Aragorn schreef:jas schreef:Er zitten soms ook hoeren in de kerk. Moeten we dan ook hoerenliedekens gaan zingen?
Jij wel ja.
En welk liedje moeten we voor jou zingen? Een slaapliedje?
O, niet meer nodig.
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Marnix schreef:Inderdaad. Wat een onzinantwoord Jas. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel doorhebt. Of wil jij op dit punt hoeren en kinderen op 1 lijn stellen?
In plaats van er op een flauwe manier op in te gaan zou het je wel sieren als je er serieus op ingaat, want mijn reactie was wel serieus bedoeld. Waarom willen we geen kinderliedjes in de kerkdienst terwijl er altijd heel veel kinderen in de kerkdienst aanwezig zijn? Mag er met hen dan geen rekening worden gehouden?
Ik vind dat je de kerkdienst niet aan allerlei subgroepen moet aanpassen. Dus ook de muziek niet. Jullie zijn sneu, want je blijft aanpassen, net zolang tot er niets meer is om aan te passen. Veel plezier ermee.
marina87 schreef:Ik zou graag willen dat er in de gemeente waar ik zit opwekkingsliederen gezongen werden.
Psalm 47:
2Klap in de handen, o volken,
juich God toe met jubelzang:
3 geducht is de HEER, de Allerhoogste,
machtige koning van heel de aarde.
Ik vind het jammer dat er over deze teksten en nog vele anderen gauw heen gelezen wordt.
Is God het niet waard om geprezen te worden?
als ik kijk wat HIJ mij allemaal geeft (zelfs Zijn eigen leven) moet eerlijk zeggen dat ik het nog veel te weinig doe
jas schreef:marina87 schreef:Ik zou graag willen dat er in de gemeente waar ik zit opwekkingsliederen gezongen werden.
Psalm 47:
Ik vind het jammer dat er over deze teksten en nog vele anderen gauw heen gelezen wordt.
als ik kijk wat HIJ mij allemaal geeft (zelfs Zijn eigen leven) moet eerlijk zeggen dat ik het nog veel te weinig doe
Ach ja, je zou ook gewoon de berijmde psalm 47 kunnen zingen hè. Dan heb je tenminste een verantwoorde melodie.
Marnix schreef: maar als we dit strak voor ons uit gaan zingen, zing deze psalm dan niet.... want dan zingen we dingen die we niet doen. Zelfde geldt overigens voor meer psalmen. Laten we nou niet schijnheilig gaan zingen dat we voor God juichen, dansen (komt ook in sommige psalmen terug), onze handen naar omhoog heffen en andere dingen die in de psalmen staat....
Marnix schreef:jas schreef:marina87 schreef:Ik zou graag willen dat er in de gemeente waar ik zit opwekkingsliederen gezongen werden.
Psalm 47:
Ach ja, je zou ook gewoon de berijmde psalm 47 kunnen zingen hè. Dan heb je tenminste een verantwoorde melodie.
Ga jij dan in je handen klappen en juichen? Leuk om zoveel aandacht aan de melodie te geven.... maar als we dit strak voor ons uit gaan zingen, zing deze psalm dan niet.... want dan zingen we dingen die we niet doen. Zelfde geldt overigens voor meer psalmen. Laten we nou niet schijnheilig gaan zingen dat we voor God juichen, dansen (komt ook in sommige psalmen terug), onze handen naar omhoog heffen en andere dingen die in de psalmen staat.... als we ze vervolgens toch niet doen.... De psalmen kunnen dan nog zo'n rijke inhoud hebben, daar heb je niks aan als je het alleen maar zingt en er niets mee doet.
jas schreef:Die fervente voorstanders van opwekking hier; over een jaar of 10 kots je het uit. Dan ben je het spuug en spuugzat. Wat mij betreft; je kan het krijgen zoals je wil. Zoek het lekker uit met je muziek in de kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten