kleding volgens bijbelse voorschriften, en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 28 jun 2005 20:25

tjoepeloepus
Ik draag ook altijd een rok, en dat doe ik voor maar een klein gedeelte omdat het in de Bijbel staat.
Ik draag het vooral omdat ik vind dat je op die manier laat zien dat je 'anders' bent. Niet beter; zeker niet! Maar ik wil laten zien door mijn kleding dat ik anders ben, omdat ik ook een Ander mag kennen. Mensen zien het direct aan je. Misschien een beetje vergezocht voor dit geval, maar aan de vruchten ken je de boom. Dit geldt voor mijn gevoel voor 90% voor woorden en daden, maar ook voor 10% voor kleding.

HIer ben ik het duidelijk niet mee eens. Tuurlijk kleren maken de man, maar ik vind niet dat men aan je kleren kan zien dat jij anders bent. Zeker nu niet iedereen loopt in een rok omdat het toevallig mode is.
Ik denk dat het veeeeeeeeeeeeeeeel belangrijker is dat mensen direct aan je daden zien, waar jij voor staat. Kleding is dan helemaal niet belangrijk.
Ik geef even een voorbeeld; ik wil graag een tattoo, veel mensen reageren hierop met de woorden, als God wou dat je een tattoo had was je er wel mee geboren. Maar ik ben ook zonder kleding geboren, dus ik denk niet dat kleding heeeeeel erg belangrijk is. Anders had God me wel met een rokkie aan geboren laten worden.

Raido

Er is hier al een discussie over waarom geen slotje

Maar beste TS'er Savemysoul het slaat niet direct op die Bijbeltekst,
Jezus heeft wel gezegt dat er onderscheid moest zijn tussen zijn kinderen en de wereld,
een mogelijkheid hiervoor is het rokje, iedere nederlander weet bijna dat een meisje in een rokje een refo is,
en zo is het ook bedoeld.

Ik denk ook dat mensen zeker wel verder denken dan refo, ze zullen denken 'dombo's die geloven in God,
denken dat ze beter zijn, mogen geen seks hebben voor dat ze trouwen, mog niet feesten'..

Maar ik loop liever in een rok dan in een Jezus Freak T-shirt

En hoe zien ze dan dat jij je rok met andere bedoelingen draagt dan de rest van nederland omdat ze in de mode zijn?Aan je ruitjes motief?
Ik werk in een winkel en zie 100000en mensen voorbij komen in een rok, en geloof me dat zijn echt geen refo's. Dus ik denk dat je iets anders moet verzinnen om je te onderscheiden.
Ik loop liever in een Jezus Freak tshirt dan in een moderne rok, een rok zegt niets over jou, of over jou mening, iedereen heeft wel een rok.
Een jezusfreak shirt is misschien confronterend, maar wel direct!! EN dan onderscheid je je naar mijn mening veel meer van de wereld.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 jun 2005 20:08

En hoe zien ze dan dat jij je rok met andere bedoelingen draagt dan de rest van nederland omdat ze in de mode zijn?Aan je ruitjes motief?
Vraag het ze :) ik denk dat het niet alleen het gewaad, maar ook de daad en gepraat is :)

Ik werk in een winkel en zie 100000en mensen voorbij komen in een rok, en geloof me dat zijn echt geen refo's. Dus ik denk dat je iets anders moet verzinnen om je te onderscheiden.
We beginnen nou te 'zeuren' over mensen in een rok.. over de definitie van rok, ja hoeren hebben ook rokken aan, van 4 centimeter, ja is heen rok. Maar of die refo zijn..

Ik loop liever in een Jezus Freak tshirt dan in een moderne rok, een rok zegt niets over jou, of over jou mening, iedereen heeft wel een rok.
Klopt, maar er zijn nog veel meer mensen die geen broeken hebben, waarom ben je zo bang om een rok aan te doen, het is gewoon een mogelijkheid om te onderscheiden, mensen kennen het, een rok is gewoon vaak een refo. Ga eens na de SGP-jongerendag zonder routeplanning, je komt aan op Utrecht Centraal en je weet gewoon waar je heen moet.. toeval?

