ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 06 jul 2005 18:38

Motormuis schreef:
savemysoul schreef:Ik denk niet dat dat nodig is!
Maarjah ik snap best wel dat jij dat wilt raido!
Wij zeggen natuurlijk dingen waar jij het niet mee eens bent, en dan gaan jij en motormuis hier spammen tot er een slotje komt.
Zou wel raar zijn, dat het dan gebeurt!

Maar laten we gewoon terug gaan naar de discussie.
Refo's lijken kwa gedrag op islamieten, en ik heb nog steeds die mening!

Hoevaak hoor je niet dat refo meisjes niet naar de havo mogen?
Omdat ze huisvrouw moeten worden, zoiets komt verder alleen onder islamieten voor.
Vrouwen mogen van de refo's niet werken, ook iets wat veel islamieten ook zo zien.
En geen anticonceptie middelen gebruiken tegen beter weten in komt ook alleen voor bij moslims en refo's.

Kinderen niet verzekeren ook zoiets, niet inenten ook zo belachelijk.
Allemaal dingen die mensen uit de gergem en moslims doen.

En jullie beweren dat ik geen argumenten heb!
terwijl jullie zelf allean maar spammen!

Hahahaha, dit heeft het niveau van eh....ik kan er niet eens het goeie woord voor vinden.

Savemysoul (inderdaad, een hele goede pseudo...) en zusje/broertje Hooligan hebben het IQ van een garnaal, da's nou wel duidelijk geworden.

We kunnen wel een x een IQtestje maken, dan zullen we wel eens zien wie hier wel of geen IQ zou hebben. Ik vind wat jij zegt pas een blijk van hersenloosheid, want als je een beetje verstand hebt ga je geen domme conclusies trekken, zoals jij dus wel doet. Verstand heeft niets met een mening te maken. Dat wij refo's niet aardig vinden heeft natuurlijk niets met een IQ te maken. Maar het interreseert me echt niets dat jij vind dat ik geen IQ zou hebben. Ik ben niet zoals jij, ik ga geen domme dingen zeggen omdat ik me gedist voel, ten eerste omdat je me niet gedist heb, en ten 2de omdat ik gelukkig niet ben zoals jij.
Misschien gaan je ogen ooit eens open, wie weet..En anders blijven me maar gewoon om je lachen, ben je nog ergens goed voor.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 jul 2005 19:14

zouden jullie even prive willen vechten. Daar is dit forum niet voor. Ook niet om eens lekker op refo's te schelden en alleen maar sarcastisch op reacties in te gaan. Als je geen refo bent en je komt hier doe dan in ieder geval je best om een ander serieus te nemen. (En als je wel refo bent ga ik er vanuit dat je dat automatisch doet :) )
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 06 jul 2005 19:19

Ik had al gevraagd of het inhoudelijk kon blijven, en niet op de man spelen. Blijkbaar lukt dat niet en komen we terecht in een potje modder gooien.

Laat ik het dan op een andere wijze weer inhoudelijk zien te krijgen.
Nu jij, Hooligan, in je voorgaande post duidelijk over "wij" praat scheelt dat mij weer, dan kan ik praten over "jullie" en dan weten we gelijk allemaal wat en wie ik bedoel.

Juist het gekneuter over intelligentie en IQ, en de geniale vraag van Aragorn de genegeerd wordt, doen me maar eens antwoorden en reageren.

Er is iemand met een genieus idee dit topic gestart, voegt er wat algemeenheden aan toe, doet her en der wat gevolgtrekkingen en voila, iets om niet meer tegen te spreken. De trein dendert voort als een ongeleid projectiel, en het valt me tegen dat er niemand anders nu de vinger legt waar hij gelegd moet worden, namelijk de fout in de gevolgtrekking.

Lees het volgende eens:

* fun·da·men·ta·lis·me (het ~)
1 orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting

* or·tho·dox (bn.)
1 rechtzinnig, streng vasthoudend aan de overgeleverde kerkleer of een andere leer => rechtgelovig; <=> heterodox

* li·be·raal2 (bn.)
1 (irrelevante betekenis in dit verband)
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied

De reformatorische kerken zijn, als je generaliseert en over de grote lijn praat, dus fundamentalistisch te noemen. Zie de betekenissen, fundamentalistisch is het (streng) vasthouden aan de overgeleverde kerkleer, niet ruimdenkend, en orthodox/rechtzinnig op met name kerkelijk gebied. Er zijn met een evengroot gemak ook diverse hervormde kerken en evangelische gemeenten en ga zo maar door fundamentalistisch te noemen in de letterlijke zin van het woord. Daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee, misschien zelfs wel iets om trots op te zijn?

