ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 jul 2005 23:06

Zie hoe zij elkaar lief hebben .

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 08:03

hooligan schreef:Dus alles mag gezegt worden als je er een dikke :mrgreen: achter zet? Goed dat ik het weet..
Ach je bent nieuw hier anders zou je weten dat vriend Motömaus nogal sarcastisch uit de hoek kan komen, maar ja...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 jul 2005 08:06

hooligan schreef:
Motormuis schreef:Ik ga m'n best niet meer doen. Als je dan toch zo graag wilt denken dat Gergemmers (en alles wat daar rechts van zit) fundamentalistische (ja zelfs islamitische) trekjes hebben, dan blijf dat maar lekker denken.

Wij hebben als Gergemmers ook gewoon gelijk. Evangelischen en gereformeerden deugen gewoonweg niet. Laat ze alsjeblieft wegblijven hier op dit degelijk reformatorische forum :mrgreen:

Dan wil je zeker ook niet naar de hemel, want daar zullen ook best mensen zijn uit een andere kerk. Of je moet wel heel naief zijn en denken dat jou kerk de enige weg naar de hemel is.

Tsss, evangelischen hebben ook geen gevoel voor humor :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 jul 2005 08:10

Raido schreef:
hooligan schreef:Dus alles mag gezegt worden als je er een dikke :mrgreen: achter zet? Goed dat ik het weet..
Ach je bent nieuw hier anders zou je weten dat vriend Motömaus nogal sarcastisch uit de hoek kan komen, maar ja...

Haha, sta ik zo bekend? Ik ben weer terug sinds een half jaar, maar het bevalt me weer uitstekend.

En ja, ik word zeker sarcastisch van mensen die zo ongefundeerd dingen bleren...Een ander woord heb ik er niet voor. Heb een vreselijke hekel aan ongenuanceerde uitspraken. Als geintje prima. Maar als het serieus wordt, kappen. Daar is al zoveel ellende van gekomen.

En RECHTS verwijt LINKS dat ze verkeerd zitten. En vice versa. LINKS moet vaak ook helemaal niks van RECHTS hebben.

Dus, het is weer de POT die de KETEL verwijt dattie zwart ziet...Toch weer een heel wijs gezegde. Wie de POT en wie de KETEL is, dat laat ik maar in het midden.

Enne, ik zie genoeg fouten bij RECHTS. Maar die zie ik evengoed bij LINKS.

De meeste van deze is de Liefde.....
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 08:17

De pot is de linkerflank, de ketel de rechtflank want die zijn zwart(ekousen)

Aangezien ik lid ben van het front antizinlozereltopics en het front slotjes verzoek ik een slotje voor dit topic.

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 06 jul 2005 11:49

Ik denk niet dat dat nodig is!
Maarjah ik snap best wel dat jij dat wilt raido!
Wij zeggen natuurlijk dingen waar jij het niet mee eens bent, en dan gaan jij en motormuis hier spammen tot er een slotje komt.
Zou wel raar zijn, dat het dan gebeurt!

Maar laten we gewoon terug gaan naar de discussie.
Refo's lijken kwa gedrag op islamieten, en ik heb nog steeds die mening!

Hoevaak hoor je niet dat refo meisjes niet naar de havo mogen?
Omdat ze huisvrouw moeten worden, zoiets komt verder alleen onder islamieten voor.
Vrouwen mogen van de refo's niet werken, ook iets wat veel islamieten ook zo zien.
En geen anticonceptie middelen gebruiken tegen beter weten in komt ook alleen voor bij moslims en refo's.

Kinderen niet verzekeren ook zoiets, niet inenten ook zo belachelijk.
Allemaal dingen die mensen uit de gergem en moslims doen.

En jullie beweren dat ik geen argumenten heb!
terwijl jullie zelf allean maar spammen!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 jul 2005 12:20

Met een leuk Refomeisje is niks mis :mrgreen:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 jul 2005 13:28

Motormuis schreef:Ik ga m'n best niet meer doen. Als je dan toch zo graag wilt denken dat Gergemmers (en alles wat daar rechts van zit) fundamentalistische (ja zelfs islamitische) trekjes hebben, dan blijf dat maar lekker denken.

Wij hebben als Gergemmers ook gewoon gelijk. Evangelischen en gereformeerden deugen gewoonweg niet. Laat ze alsjeblieft wegblijven hier op dit degelijk reformatorische forum :mrgreen:

Zo zo, eenzijdig en ook erg arrogant.
Dat zeg de Heer wel anders:
Romeinen 12: 5 Op dezelfde manier vormen wij met ons allen een lichaam door onze eenheid met Christus, en we zijn ieder afzonderlijk als delen van dat lichaam met elkaar verbonden.
En zoals God het zegt, zo is het!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 14:15

Ik denk niet dat dat nodig is! Maarjah ik snap best wel dat jij dat wilt raido!
Ach hij hoeft ook niet dicht hoor, ik ben inderdaad een andere mening toegedaan, ik snap alleen echt niet, dit is het zoveelste gergeminned bashtopic (en gemakshalve ook de oudgergem en gergem) terwijl die kerken echt totaal anders zijn, ggin kan ik nog een deel in meekomen dat ze lijken op de islam qua beleving, pure afwachting of je uitverkoren bent, goed leven en het komt wel goed, ben ik met je eens.

