je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 mei 2003 08:39

Tuurlijk zou ik veel meer van God willen, maar dan denk ik wij willen alles wel maar wat doen we ervoor?

En jij hebt het over verdienen? ik denk dat we niks verdienen maar dat wat we krijgen heel barmhartig is van God.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 mei 2003 09:53

Ik wil even iets gaafs vertellen.

Ik heb mijn leven echt een lange tijd behoorlijk doelloos gevonden. Ondanks dat ik een gelukkig leven leid. Maar mijn geloofsleven was echt heel dood. Bidden, bijbellezen, bijbelstudie, het was allemaal maar een gewoonte en het deed me niet zoveel als ik eerlijk was. SOms begon ik opeens heel veel bijbel te lezen, zelfs in de trein enzo, gewoon om de aandacht van God te trekken denk ik.
Ik dacht echt lange tijd dat God er niet voor mij was, bestond God eigenlijk wel?!!

Een half jaar geleden ben ik met twee broers in contact gekomen, op een hele ondoorsnee wijze, en het zijn hele goede vrienden van mij geworden. Zij namen me mee naar conferenties, ze hebben me zelfs overgehaald om evangelisatiewerk te gaan doen in de zomer. Ik deed het meer voor hun, dan uit eigen bewogenheid.

Ik wil nu alles uitegbreid gaan vertellen, maar dat leest toch niemand, laat ik het dus kort houden :D :
De laatste tijd ben ik met hele bijzondere mensen in aanraking gekomen. Die mij de weg naar God wezen op een manier die nog nooit eerder is gebeurd. Ik ben gevraagd om in Rotterdam mee tehelpen aan een evangelisatieproject onder straatschoffies. Begint al over twee weken! Tijdens mijn campeervakantie heb ik en mijn nichtje nachtelijke gesprekken gevoerd met twee niet christelijke jongens van de outdoor groep. SToere jongens die ons opeens heel gevoelige dingen toevertrouwden! En we vonden (kregen!) de juiste woorden om hen aan het denken te zetten en los te krijgen. Voor wie ik nu elke dag bid.

Hoe dan ook, ik voel dat God momenteel echt met mijn leven bezig is en mij dat ook duidelijk laat merken. Het voelt heel vertrouwd en vrij. Andere zaken, toekomst plannen, prestaties, materieele dingen zijn opeens zo zinloos onbelangrijk. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe het voelt.

Wil ik meer van God weten? God is zo allmachtig groot, je raakt nooit uitgeweet over God. Belangrijker is dat ik nu echt weet dat God van mij weet! En wanneer mijn leven opnieuw een dal ingaat, zal ik me dat altijd blijven herinneren.

Ik bid voor iedereen hier en voor mij zelf dat God de muren om ons hart verbreekt en de kilte in ons verwarmt. Wij de diepte van onze schuld voelen en belijden. Zodat we Hem ooit mogen zien in zijn volle heerlijkheid, waarheid en liefde.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 mei 2003 10:16

meschianza schreef:Andere zaken, toekomst plannen, prestaties, materieele dingen zijn opeens zo zinloos onbelangrijk. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe het voelt.

Die dingen zijn onbelangrijk omdat je met Gods koninkrijk bezig bent en de rest wordt je bovendien geschonken. En dat voelt goed!
Daarom ben ik wel eens bang voor sommige (g)refo's die hun hele leven storten in de wereldse genoegens zoals zaken, toekomst, prestaties en materieele dingen en toch denken dat ze een goed christen zijn.

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 08 mei 2003 10:41

Goed christen is een groot woord, maar ik moet zeggen dat ik vaak ook aan deze dingen denk... Om al mijn problemen van me af te zetten!
Carrière maken en geld verdienen is erg aantrekkelijk... Mijn vader kon een hele goede betrekking krijgen bij een groot bedrijf! Hij was bijna aangenomen en toen vroeg de directeur of mijn vader een keer op zondag een beurs kon draaien... het zou maar 1 keertje zijn! Mijn vader zou er extra voor uitbetaald krijgen... Hij zou meer gaan verdienen dan wat hij nu verdiende en hij ging denk aan de dingen die hij allemaal met het geld kon gaan doen... En om dan nee te zeggen is heel moeilijk... Het was uiteindelijk mijn moeder die niet wilde dat mijn vader het zou gaan doen. Ze vond dat als hij nou a zei hij straks ook b moest zeggen... Mijn vader heeft toen bedankt en heeft nou een andere baan, hij verdient goed en heeft er nog geen moment spijt van gehad!

