Als ze zo graag "schietgeweer" willen spelen, laten ze dan paintball doen, das met verf iplv kogels.
Of met een supersoker, zo'n megagroot waterpistool.........
Vlucht de poema ook voor weg..........

Moderator: Moderafo's
Loezje schreef:Elladan schreef:Alsof één wolf iets uithaalt.
Maak er 30 van en ik ben je man.
Wááát? Dus als ik er 30 loslaat uit willekeurige dierentuinen is dat een verkapt huwelijksaanzoek?![]()
![]()
![]()
Oei!
Elladan schreef:Loezje schreef:Elladan schreef:Alsof één wolf iets uithaalt.
Wááát? Dus als ik er 30 loslaat uit willekeurige dierentuinen is dat een verkapt huwelijksaanzoek?![]()
![]()
![]()
Oei!
Hmm... jammer dat je zo opmerkzaam bent.
Ach... als het je wat lijkt?
Loezje schreef:Elladan schreef:Loezje schreef:Elladan schreef:Alsof één wolf iets uithaalt.
![]()
![]()
Oei!
Hmm... jammer dat je zo opmerkzaam bent.
Ach... als het je wat lijkt?
Nou, gezien je 'foto' hoef ik met jou in de buurt niet bang te zijn voor wolven......zwijmel...
Elladan schreef:Hmm ja, nou ja...![]()
'tis een eigen tekening van m'n ideaal (streefbeeld), en vrij veel mensen hebben al gezegd dat ik er idd erg veel op lijk...
Wikipedia schreef:er zouden sporen zijn gevonden van een poema, maar hoe deskundig zijn de beoordelaars? Zijn alle getuigen wel in staat om het verschil te zien tussen sporen van een poema en die van een Labrador of een Sint Bernhard?
de poema is vooral door wandelaars e.d. gezien, maar ook door de politie?
is iedereen wel in staat om een poema te herkennen? Mensen die geconfronteerd werden met foto's van verschillende katachtigen, waren lang niet altijd in staat om de poema correct aan te wijzen.
zijn er ook ondubbelzinnige uitwerpselen gevonden van de poema?
een ree die zou zijn aangevreten door een roofdier (de poema?), bleek in werkelijkheid de kop afgebeten (afgesneden) te zijn. Kan dit het werk van een poema zijn? Poema's onthoofden hun prooi doorgaans niet om alleen de kop mee te nemen. Ze kelen de prooi en nemen hem in het geheel mee naar een rustige plek. In eerste instantie worden de ingewanden opgegeten, de weke voedzame delen. Daarna verstopt de poema de rest van de prooi, om daar later nog van te kunnen eten.
Op 23 juni 2005 toonde Stichting Pantera de eerste foto's van een grote katachtige op de Veluwe. De foto's zouden nabij Apeldoorn zijn genomen.
Maar ook deze foto's en andere getuigenissen zijn niet onproblematisch:
- de vage foto's van Pantera tonen een donkere katachtige: een poema is echter licht van kleur
- de donkere poema op de vage foto's van Pantera zou een kruising van een poema en een jaguar of panter moeten zijn, maar een dergelijke kruising is genetisch gezien een unicum
- de vage foto's van Pantera tonen op de achtergrond - naar eigen zeggen - mais of graan. In juni staat dit gewas nog tamelijk laag (heuphoogte, kniehoogte bij de mens), en dat maakt de poema in proportie tot een kat. Het lijkt overigens eerder om riet te gaan (schouderhoogte bij de mens), maar dan nog is er sprake van een kat en niet van een poema
- een poema loopt niet door het open veld zoals op de foto's van Pantera, als hij door het struikgewas en tussen de bomen door kan lopen
- zijn de foto's geen resultaat van Photoshop? De poema heeft geen schaduw, en op één foto zit er een verdachte 'blur' rond de poema, alsof 'ie geknipt en geplakt is.
- een vrouw heeft de poema langs haar tuinhek zien lopen: dat is eerder gedrag voor een kat dan voor een poema
- de anoniem toegezonden foto van een blonde poema blijkt gefotografeerd te zijn in Brazilië
- door de vele tips lijkt het alsof er een donkere en een blonde poema rondlopen, en Pantera veronderstelt dat het dus mogelijk om twee roofdieren gaat, wat de casus er niet waarschijnlijker op maakt.
Mariamagdalena schreef:Ik houd helemaal niet van jagers, jagers zijn moordenaars.
Als ze zo graag "schietgeweer" willen spelen, laten ze dan paintball doen, das met verf iplv kogels.
Of met een supersoker, zo'n megagroot waterpistool.........
Vlucht de poema ook voor weg..........
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten