast gebakken aan mezelf, nee niet echt. Maar buitenkant betekent niets voor mij .
Je zegt dat je niet van meetlatten houdt, maar toch meet je een ander aan de buitenkant, door te wijzen op uiterlijkheden :?: :?: :?:. bv Hoe kan hij (of zij) nou zeggen christen te zijn als ze niet dat en dat hebben afgelegd, zich kleed zoals wij dat doen ja want anders is hij niet echt een christen. Vraag Yeshua dat van ons zegt paulus in zijn brieven dat nu je een volgeling bent geworden dat je je anders moet kleden of je uiterlijk.

Verre van dat. Hij zegt leg af alle zondigheid en innerlijke opstandigheid. Van kwaadsprekerij en van oordelen aan de buitenkant. Heb elkander lief zoals ze zijn. Dat is niet hun verkeerde daden liefhebben, maar de mens zoals ze zijn. Yeshua had lief hoeren, tollenaars, drugsverslaafden om de extremen te noemen. Niet hun daden, maar om wie ze zijn.

Oh mensenkind wat maakt u zich druk om uiterlijkheden, zie eens naar de lelien des velds
Matteus 6
28 En wat zijt gij bezorgd over kleding? Let op de lelien des velds, hoe zij groeien: zij arbeiden niet en spinnen niet;
29 en Ik zeg u, dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet bekleed was als een van deze.
Waarom waren zij zo bekleed, omdat zij zonder zonde waren, dus perfect. en God zorgt ervoor dat zij aan de buitenkant stralen, omdat hun binnenkant rein is. Zo ook met mensen. Is er bv een punker tot geloof gekomen en hij gooit zijn innerlijke zonden van zich af. Dan wordt hij vanzelf een stralend licht op een kandelaar en deze moet je niet in zwart verpakken, want dan schijnt hij niet meer.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 mei 2003 18:07

Waarom waren zij zo bekleed, omdat zij zonder zonde waren, dus perfect. en God zorgt ervoor dat zij aan de buitenkant stralen, omdat hun binnenkant rein is. Zo ook met mensen. Is er bv een punker tot geloof gekomen en hij gooit zijn innerlijke zonden van zich af. Dan wordt hij vanzelf een stralend licht op een kandelaar en deze moet je niet in zwart verpakken, want dan schijnt hij niet meer.
hm.. lelies zijn aan een groot aantal schimmel en bacterieziekten onderhevig. Het lijkt me meer dat er staat: lelies maken zich geen zorgen over al die dingen, maar toch zien ze er (in het algemeen) schitterend uit.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 08 mei 2003 18:17

surfer schreef:[hm.. lelies zijn aan een groot aantal schimmel en bacterieziekten onderhevig. Het lijkt me meer dat er staat: lelies maken zich geen zorgen over al die dingen, maar toch zien ze er (in het algemeen) schitterend uit.
Klopt, maar de boodschap blijft hetzelfde hoe je het went of keert.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 mei 2003 18:21

Is er bv een punker tot geloof gekomen en hij gooit zijn innerlijke zonden van zich af. Dan wordt hij vanzelf een stralend licht op een kandelaar en deze moet je niet in zwart verpakken, want dan schijnt hij niet meer.
maar denk je niet dat een punker zijn uiterlijk dan juist wat MINDER belangrijk zal gaan vinden? Zich niet meer zo nodig zal moeten afzetten tegen andere mensen?

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 08 mei 2003 18:43

surfer schreef:
Is er bv een punker tot geloof gekomen en hij gooit zijn innerlijke zonden van zich af. Dan wordt hij vanzelf een stralend licht op een kandelaar en deze moet je niet in zwart verpakken, want dan schijnt hij niet meer.
maar denk je niet dat een punker zijn uiterlijk dan juist wat MINDER belangrijk zal gaan vinden? Zich niet meer zo nodig zal moeten afzetten tegen andere mensen?
Dat is iets tussen hem en God. Wie ben ik dat ik mij daarmee bemoei. Volg jij, maar Yeshua. Daar zul je voor je zelf al meer dan genoeg aan hebben, voor de rest van je leven.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 08 mei 2003 19:16

Maranatha schreef:Vast gebakken aan mezelf, nee niet echt. Maar buitenkant betekent niets voor mij .
Je zegt dat je niet van meetlatten houdt, maar toch meet je een ander aan de buitenkant, door te wijzen op uiterlijkheden :?: :?: :?:.