joris

Berichtdoor joris » 08 mei 2003 12:44

kijk, dat vind ik nou mooi. die verhalen over wat God in jouw leven doet. Dat is toch genieten zo!
ik liep in mijn eentje een keer rond 24.00 uur snachts ergens in een stad vanaf ene vergadering naar het station. In een smal tunneltje in een wat onprettige buurt kwamen er vijf jongens op mij af. Zij kwamen aan de andere kant de tunnel in, wij liepen elkaar dus tegemeot. ze liepen met bierflesjes in de hand en waren duidleijk aangeschoten. ik zag in de ogen van de jongen die het meest aan mijn kant liep dat hij van plan was mij te pakken of plat te duwen tegen de muur. ze waren ouder dan ik, ik was toen 17 denk ik.
ik keihard bidden want ik had net door dat er engelen bestsaan die je beschermen. En die jongen liep op mij af maar op eens keken zijn ogen alleen maar heel verbaasd. Hij liepop mij af maar liep ineens vlak langs mij heen. ik was heel rustig geworden en draaide mij om om te kijken naar die jongens.
De rest van de jongens liep door. En die jongen die mijn kant op kwam liep achterstevoren naar mij te kijken. Hij begreep het niet. Ik begreep het wel. En sinds die tijd bne ik niet meer bang alleen op straat en heb ik met veel plezier in een kraakbuurt in Amsterdam gewoond zelfs. God is bij je en hij omringt je met zijn zorg en engelen beschermen je. Geweldig gewoon. En dat gevoel heb ik nu redelijk vaak. Als er ineens een auto de weg op wil draaien die mij niet ziet aankomen en alles goed gaat, als ik van een bergpaadje glijd en mij toch nog net kan vasthouden, als ik een trein mis waardoor ik een gaaf gesprek krijg op het station, als ik .., als ik, ...ga maar door.

conclussie: God bestaat en ik wil steeds meer van Hem merken!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 mei 2003 15:02

Ik ben soms alleen bang dat er dingen in mn leven gebeuren waardoor ik het alsnog verlies van de waanzin van deze maatschappji. Dat ik God weer opzij zet voor carierre, meer geld, status of andere zaken. Misschien verander ik wel als ik een tijdje werk. Dat de beloftes van deze wereld opeens weer heel mooi klinken en ik er weer voor val.

Jouw verhaal Joris, komt me bekend voor. Een tijd terug sprak een jongen mij aan in de bijbelwinkel. We kende elkaar helemaal niet maar we hadden een kei-goed gesprek. Zo vertelde die dat hij savonds laat een opgefokte kerel een meisje in elkaar zag slaan. Hij dacht niet na, bad tot God en sprong ertussen. tot zijn grootste verbijstering nam die vent het hazepad. Terwijl hij mar klein van stuk is. Het meisje bleek moslim te zijn die geslagen werd door haar ex-vriend. Ze vroeg hem of hij moslim was, omdat hij haar tehulp schoot. Hij zei dat hij christen was en ze hebben daar een heel goed gesprek gehad. God zet inderdaad op de meest onverwachte momenten, plaatsen mensen op je weg. Daar ben ik de laatste tijd ook achter gekomen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 08 mei 2003 23:21

Ik wil graag meer van God, zodat alles van mijzelf verdreven wordt. Het heerlijke van meer van God is dat je minder aan jezelf hangt. Het is even wennen, maar enorm bevrijdend! Je bent even bang alles te verliezen en ontdekt dan dat je rijker bent dan ooit.
Dat is het mooie van God... Die wil ook graag meer en meer geven en ons rijke mensen maken. Rijk aan Hem

Chaja

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 mei 2003 12:14

Ik denk inderdaad dat er een verlangen komt om meer van God te weten.
Jaren leefde ik om mijn eigen ding: wat wil ik met mijn leven, wat wil ik doen, wat wil ik later zijn en hoe kom ik daar? Sinds het laatste jaar kreeg ik langzaam aan, door omstandigheden, een heel ander beeld:
Wat wil God met mijn leven?!!

Sindsdien gingen er opeens dingen veranderen......
Het resultaat is dat ik intensief in de kinderevangelisatie terecht ben gekomen. Je moet mijn omgeving horen: meschianza in kinderwerk! Dat lag nooit binnen mijn interesses, absoluut niet. Een jaar geleden had ik je uitgelachen als je daar over begon. En zo zijn er nog een paar opmerkelijke ontwikkelingen gekomen. Zoals ik al eerder zei: het doet het er mij niet toe, als God mijn leven, mijn scheepje leid dan zie ik wel in welke havens ik kom! En het voelt zo bevrijdend!

En nu voel ik zo heftig het verlangen om meer van God te weten, wat wil Hij precies, waarom ben ik hier in beland? Ik wil van Hem leren, ik wil leren om er te zijn voor kinderen, tieners, volwassenen. OM niet egocentrisch proberen mezelf veilig te stellen maatschappelijk gezien. Aan de andere kant is het heel confronterend.... waarom ik? Ik schiet zoveel tekort... kan ik het wel?

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 09 mei 2003 12:16

meschianza schreef:Ik ben soms alleen bang dat er dingen in mn leven gebeuren waardoor ik het alsnog verlies van de waanzin van deze maatschappji. Dat ik God weer opzij zet voor carierre, meer geld, status of andere zaken. Misschien verander ik wel als ik een tijdje werk. Dat de beloftes van deze wereld opeens weer heel mooi klinken en ik er weer voor val.

