Loezje schreef:Riska schreef:Ik heb ook niet anders de inbreng van de laatste tijd gezien als 'er de gek mee steken'. Dat is natuurlijk prima, als er maar wél wat gebeurt richting vrouwen-participatie...
Maar als die vrouwen nu geen behoefte hebben om te participeren?

Zou de wereld er eigenlijk heel anders uitzien als vrouwen werden uitgesloten van het bedrijven van politiek? Of als het werd verplicht dat vrouwen meededen? Helaas zijn er geen scenario's voor te schrijven, maar ik vermoed dat het 0,0 uitmaakt of ze participeren.

'k Snap daarom ook niet waarom vrouwen zo nodig mee moeten doen. Waarom móéten?

Net als dat gezever over vrouwen in de top van het bedrijfsleven...

Nederland loopt schromelijk achter wat dat betreft

Nou en? Blijkbaar vinden de Nederlandse dames andere dingen belangrijk...

Niemand móet meedoen. Als er vrouwen zijn die uitsluitend en alleen in het gezin hun krachten willen geven, dan is dat prima. Die zijn er nog velen en als ik naar basisscholen kijk, dan is de inbreng van deze moeders vaak groot en onontbeerlijk.
Aan de andere kant zijn er vrouwen die weer met vreugde huishoudelijk/opvoedkundig aan de slag gaan, nadat ze een dag - of enkele dagen - gewerkt hebben in een baan. Ze zien dan anderen, de kring waarin ze verkeren is groter en veel vrouwen voelen zich daar wel bij - maar: vrijheid, blijheid.
De politiek zou zeker anders zijn als vrouwen meer in te brengen hebben. Niet vergelijken met bepaalde vrouwelijke bewindslieden in ons kabinet - maar bv. in de Tweede Kamer zitten een aantal vrouwen, die tenminste zich werkelijk verdiepen in wat - ik noem maar wat - het betekent om in de bijstand te zitten. Hoe het is om dagelijks zorgen te hebben of je de kinderen kunt geven wat ze nodig hebben. Om de touwtjes aan elkaar te knopen.
Ik ben ervan overtuigd, dat oorlog minder zou voorkomen als vrouwen aan de macht waren - ze zien meer dan de mannen de gruwelijke gevolgen, niet alleen voor de ingezette militairen maar vooral (zoals altijd) voor gezinnen, onschuldige burgers, om van een vaste oorlogshandeling - het verkrachten van vrouwen op grote schaal - nog maar te zwijgen.
En wat je zegt is duidelijk vanuit de luxe positie van de Nederlandse vrouw - als jij in Saoedie-Arabië woonde, in Iran, in Afghanistan, dan weet ik nog zo net niet, hoe je erover zou denken.
En ten laatste: het proces tegen de SGP is niet bedoeld om de SGP van de kaart te vegen - ze mogen best bestaan. Het enige waartegen geprocedeerd wordt is het vrouwenstandpunt. (Daarover is de Nederlandse regering ook al internationaal gekapitteld, omdat er subsidie is voor een partij die de rechten van de vrouw niet respecteert).