Moet de SGP eem verboden partij worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2005 23:49

Loezje schreef:
Elladan schreef:* schuift aan voor een gezellig gesprek, na het zware denkwerk verricht te hebben dat voor mannen weggelegd is *

<knip>

Goed zo. Het was weer gezellig, dames. Ik ga maar weer eens op huis aan.
- Het was gezellig, mijn heer.
-- Ja, inderdaad.

HAHAHAHA...
Elladan, je vergeet nog één ding (geeft niet hoor :wink:): als twee vrouwen eenmaal aan het kleppen zijn komt een man daar niet meer tussen... :P Helemaal niet als het gaat over kleding, kinderwagens en de buren... :P Denk je nu echt dat twéé vrouwen dan nog naar je zullen luisteren? :wink: :D

Ach, dat hoeft ook helemaal niet. Zolang ze het over kleding, kinderwagens en de buren hebben bemoeien ze zich niet met politiek dus is het doel al bereikt. 8)

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 27 jun 2005 23:53

Rock-G schreef:*Nu we toch bezig zijn*...

Weetje wat ik ook zo verkeerd vind? Dat de vrouwen bij de mannen zitten in de kerk! Hup,scheiden die handel, zo is het altijd geweest en zo hoort het ook. Kom nou.. =;

Ook helemaal mee eens. Goeie zaak. Kunnen we lekker met onze buurvrouw kleppen voor en na de dienst... :P :oops: Geen vent die je dan boos aankijkt omdat ie niet genoeg aandacht krijgt ofzo... En geen e-nor-me vent met 'n e-nor-me stem achter je die denkt dat ie een zesde stem kan zingen ofzo...

'k Stel voor dat de partijen dan ook tegenover elkaar komen te zitten; erg praktisch in het kader van 'zien en gezien worden' (zie ook topic over refo-kroegen :wink: ).

Kan dit nog even voor komende zondag worden doorgevoerd?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 27 jun 2005 23:55

Aragorn schreef:Ach, dat hoeft ook helemaal niet. Zolang ze het over kleding, kinderwagens en de buren hebben bemoeien ze zich niet met politiek dus is het doel al bereikt. 8)

Inderdaad. En zolang die kerels het maar over politiek hebben leveren ze geen commentaar op onze kleding enzo. 'k Zie dat hier toch duidelijk sprake is van een win-winsituatie :P :wink:

miss t

Berichtdoor miss t » 28 jun 2005 16:53

Loezje schreef:
Aragorn schreef:Ach, dat hoeft ook helemaal niet. Zolang ze het over kleding, kinderwagens en de buren hebben bemoeien ze zich niet met politiek dus is het doel al bereikt. 8)

Inderdaad. En zolang die kerels het maar over politiek hebben leveren ze geen commentaar op onze kleding enzo. 'k Zie dat hier toch duidelijk sprake is van een win-winsituatie :P :wink:

Ja, inderdaad.
Duidelijk! Niet? (... of SGP?)

8)

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 28 jun 2005 16:53

miss t schreef:
Loezje schreef:

Ja, inderdaad.
Duidelijk! Niet? (... of SGP?)

8)

:lol: Prachtig. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 30 jun 2005 21:41

Wat zijn we het toch weer samen eens... :) De SGP hoeft dus niet verboden te worden? Degenen die zich het meest gediscrimineerd zouden moeten voelen (de vrouwen, toch? :wink: ) zijn het er juist helemaal mee eens dat politiek een uitsluitend aan mannen voorbehouden ingewikkelde materie is. Pfoe zeg... waar maken ze zich druk om in Den Haag... Laten ze het gewoon ff aan het gepeupel vragen; dat scheelt weer een hoop geleuter, tijd en kosten. Kunnen ze zich eindelijk bezig gaan houden met dingen die echt belangrijk zijn. :roll:

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 30 jun 2005 22:06

Loezje schreef:Wat zijn we het toch weer samen eens... :) De SGP hoeft dus niet verboden te worden? Degenen die zich het meest gediscrimineerd zouden moeten voelen (de vrouwen, toch? :wink: ) zijn het er juist helemaal mee eens dat politiek een uitsluitend aan mannen voorbehouden ingewikkelde materie is. Pfoe zeg... waar maken ze zich druk om in Den Haag... Laten ze het gewoon ff aan het gepeupel vragen; dat scheelt weer een hoop geleuter, tijd en kosten. Kunnen ze zich eindelijk bezig gaan houden met dingen die echt belangrijk zijn. :roll:

