Riska schreef:Bharat schreef:Profetie heeft niets met toekomstvoorspelling te maken. Een ware profeet vertelt over God en hoe tot Hem te komen. Het is zijn dharma.
Leef in Liefde
Inderdaad, profetie heeft niets met toekomstvoorspelling te maken. Lees de zgn. grote en kleine profeten er maar op na.
Profetie is in Gods naam de ander, een volk waarschuwen dat die ander, dat volk op een heilloze weg is en zich moet bekeren. Wat er anders gebeuren zal en wat God zal doen aan mensen die zich bekeren.
KAN ..... een volk waarschuwen. Kan ook iets zeggen over de toekomst. Bijv. Hand 11:27-28:
Een van hen, Agabus geheten, kondigde door de Geest aan dat de wereld weldra door een zware hongersnood zou worden getroffen
Profetie is gewoon Gods boodschap en die kan over alles gaan. Die kan erover gaan hoe je tot hem moet komen maar kan ook iets anders zijn.
Dharma is volgens google-define:
a. The teachings of the Buddha (generally capitalized in English); b. law, doctrine; c. things, events, phenomena.
Dus daar is niet een directe relatie met Dharma en Profetie; sterker nog deze zijn tegengesteld aan elkaar daar het christelijke woord profetie een boodschap van de God van de Bijbel impliceert het geen volgens het christelijk geloof het woord van Buddha en de andere oosterse godsdiensten uitsluit. En dit is een christelijke site, dus gaan we uit van de christelijke betekenis van woorden - dan weten we tenminste met elkaar wat we bedoelen. Dus geen woordspelletjes AUB door woorden in de oosterse betekenis te gebruiken.
Daarom zou ik Bahrat willen vragen om als je iets zegt wel de christelijke/westerse betekenis van woorden te gebruiken. Negen van de tien keer bedoel je gewoon iets anders met bijv. liefde of God enzo. Zeg dat er gewoon bij! Zo van, volgens die en die of dat en dat is dit de definitie van liefde.
Trouwens, "boodschap van God" - hoe kun je een boodschap van iets onpersoonlijks doorgeven? Ik kan toch ook geen boodschap van een steen of boom doorgeven? Is God toch persoonlijk voor jouw? Voor mij wel, maar dat wist je al.