Een jezusfreak shirt is misschien confronterend, maar wel direct!! EN dan onderscheid je je naar mijn mening veel meer van de wereld.
Mijn heidenschen buurmeisje loopt in een minirokje en heeft een Gsus-shirt aan, onderscheid je zoals jij wilt hoor, maar een rok is gewoon ook een goede optie.

P.S. misschien is het eens goed dat je de Bijbel gaat lezen hooligan, ook waarom een mens zonder kleren geboren wordt, en waarom de mens nu kleren aan heeft.. is denk ik meer dan nuttig voor je.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2005 22:54

Raido schreef:
Vraag het ze :) ik denk dat het niet alleen het gewaad, maar ook de daad en gepraat is :)

We beginnen nou te 'zeuren' over mensen in een rok.. over de definitie van rok, ja hoeren hebben ook rokken aan, van 4 centimeter, ja is heen rok. Maar of die refo zijn..

Klopt, maar er zijn nog veel meer mensen die geen broeken hebben, waarom ben je zo bang om een rok aan te doen, het is gewoon een mogelijkheid om te onderscheiden, mensen kennen het, een rok is gewoon vaak een refo. Ga eens na de SGP-jongerendag zonder routeplanning, je komt aan op Utrecht Centraal en je weet gewoon waar je heen moet.. toeval?

Tja, rokken zijn ontzettend IN hoor ;) Er is bijna geen verschil tussen een niet christen, of een christen die geen refo is, en een echte refo. Of je moet een erge lange rok, in het donker gekleurd, zonder split dragen, dan onderscheid je je ja (positief? of bekijken ze je dan negatief??). Maar echt niet met de gewone rokken die je in een gewone winkel koopt hoor.
Ik persoonlijk vind dat je je moet onderscheiden door wat je doet en zegt, helemaal niet door kleren. Ik kan dat trouwens ook nergens in de bijbel vinden, dat praat, daad en gewaad. Ja, wel praat en daad....maar gewaad kan ik nergens vinden....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 09:46

Wat een pech voor de refomeiden dat rokken tegenwoordig in de mode zijn. Nu kunnen ze zich niet meer onderscheiden. :cry:
Zullen ze iets anders moeten verzinnen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2005 11:08

Het MOET ook niet, het is een goede manier ... *zucht*

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 30 jun 2005 11:30

ik denk dat onderandere door het dragen van een rok het verschil tussen man en vrouw duidelijk blijft, het geen de wereldse mensen op verschillende manieren proberen te vervagen (vrouw moet gelijk worden aan de man). ik ben het er mee eens dat je er in een broek ook vrouwelijk uit kunt zien. maar met een rok is het gewoon direct duidelijk. en als de "heidense" vrouwen dan ook weer rokken gaan dragen, lijkt mij een positieve ontwikkeling. en wat het mini rokje van je buurmeisje betreft, als christen heb je ook de plicht als vrouw om je in een eerbaar gewaad te tonen.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 13:01

Reken maar dat het verschil tussen een refo en iemand die toevallig in een rok loopt goed duidelijk is :wink:

Ik ben persoonlijk van mening dat je moet dragen waar je zin in hebt, zolang het maar niet heel uitdagend is. maar ik ga iemand die er wel uitdagend bijloopt niet veroordelen ofzo.

volgens mij staat er in de bijbel dat mannen mannenkleding moeten dragen en vrouwen vrouwenkleding. er staat toch niks over rokken? in de tijd dat dat geschreven werd, droegen de mannen ook jurken. Ik heb geen enkel probleem met een broek en ik heb niet het idee dat er ooit iemand aan twijfelt of ik wel een vrouw ben. ik moet zeggen dat ik na 6 jaar driestar het hele verschijnsel rok zo spuugzat was dat ik ze bijna allemaal heb weggedaan. pas nu, jaren later, begin ik ze weer een beetje leuk te vinden.