:?: :?: :?:
Waar wijs ik op uiterlijkheden :?: Je leest mijn berichten met ogen zoals je naar de meeste mensen op dit forum kijkt.
Beetje last van 'forumdeformatie'? 8)

Maranatha schreef:bv Hoe kan hij (of zij) nou zeggen christen te zijn als ze niet dat en dat hebben afgelegd, zich kleed zoals wij dat doen ja want anders is hij niet echt een christen. Vraag Yeshua dat van ons zegt paulus in zijn brieven dat nu je een volgeling bent geworden dat je je anders moet kleden of je uiterlijk.

Ben het gewoon helemaal met je eens, lees m'n bericht boven aan deze pagina nog maar een keer. (Als je die milde spot tenminste begrijpt :lol: )
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 mei 2003 19:25

surfer schreef:
Quote:
Dat is iets tussen hem en God. Wie ben ik dat ik mij daarmee bemoei. Volg jij, maar Yeshua. Daar zul je voor je zelf al meer dan genoeg aan hebben, voor de rest van je leven.
Ik begin jouw toon ronduit onaangenaam te vinden, Maranatha! Hij dekt de inhoud niet, en daarmee vervalt voor mij de mogelijke waarde ervan.

Ook dat voortdurende afgeven op kerken en kerkmensen, wat valt er voor die mensen van jou te leren als je ze voortdurend afkraakt? Is dit de leer van Christus??

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 08 mei 2003 22:24

surfer schreef:
surfer schreef:
Quote:
Ik begin jouw toon ronduit onaangenaam te vinden, Maranatha! Hij dekt de inhoud niet, en daarmee vervalt voor mij de mogelijke waarde ervan.

Ook dat voortdurende afgeven op kerken en kerkmensen, wat valt er voor die mensen van jou te leren als je ze voortdurend afkraakt? Is dit de leer van Christus??
Ik ben erop kapot gegaan, vandaar.
Ik weet hoe het voelt dat ernaar je gewezen word, als je niet bent zoals zij. Wat ik probeer aan te geven is dat wij allemaal en ik schaar mijzelf daar ook vaak onder, te veel met wetjes van dit mag wel en dit mag niet enz, enz,. Goed voorbeeld is al het verschil in doop, de een zegt dit en de ander zegt dit. En wie is nu geloofwaardig. 3/4 Jaar geleden kreeg ik het antwoord van God zelf. Hij sprak tot mij via de volgende tekst.
Jesaja 51:12 Ik, Ik ben het, die u troost. Wie zijt gij, dat gij bevreesd zijt voor een sterfelijk mens, voor een mensenkind , dat als gras wordt weggeworpen;
Vanaf dat moment neem ik mensen met een hele berg zout en neem eerst de bijbel ter hand om te kijken wat God nu werkelijk verlangt en wat er nu werkelijk staat. En ja dat wordt natuurlijk niet in dank afgenomen, want je komt daardoor aan vele heilige huisjes.

Ik ben door sommige van jullie voor weet ik niet wat uitgemaakt, zoals bijbelverdraaier, remonstrant, leugenaar ed. Als ik 300 jaar geleden had geleeft was ik allang op de brandstapel geroosterd geweest.