Dat is idd een reeel gevaar, zeker als je zo tussen de 30 en 40 beland en je je idealisme kwijt raakt. Mensen worden dan (nog? :wink: ) materialistischer. Ik merk het aan mezelf en de vrienden om ons heen. Het is best moeilijk om daar weerstand tegen te bieden. En te blijven vragen: 'Heer wat wilt U dat ik doe.'

chaja schreef:Ik wil graag meer van God, zodat alles van mijzelf verdreven wordt. Het heerlijke van meer van God is dat je minder aan jezelf hangt. Het is even wennen, maar enorm bevrijdend! Je bent even bang alles te verliezen en ontdekt dan dat je rijker bent dan ooit.
Dat is het mooie van God... Die wil ook graag meer en meer geven en ons rijke mensen maken. Rijk aan Hem

Chaja

Hier kan ik alleen maar mee instemmen :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

hanneke
Verkenner
Verkenner

bijbel en de kerk

Berichtdoor hanneke » 12 mei 2003 07:32

Wil je meerte weten komen over God en de 3 enig God? Pak dan je bijbel en ga naar de kerk. Je kan ook naar je voorganger gaan en vragen stellen. Misschien weet hij er een antwoord op. Gewoon proberen. Alles is het proberen waart. :D

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 12 mei 2003 18:42

Hanneke: ik wil het anders stellen: Wil je meer weten van God? Pak je bijbel en ga naar je binnenkamer. Vraag Hem maar wat je wilt want de Vader hoort je gebeden en zal ZichZelf aan je bekend maken.
Luister in de eerste plaats naar God en op de tweede plaats naar je dominee en mensen om je heen, anders kan je beeld langzaam vertroebelen.
maar je kan natuurlijk wel de christenen om je heen om raad vragen. Maar alleen als dat wat zij zeggen ook klopt met de bijbel!
Chaja

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 12 mei 2003 19:16

Ik weet t niet of ik wel meer van God wil weten. Aan de ene kant wel en aan de andere kant merk ik dat ik zo vreselijk zit vastgeroest aan alle aardse dingen. Ik heb t altijd druk, druk, druk. Ik weet dat het een smoes is. Maar als het een smoes is, waarom vertel ik deze smoes dan, en ga ik niet gewoon echt aan de slag om meer van God te weten te komen.

De laatste tijd is alles ook zo warrig, wat moet ik nu geloven? Soms word ik er helemaal crazy van, weet ik echt niet hoe het verder moet met mijn geloof. En als ik dan al jullie verhalen lees, wordt het alleen maar erger. Waarom ben ik de ene keer wel heel zeker van mijn zaak en de andere keer niet. Waarom kan ik niet gewoon simpel geloven. Ik voel me af en toe net zo'n farizeër, die wisten t aan anderen ook altijd goed te vertellen. (pfft, kben nu wel errrrg open voor mijn doen hoor)

joris

Berichtdoor joris » 12 mei 2003 22:35

he mini! welkom in de wereld van de zoekenden! je bent hier niet alleen hoor.
waaar ben je naar op zoek? waar ben je bang voor?Wat zou je graag van God willen?

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 13 mei 2003 16:06

Waar ik naar op zoek ben? Rust.. Maar of dat nu met of zonder God is, maakt me geloof ik diep in m'n hart niet zo uit. Alleen weet! ik dat je zonder God nooit rust zult vinden.

Waar ik bang voor ben? Oud worden zoals ik nu ben. Geen beslissing willen maken of ik wel geloof of niet. Ik geloof t niet, maar toch ook weer wel. (lekker warrig he? Maar zo is mijn geloof op dit moment helemaal!)

Wat ik van God wil? Aan de ene kant dat Hij me met rust laat en aan de andere kant dat Hij me niet laat rusten voordat ik de echte rust heb gevonden.

Ik heb soms het gevoel dat ik verloren ga met al mijn woorden, zonder ooit iets echt over God geweten te hebben.

joris

Berichtdoor joris » 13 mei 2003 16:12

mini schreef:Waar ik naar op zoek ben? Rust.. Maar of dat nu met of zonder God is, maakt me geloof ik diep in m'n hart niet zo uit. Alleen weet! ik dat je zonder God nooit rust zult vinden.

Waar ik bang voor ben? Oud worden zoals ik nu ben. Geen beslissing willen maken of ik wel geloof of niet. Ik geloof t niet, maar toch ook weer wel. (lekker warrig he? Maar zo is mijn geloof op dit moment helemaal!)

Wat ik van God wil? Aan de ene kant dat Hij me met rust laat en aan de andere kant dat Hij me niet laat rusten voordat ik de echte rust heb gevonden.

Ik heb soms het gevoel dat ik verloren ga met al mijn woorden, zonder ooit iets echt over God geweten te hebben.

kijk eens even, dan ben je bij de goede God terecht gekomen, mini!

Je heet dan wel mini, maar je Vader vind je megamaxi! Hij houdt van je en daarom geeft Hij die onrust in je hart! Praat je nog wel eens met God? Zou ik doen hoor! Vraag Hem alles en Hij zal je antwoord geven!

Terug naar “Archief”