Wij zeggen natuurlijk dingen waar jij het niet mee eens bent, en dan gaan jij en motormuis hier spammen tot er een slotje komt. Zou wel raar zijn, dat het dan gebeurt!
Ik maak graag een grapje in een serieuze discussie over een nog serieuzer probleem, maar met deze discussie lost er niks op.

Je stigmatiseerd steeds meer, eerst was het GGiN lijkt op islam, toen werd het Gergem(iN) en nu is het al Refo's. Dat is 1 kwetsend, en 2 onwaar.

Onwaar, kijk op refoweb en zie dat je mening niet opgaat.

Nog nooit gehoord, ik heb mavo gedaan, mij twee zusjes doen beide VWO, na de vakantie klas 2 en 5, mijn 3 nichten doen havo, andere 2 respectievelijk havo en vwo, maak van een uitzondering binnen dat wat jij typeerd als refo geen keurslijf waarin alle refo's dan passen.

Omdat ze huisvrouw moeten worden, zoiets komt verder alleen onder islamieten voor.
Nogmaals dat is al weer onzin, binnen de reformatorische gezindte gaat de voorkeur naar de vrouw binnen het huishouden uit, ik ga later werken en ben iig 1 dag thuis voor mijn kinderen, mijn zusje zal iig 2 dagen blijven werken, het is gewoon zonde om die talenten niet te gebruiken.

Vrouwen mogen van de refo's niet werken, ook iets wat veel islamieten ook zo zien.
Weer een ongefundeerde bash, meer dan de helft van de medewerkers van het reformatorisch dagblad is vrouwelijk, op administratie, advertentie is het bijna 100% vrouw, zelfs op IT-afdeling werkt een vrouw.

En geen anticonceptie middelen gebruiken tegen beter weten in komt ook alleen voor bij moslims en refo's.
Dit is ook onwaar, buiten het huwelijk is seks niet goed volgens God dus ook met anticonceptiemiddelen, binnen het huwelijk mag dit gewoon.

Komt heel spaarzaam nog voor binnen de GGiN, 99% van de kinderen binnen de GG is ingeënt en verzekerd.

je hebt argumenten, maar ongestaafde argumenten. Ik haat negers omdat ze zwart zijn, dat is een argument om die mensen te haten, maar een ongestaafd en ongegrond argument!

Er zijn een aantal minder serieuze postings, maar die komen ook van jou en uw zusters kant, bijvoorbeeld semi-wetenschappelijk/psychiatrisch geneuzel terwijl het over psychologie ging, wat motormuis aanhaalde.

Echt refo's reageren trouwens niet eens in dit topic, ze rollen van het lachen over de grond bij het zien van de postings.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 jul 2005 14:23

savemysoul schreef:Ik denk niet dat dat nodig is!
Wij zeggen natuurlijk dingen waar jij het niet mee eens bent, en dan gaan jij en motormuis hier spammen tot er een slotje komt.

Hihi, ik lach me rot. Wij thuis gaan naar de Ger. Gem. in Ned. Ik herken hier niets van. Alleen ben ik niet ingeënt. De rest is volstrekte onzin.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 jul 2005 14:38

savemysoul schreef:Ik denk niet dat dat nodig is!

Hahahaha, dit heeft het niveau van eh....ik kan er niet eens het goeie woord voor vinden.

Savemysoul (inderdaad, een hele goede pseudo...) en zusje/broertje Hooligan hebben het IQ van een garnaal, da's nou wel duidelijk geworden.
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 15:17

Over gespam gesproken ja... maar ja, ik heb geprobeerd inhoudelijk te reageren..

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 jul 2005 16:01

Vergeefse moeite....

Geen paarlen voor de zwijnen werpen. Das hat total kein Sinn!
Geen commentaar

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 06 jul 2005 18:31

Motormuis schreef:
hooligan schreef:

Dan wil je zeker ook niet naar de hemel, want daar zullen ook best mensen zijn uit een andere kerk. Of je moet wel heel naief zijn en denken dat jou kerk de enige weg naar de hemel is.

Tsss, evangelischen hebben ook geen gevoel voor humor :mrgreen: :mrgreen:

Dat ben ik helemaal met je eens, ik ben namelijk niet evangelisch
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2005 18:33

Eh, wat is het verband tussen jouw niet-evangelisch zijn en het ontbreken van gevoel voor humor bij evangelischen nu precies?

Terug naar “Archief”