De vraag is of het ip plaats van alleen refo's ook voor de ganse christenheid gesteld kan worden, maardat terzijde.

Maar nu het cruciale punt.
Met het grootste gemak wordt de (gehele!) islam bij de kop erbij gesleept en evenzo fundamentalistisch genoemd, en helemaal met het grootste gemak wordt er nog, enkel en alleen op grond van de overeenkomst wat betreft fundamentalisme, er een = teken tussen gezet.
Met zulk een manier van redeneren gaan wij de wereld veroveren, echt waar....

Want....door op gelijke wijze te redeneren zoals hier gebeurt, door wat eenvoudige vragen te stellen waar je ja op zal moeten antwoorden (stellen eisen aan de bereidingswijze / slachten van eten, dragen van een religieus gewaad en ga zo maar door) zal je op mijn vraag helaas ja moeten antwoorden wanneer ik je vraag of een jood dus islamitisch is en een islamiet dus joods! Ziedaar, deze manier van redeneren zoals ghe er op na houdt ontketende zojuist de derde wereldoorlog. Mijn dank daarvoor.

Ik heb dus weinig intelligent gevoel bij de hele manier van discussieren, praten en ga zo maar door. Het enige wat ik tussen de regels door lees is een slechte ervaring met een bepaalde groep, die wordt verheven tot een onverholen generaliserende neiging tot trappen naar de hele groep, gebaseerd op......tja.

Dus...gaarne dus weer inhoudelijk.

De redenatie refo's = islamitisch is zojuist hopelijk op grond van voornoemde argumenten naar de schoothoop verdreven. Wat overblijft is een overeenkomst tussen islamieten en refo's, namelijk het fundamentalistisch zijn. Is dat een probleem? Moeten we de term extremistisch er niet bij halen?
(Overigens zijn jij en ik ook extremisten. We zijn namelijk allebei Nederlander. Die legden in de tweede wereldoorlog bommen. Dat doen extremisten ook. Conclusie: Nederlanders zijn extremisten. Ik begin plezier te krijgen in deze wijze van ongenuanceerd redeneren.)

Misschien kunnen jullie ook nog even en passant het begrip refo definieren. Niet onbelangrijk in dit geheel. Ik vrees namelijk dat je daar eigenlijk ook niet al teveel vast omlijnd hebt staan.

Nogmaals mijn verzoek dus om niet teveel mijn antipathie tegen dit soort alternatief, wat mij betreft ongenuanceerd geredeneer op de proef te stellen en weer inhoudelijk aan de gang te gaan.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 19:39

Ik wacht met smart op een inhoudelijke reactie van savemysoul en of hooligan
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 06 jul 2005 21:17

Omdat we niet tegelijk op 1 pc kunnen, hier een reactie van hooligan en mij samen.
Wij zijn namelijk niet zo kapitalistische dat we meerdere pc's hebben.

Juist het gekneuter over intelligentie en IQ, en de geniale vraag van Aragorn de genegeerd wordt, doen me maar eens antwoorden en reageren.

Tsja, als er gesuggereerd wordt dat ik evangelisch heb, en daarom geen gevoel voor humor zou hebben (wat allebei niet klopt), mag ik dan ook niet een keertje lomp reageren, en dan iets zeggen wat misschien niet volledig logisch is.
En wie negeert hier nou vragen/antwoorden?

Maar nu het cruciale punt.
Met het grootste gemak wordt de (gehele!) islam bij de kop erbij gesleept en evenzo fundamentalistisch genoemd, en helemaal met het grootste gemak wordt er nog, enkel en alleen op grond van de overeenkomst wat betreft fundamentalisme, er een = teken tussen gezet.
Met zulk een manier van redeneren gaan wij de wereld veroveren, echt waar....

Het gaat er toch ook niet om dat Moslims en ger-gemmers (IN) precies hetzelfde zouden zijn? Ze zijn niet hetzelfde, tuurlijk niet, bepaalde dingen verschillen heel erg. Maar op het punt van fundamentalisme (waarvan jij toegeeft dat ze overeenkomen) komen ze dus WEL overeen. En daar gaat deze discussie toch over? Dat ze op het punt van fundamentalisme, en een aantal dingen die er uit voortvloeien, overeenkomen.