Maar wat ik ook vind: een broek is veel praktischer dan een rok en ook veel kuiser.

ik weet niet of jullie weleens hebben geprobeerd in een rok te rennen, of een strandwandeling te maken, of de ramen te zemen..... vast wel eigenlijk. Maar goed, dat zou ik dus niet zo snel doen.

rokken zijn soms leuk, maar ook erg oncomfortabel

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 13:09

Raido schreef:Het MOET ook niet, het is een goede manier ... *zucht*

Ach, ik bedoel maar te zeggen dat refojongens het altijd al moeilijker hadden wat dat betreft, nu weten de meiden ook eens dat is. ;)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 jun 2005 13:13

muiz schreef:Reken maar dat het verschil tussen een refo en iemand die toevallig in een rok loopt goed duidelijk is :wink:

Vind je? Lang niet altijd hoor. Zeker niet nu 'iedereen' in een rok loopt.

Maar wat ik ook vind: een broek is veel praktischer dan een rok en ook veel kuiser.

ik weet niet of jullie weleens hebben geprobeerd in een rok te rennen, of een strandwandeling te maken, of de ramen te zemen..... vast wel eigenlijk. Maar goed, dat zou ik dus niet zo snel doen.

Ja hoor. En wel gekkere dingen ook: 100 km fietsen, wc's schoonmaken, 's nachts in het bos over boomstammen klimmen... :lol:

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 30 jun 2005 13:17

ik draag ook weleens een broek en dan wordt er ook niet gevraagd of ik een meisje of een jongen ben :lol:. maar er zijn wel vrouwen waarbij mede doordat ze een broek dragen niet meer duidelijk zichtbaar is dat het een vrouw is. ligt ook aan de haar dracht. ik weet nog goed dat ik als kind kort haar had en welleens voor een jongen werd aangezien.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 13:19

Airke schreef:
muiz schreef:Reken maar dat het verschil tussen een refo en iemand die toevallig in een rok loopt goed duidelijk is :wink:

Vind je? Lang niet altijd hoor. Zeker niet nu 'iedereen' in een rok loopt.

ja, dat vind ik inderdaad, anders ga ik het hier niet opschrijven he? :wink: ik wil niet zeggen dat het altijd te zien is, maar in veel gevallen wel, want het ligt niet alleen aan de rok, maar ook aan het soort haar, sokken, jas ed

Ja hoor. En wel gekkere dingen ook: 100 km fietsen, wc's schoonmaken, 's nachts in het bos over boomstammen klimmen... :lol:

en vind je dat praktisch dan? ik dus echt niet hoor

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2005 13:23

Wat voor rokken heb jij dan :P van 5 meter?

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 13:43

:D

een paar tot op de grond en een paar tot op mn knie, heel degelijk allemaal :wink: die tot op de grond zijn nog het meest comfortabel, daar kan je tenminste mee rennen en met je benen op een tafel zitten enzo :) maar goed, als de straat nat is, dan wordt je rok het ook.

die tot op je knie zijn dus echt helemaal niet praktisch, al zien ze er wel leuk uit. als ik dan een trap oploop ofzo moet ik de hele tijd opletten dat er niemand onder me loopt. bovendien is het voor iemand die zo slecht stil kan zitten als ik vrijwel onmogelijk om lang elegant op een stoel te blijven zitten met zo'n ding

doe mij dus maar een broek :D

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 30 jun 2005 13:52

Begin steeds meer lol te krijgen aan deze discussies's... :lol:

Uren vertellen dat een rok zo lastig is, uren vertellen dat een broek niet per se refo alleen maar is, een broek best wel kan, de Bijbel er niets over schrijft......

Leuk allemaal, maar anders is het gewoon ook niet. Degenen die een broek dragen, dragen hem met net zoveel plezier als een rok waarschijnlijk, zonder er gewetensbezwaren tegen te hebben. (hoewel een broek fijner zit)
Degenen die altijd een rok dragen met gewetensbezwaren blijven hem toch wel dragen. Daar kom je niet doorheen, ook al is het met duizend argumenten.

Verder heb ik deze discussie's al veel te vaak gevoerd... ik laat iedereen nu gewoon in zijn of haar waarde, rokjes staan soms best mooi, maar dat kan juist het gevaar zijn. Praktischer is daarom de broek...
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jun 2005 14:08

Ik *censuur* meer op lekkere strakke heupbroekjes waar zo spannende string boven uit komt hoor :)

Terug naar “Archief”