Ik zat er eigenlijk een beetje doorheen, ook jullie was ik een beetje zat, altijd dat tegenwerpen. Het was mij even teveel geworden. Mijn excusses als ik hier en daar hard reageer. Ik ben erg kritisch naar aanhalingen uit de bijbel en ik geef mijn mening daarover.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 mei 2003 10:37

Ik ben erop kapot gegaan, vandaar.
Ik weet hoe het voelt dat ernaar je gewezen word, als je niet bent zoals zij. Wat ik probeer aan te geven is dat wij allemaal en ik schaar mijzelf daar ook vaak onder, te veel met wetjes van dit mag wel en dit mag niet enz, enz,.
OK, dat is erg. Maasr je ziet mij niet iemand die anders is afwijzen omdat hij/zij anders is. Wat niet wil zeggen dat er niet over gediscussieerd kan worden. Zelf vind ik die extreme levensstijlen maar zozo, maar als iemand in God geinteresseerd is vind ik dat wel even een stukje belangrijker dan zijn hanekam...

Vanaf dat moment neem ik mensen met een hele berg zout en neem eerst de bijbel ter hand om te kijken wat God nu werkelijk verlangt en wat er nu werkelijk staat. En ja dat wordt natuurlijk niet in dank afgenomen, want je komt daardoor aan vele heilige huisjes.
Heel verstandig om mensen met een berg zou te nemen, maar pas op dat je niet doorslaat de andere kant op, want dan doe je eigenlijk precies hetzelfde :? En daarbij komt, is het jou taak om op deze manier mensen tegen je in het harnas te jagen? Als je meteen begint met de aanval, dan volgen mensen hun eerste instinct, namelijk de stad verdedigen, en dan hebben ze geen tijd om te luisteren.

Ik ben door sommige van jullie voor weet ik niet wat uitgemaakt, zoals bijbelverdraaier, remonstrant, leugenaar ed. Als ik 300 jaar geleden had geleeft was ik allang op de brandstapel geroosterd geweest.
Niet door mij, en ik heb ook weinig reacties gezien waarin dat gebeurde. Vind je jezelf niet ietsje te belangrijk......?

ook jullie was ik een beetje zat, altijd dat tegenwerpen. Het was mij even teveel geworden.
Iemand anders kan jou om dezelfde reden ook een lastpak vinden... :) dat werkt twee kanten op.

Mijn excusses als ik hier en daar hard reageer. Ik ben erg kritisch naar aanhalingen uit de bijbel en ik geef mijn mening daarover.
OK

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 09 mei 2003 11:25

surfer schreef:
Heel verstandig om mensen met een berg zou te nemen, maar pas op dat je niet doorslaat de andere kant op, want dan doe je eigenlijk precies hetzelfde :? En daarbij komt, is het jou taak om op deze manier mensen tegen je in het harnas te jagen? Als je meteen begint met de aanval, dan volgen mensen hun eerste instinct, namelijk de stad verdedigen, en dan hebben ze geen tijd om te luisteren.

Ik heb M. nog niet zien doorslaan. Oke, hij is wat onconventioneel, maar hij is wel bijbels. En als je kritiek hebt, moet je dat dan via de achterdeur doen?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 mei 2003 11:47

je kunt pas op een goede manier kritiek hebben als je er in slaagt om je niet tegelijkertijd af te reageren.

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 28 mei 2003 16:24

Zijn dagen zoals Hemelvaart ook een soort traditiedagen?
of moet je dat zo niet zien?
Een dag dat je er extra mee wordt geconfronteert, met als basis de bijbel om dat terug te halen, maar waar haal je zo precies de data van daan?
" You'll never be alone "

joris

Berichtdoor joris » 28 mei 2003 22:53

ik geloof niet dat in de bijbel staat dat je hemelvaart en kerst e.d moet vieren. Paulus beschrijft niet ergens: de kerstnacht in efeze ofzo.
Dus wat dat betreft is het traditie. En gelukkig een verworvenheid in de nederlandse maatschappij.
Want he tis natuurlijk niet verkeerd om af ent oe wat klemtonen te leggen in je geloofsbeleving.

Terug naar “Archief”