Want....door op gelijke wijze te redeneren zoals hier gebeurt, door wat eenvoudige vragen te stellen waar je ja op zal moeten antwoorden (stellen eisen aan de bereidingswijze / slachten van eten, dragen van een religieus gewaad en ga zo maar door) zal je op mijn vraag helaas ja moeten antwoorden wanneer ik je vraag of een jood dus islamitisch is en een islamiet dus joods! Ziedaar, deze manier van redeneren zoals ghe er op na houdt ontketende zojuist de derde wereldoorlog. Mijn dank daarvoor.

Op sommige punten lijken joden idd ook op moslims…als jij wilt mag jij daar ook best een topic over maken hoor, net als wij dat mogen over de gelijkenissen tussen moslims en refo’s.

Ik heb dus weinig intelligent gevoel bij de hele manier van discussieren, praten en ga zo maar door. Het enige wat ik tussen de regels door lees is een slechte ervaring met een bepaalde groep, die wordt verheven tot een onverholen generaliserende neiging tot trappen naar de hele groep, gebaseerd op......tja.

Het gaat idd om een slechte ervaring met een bepaalde groep…maar die bepaalde groep bestaat dan wel zo ongeveer uit ALLE refos die ik ken. Ik weet ook wel dat dat niets zegt over ALLE refos die er zijn….maar het zegt toch wel iets, want op school en andere dingen ken ik toch best genoeg refo’s om een beetje representatief verantwoorde mening te uiten over refo’s.

De redenatie refo's = islamitisch is zojuist hopelijk op grond van voornoemde argumenten naar de schoothoop verdreven.

Het is wel lichtelijk arrogant om na 10 pagina’s discussie te claimen dat jouw één post in een keer alle voorgenoemde argumenten naar de schroothoop verdrijft.

Wat overblijft is een overeenkomst tussen islamieten en refo's, namelijk het fundamentalistisch zijn.

Gelukkig zijn we het hier over eens.

Is dat een probleem? Moeten we de term extremistisch er niet bij halen?
(Overigens zijn jij en ik ook extremisten. We zijn namelijk allebei Nederlander. Die legden in de tweede wereldoorlog bommen. Dat doen extremisten ook. Conclusie: Nederlanders zijn extremisten. Ik begin plezier te krijgen in deze wijze van ongenuanceerd redeneren.)
We hebben idd het potentieel om extremist te worden, net als iedereen, om dan gelijk te zeggen dat we het ook zijn is nogal kort door de bocht, nog minder genuanceerd dan dat je onze mening vind. Ten eerste heb jij waarschijnlijk de 2e wereldoorlog niet meegemaakt, en ten tweede, hooligan en ik leefden toen niet eens….als we het toch over intelligentie hebben…

Maar raido wij wachten al vanaf onze aanmelding op een reactie waaruit blijkt dat jij enige vorm van inteligentie bezit.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 jul 2005 22:43

Motormuis schreef:
Raido schreef:
hooligan schreef:Dus alles mag gezegt worden als je er een dikke :mrgreen: achter zet? Goed dat ik het weet..
Ach je bent nieuw hier anders zou je weten dat vriend Motömaus nogal sarcastisch uit de hoek kan komen, maar ja...

Haha, sta ik zo bekend? Ik ben weer terug sinds een half jaar, maar het bevalt me weer uitstekend.

En ja, ik word zeker sarcastisch van mensen die zo ongefundeerd dingen bleren...Een ander woord heb ik er niet voor. Heb een vreselijke hekel aan ongenuanceerde uitspraken. Als geintje prima. Maar als het serieus wordt, kappen. Daar is al zoveel ellende van gekomen.

En RECHTS verwijt LINKS dat ze verkeerd zitten. En vice versa. LINKS moet vaak ook helemaal niks van RECHTS hebben.

Dus, het is weer de POT die de KETEL verwijt dattie zwart ziet...Toch weer een heel wijs gezegde. Wie de POT en wie de KETEL is, dat laat ik maar in het midden.

Enne, ik zie genoeg fouten bij RECHTS. Maar die zie ik evengoed bij LINKS.

De meeste van deze is de Liefde.....

Pot en ketel zien allebei zwart. Gergemmers zien ook zwart, toch....? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lekker, he, soms sarcastisch zijn? Heerlijk! Ga lekker zo door, ik vind dat wel gezellig.... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jul 2005 07:20

Maar raido wij wachten al vanaf onze aanmelding op een reactie waaruit blijkt dat jij enige vorm van inteligentie bezit.
Als reactie op het gequote, post ik dit nog maar eens, ik hoop dat je nu in ziet dat je jou mening over GGiN niet kunt projecteren op GG en de totale reformatorische gezindte, btw geloof en intelligentie hebben niet echt een directe link.