1. Het Clara Wichmann fonds had nooit de bedoeling de SGP op te heffen, het had de bedoeling de partij toegankelijker voor vrouwen te maken.
2. De meningen hier zijn ook wel erg geconcentreert...op een reformatorisch forum.
3. Den Haag maakt zich hier niet druk om, het Clara Wichman fonds maakt zich er druk om.
4. De politici zijn vandaag met zomer recess gegaan, dus erg druk zullen ze zich er op het moment niet over maken.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 30 jun 2005 22:36

Rock-G schreef:1. Het Clara Wichmann fonds had nooit de bedoeling de SGP op te heffen, het had de bedoeling de partij toegankelijker voor vrouwen te maken.
2. De meningen hier zijn ook wel erg geconcentreert...op een reformatorisch forum.
3. Den Haag maakt zich hier niet druk om, het Clara Wichman fonds maakt zich er druk om.
4. De politici zijn vandaag met zomer recess gegaan, dus erg druk zullen ze zich er op het moment niet over maken.

Jajaja, rustig maar. :wink: Mijn opmerking was ook als dikke :wink: bedoeld. :D Overigens heb ik nog steeds de indruk dat politiek Den Haag de SGP ook liever ziet gaan dan blijven... :?
Maar zoals een goede vrouw betaamt: ik maak me niet druk om politiek; daar hebben we immers al mannen voor... :D :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jul 2005 08:45

Loezje schreef:
Rock-G schreef:1. Het Clara Wichmann fonds had nooit de bedoeling de SGP op te heffen, het had de bedoeling de partij toegankelijker voor vrouwen te maken.

Jajaja, rustig maar. :wink: Mijn opmerking was ook als dikke :wink: bedoeld. :D Overigens heb ik nog steeds de indruk dat politiek Den Haag de SGP ook liever ziet gaan dan blijven... :?
Maar zoals een goede vrouw betaamt: ik maak me niet druk om politiek; daar hebben we immers al mannen voor... :D :wink:

Ik heb ook niet anders de inbreng van de laatste tijd gezien als 'er de gek mee steken'. Dat is natuurlijk prima, als er maar wél wat gebeurt richting vrouwen-participatie...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 01 jul 2005 21:49

Riska schreef:Ik heb ook niet anders de inbreng van de laatste tijd gezien als 'er de gek mee steken'. Dat is natuurlijk prima, als er maar wél wat gebeurt richting vrouwen-participatie...

Maar als die vrouwen nu geen behoefte hebben om te participeren? :wink: Zou de wereld er eigenlijk heel anders uitzien als vrouwen werden uitgesloten van het bedrijven van politiek? Of als het werd verplicht dat vrouwen meededen? Helaas zijn er geen scenario's voor te schrijven, maar ik vermoed dat het 0,0 uitmaakt of ze participeren. :wink: 'k Snap daarom ook niet waarom vrouwen zo nodig mee moeten doen. Waarom móéten? :? Net als dat gezever over vrouwen in de top van het bedrijfsleven... :wink: Nederland loopt schromelijk achter wat dat betreft :? Nou en? Blijkbaar vinden de Nederlandse dames andere dingen belangrijk... :wink: :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jul 2005 22:05

Nou, vrouwen besturen en werken toch wel degelijk anders dan mannen, dus dat zou wel verschil maken denk ik ja. Of het ook een verbetering zou zijn, is een waardeoordeel waar ik me niet aan waag. :wink:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 01 jul 2005 22:32

Aragorn schreef:Nou, vrouwen besturen en werken toch wel degelijk anders dan mannen, dus dat zou wel verschil maken denk ik ja. Of het ook een verbetering zou zijn, is een waardeoordeel waar ik me niet aan waag. :wink:

Moet je ook zeker niet doen, dat waardeoordeel :wink: Kun je een apart topic over starten :)
Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dit:
Ondanks het feit dat vrouwen anders sturen en leiding geven dan mannen... zijn de uitkomsten wel zo verschillend:?:
Ik ken dit alleen vanuit het bedrijfsleven (aan politiek waag ik me niet... :Dblabla...) en vaak zijn de beslissingen op de lange termijn toch hetzelfde, ook al redeneren vrouwen langs een andere weg dan mannen. Wanneer men hetzelfde doel heeft, neemt men op belangrijke kruispunten wel dezelfde beslissingen.

