tjoepeloepus
Ik draag ook altijd een rok, en dat doe ik voor maar een klein gedeelte omdat het in de Bijbel staat.
Ik draag het vooral omdat ik vind dat je op die manier laat zien dat je 'anders' bent. Niet beter; zeker niet! Maar ik wil laten zien door mijn kleding dat ik anders ben, omdat ik ook een Ander mag kennen. Mensen zien het direct aan je. Misschien een beetje vergezocht voor dit geval, maar aan de vruchten ken je de boom. Dit geldt voor mijn gevoel voor 90% voor woorden en daden, maar ook voor 10% voor kleding.
HIer ben ik het duidelijk niet mee eens. Tuurlijk kleren maken de man, maar ik vind niet dat men aan je kleren kan zien dat jij anders bent. Zeker nu niet iedereen loopt in een rok omdat het toevallig mode is.
Ik denk dat het veeeeeeeeeeeeeeeel belangrijker is dat mensen direct aan je daden zien, waar jij voor staat. Kleding is dan helemaal niet belangrijk.
Ik geef even een voorbeeld; ik wil graag een tattoo, veel mensen reageren hierop met de woorden, als God wou dat je een tattoo had was je er wel mee geboren. Maar ik ben ook zonder kleding geboren, dus ik denk niet dat kleding heeeeeel erg belangrijk is. Anders had God me wel met een rokkie aan geboren laten worden.
Raido
Er is hier al een discussie over waarom geen slotje
Maar beste TS'er Savemysoul het slaat niet direct op die Bijbeltekst,
Jezus heeft wel gezegt dat er onderscheid moest zijn tussen zijn kinderen en de wereld,
een mogelijkheid hiervoor is het rokje, iedere nederlander weet bijna dat een meisje in een rokje een refo is,
en zo is het ook bedoeld.
Ik denk ook dat mensen zeker wel verder denken dan refo, ze zullen denken 'dombo's die geloven in God,
denken dat ze beter zijn, mogen geen seks hebben voor dat ze trouwen, mog niet feesten'..
Maar ik loop liever in een rok dan in een Jezus Freak T-shirt
En hoe zien ze dan dat jij je rok met andere bedoelingen draagt dan de rest van nederland omdat ze in de mode zijn?Aan je ruitjes motief?
Ik werk in een winkel en zie 100000en mensen voorbij komen in een rok, en geloof me dat zijn echt geen refo's. Dus ik denk dat je iets anders moet verzinnen om je te onderscheiden.
Ik loop liever in een Jezus Freak tshirt dan in een moderne rok, een rok zegt niets over jou, of over jou mening, iedereen heeft wel een rok.
Een jezusfreak shirt is misschien confronterend, maar wel direct!! EN dan onderscheid je je naar mijn mening veel meer van de wereld.