Ik denk niet dat dat nodig is! Maarjah ik snap best wel dat jij dat wilt raido!
Ach hij hoeft ook niet dicht hoor, ik ben inderdaad een andere mening toegedaan, ik snap alleen echt niet, dit is het zoveelste gergeminned bashtopic (en gemakshalve ook de oudgergem en gergem) terwijl die kerken echt totaal anders zijn, ggin kan ik nog een deel in meekomen dat ze lijken op de islam qua beleving, pure afwachting of je uitverkoren bent, goed leven en het komt wel goed, ben ik met je eens.

Wij zeggen natuurlijk dingen waar jij het niet mee eens bent, en dan gaan jij en motormuis hier spammen tot er een slotje komt. Zou wel raar zijn, dat het dan gebeurt!
Ik maak graag een grapje in een serieuze discussie over een nog serieuzer probleem, maar met deze discussie lost er niks op.

Je stigmatiseerd steeds meer, eerst was het GGiN lijkt op islam, toen werd het Gergem(iN) en nu is het al Refo's. Dat is 1 kwetsend, en 2 onwaar.

Refo's lijken kwa gedrag op islamieten, en ik heb nog steeds die mening!
Onwaar, kijk op refoweb en zie dat je mening niet opgaat.

Hoevaak hoor je niet dat refo meisjes niet naar de havo mogen?
Nog nooit gehoord, ik heb mavo gedaan, mij twee zusjes doen beide VWO, na de vakantie klas 2 en 5, mijn 3 nichten doen havo, andere 2 respectievelijk havo en vwo, maak van een uitzondering binnen dat wat jij typeerd als refo geen keurslijf waarin alle refo's dan passen.

Omdat ze huisvrouw moeten worden, zoiets komt verder alleen onder islamieten voor.
Nogmaals dat is al weer onzin, binnen de reformatorische gezindte gaat de voorkeur naar de vrouw binnen het huishouden uit, ik ga later werken en ben iig 1 dag thuis voor mijn kinderen, mijn zusje zal iig 2 dagen blijven werken, het is gewoon zonde om die talenten niet te gebruiken.

Vrouwen mogen van de refo's niet werken, ook iets wat veel islamieten ook zo zien.
Weer een ongefundeerde bash, meer dan de helft van de medewerkers van het reformatorisch dagblad is vrouwelijk, op administratie, advertentie is het bijna 100% vrouw, zelfs op IT-afdeling werkt een vrouw.

En geen anticonceptie middelen gebruiken tegen beter weten in komt ook alleen voor bij moslims en refo's.
Dit is ook onwaar, buiten het huwelijk is seks niet goed volgens God dus ook met anticonceptiemiddelen, binnen het huwelijk mag dit gewoon.

Kinderen niet verzekeren ook zoiets, niet inenten ook zo belachelijk.
Komt heel spaarzaam nog voor binnen de GGiN, 99% van de kinderen binnen de GG is ingeënt en verzekerd.
Allemaal dingen die mensen uit de gergem en moslims doen.

En jullie beweren dat ik geen argumenten heb!
je hebt argumenten, maar ongestaafde argumenten. Ik haat negers omdat ze zwart zijn, dat is een argument om die mensen te haten, maar een ongestaafd en ongegrond argument!

terwijl jullie zelf allean maar spammen!
Er zijn een aantal minder serieuze postings, maar die komen ook van jou en uw zusters kant, bijvoorbeeld semi-wetenschappelijk/psychiatrisch geneuzel terwijl het over psychologie ging, wat motormuis aanhaalde.

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 07 jul 2005 09:01

Hmmz moet ik ook al mn post nog een keer posten?
Deze discussie wordt er niet leuker op, wel raar...
Maar laten we maar vragen of er een slotje op kan.
Al mijn woorden zijn al 100 keer verdraaid, en raido blijft dingen hethalen.
daarom zal een slotje beter zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jul 2005 09:12

savemysoul schreef:Hmmz moet ik ook al mn post nog een keer posten?
Deze discussie wordt er niet leuker op, wel raar...
Maar laten we maar vragen of er een slotje op kan.
Al mijn woorden zijn al 100 keer verdraaid, en raido blijft dingen hethalen.
daarom zal een slotje beter zijn.
Als dat een inhoudelijk reactie is op mijn posting dan ja, anders een slotje :)

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 07 jul 2005 09:33

Jij reageert al vanaf het begin niet inhoudelijk op mijn post.
Dus slotje! :shock:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 jul 2005 09:39

Op slot dan maar. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”