André

Berichtdoor André » 01 jul 2005 23:20

Ff tussendoor Loezje, waarom verdedig je je eigenlijk in het onderschrift?
'Vrouwen denken anders... maar niet dommer...'

Was het niet zo volgens John Gray,

Mannen zijn anders, Vrouwen ook.........?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 02 jul 2005 00:26

Loezje,je kunt hier natuurlijk tot in der eeuwigheid mee door gaan,en je mag uiteraard ook denken dat je hier een punt hebt,omdat misschien 2 meiden je uit meligheid gelijk gaven, maar echt een reflectie van de samenleving is het zelfs niet een heel klein beetje.

Het is niet grappig meer, het is niet gepast en most of all : het is niet waar.
Valt het je zelf niet op dat de laatste 6,7,8 antwoord posts alleen van jou afkomstig waren? Zegt genoeg eh vind je ook niet?

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jul 2005 08:20

Loezje schreef:
Riska schreef:Ik heb ook niet anders de inbreng van de laatste tijd gezien als 'er de gek mee steken'. Dat is natuurlijk prima, als er maar wél wat gebeurt richting vrouwen-participatie...

Maar als die vrouwen nu geen behoefte hebben om te participeren? :wink: Zou de wereld er eigenlijk heel anders uitzien als vrouwen werden uitgesloten van het bedrijven van politiek? Of als het werd verplicht dat vrouwen meededen? Helaas zijn er geen scenario's voor te schrijven, maar ik vermoed dat het 0,0 uitmaakt of ze participeren. :wink: 'k Snap daarom ook niet waarom vrouwen zo nodig mee moeten doen. Waarom móéten? :? Net als dat gezever over vrouwen in de top van het bedrijfsleven... :wink: Nederland loopt schromelijk achter wat dat betreft :? Nou en? Blijkbaar vinden de Nederlandse dames andere dingen belangrijk... :wink: :D

Niemand móet meedoen. Als er vrouwen zijn die uitsluitend en alleen in het gezin hun krachten willen geven, dan is dat prima. Die zijn er nog velen en als ik naar basisscholen kijk, dan is de inbreng van deze moeders vaak groot en onontbeerlijk.
Aan de andere kant zijn er vrouwen die weer met vreugde huishoudelijk/opvoedkundig aan de slag gaan, nadat ze een dag - of enkele dagen - gewerkt hebben in een baan. Ze zien dan anderen, de kring waarin ze verkeren is groter en veel vrouwen voelen zich daar wel bij - maar: vrijheid, blijheid.
De politiek zou zeker anders zijn als vrouwen meer in te brengen hebben. Niet vergelijken met bepaalde vrouwelijke bewindslieden in ons kabinet - maar bv. in de Tweede Kamer zitten een aantal vrouwen, die tenminste zich werkelijk verdiepen in wat - ik noem maar wat - het betekent om in de bijstand te zitten. Hoe het is om dagelijks zorgen te hebben of je de kinderen kunt geven wat ze nodig hebben. Om de touwtjes aan elkaar te knopen.
Ik ben ervan overtuigd, dat oorlog minder zou voorkomen als vrouwen aan de macht waren - ze zien meer dan de mannen de gruwelijke gevolgen, niet alleen voor de ingezette militairen maar vooral (zoals altijd) voor gezinnen, onschuldige burgers, om van een vaste oorlogshandeling - het verkrachten van vrouwen op grote schaal - nog maar te zwijgen.
En wat je zegt is duidelijk vanuit de luxe positie van de Nederlandse vrouw - als jij in Saoedie-Arabië woonde, in Iran, in Afghanistan, dan weet ik nog zo net niet, hoe je erover zou denken.
En ten laatste: het proces tegen de SGP is niet bedoeld om de SGP van de kaart te vegen - ze mogen best bestaan. Het enige waartegen geprocedeerd wordt is het vrouwenstandpunt. (Daarover is de Nederlandse regering ook al internationaal gekapitteld, omdat er subsidie is voor een partij die de rechten van de vrouw niet respecteert).

Terug naar “Archief”