Bitterheid is niet goed, maar bitterheid heeft wel een oorzaak. En ik heb echt wel geprobeerd me thuis te voelen in de ger. gem. Dat ging aardig, totdat ik in een andere ger.gem. kwam. In Vlissingen had ik het wel naar m'n zin. D.w.z.: ik kwam nog in de kerk. Maar als ik in de gemeente van mijn vriendin opgegroeid zou zijn: dan had ik waarschijnlijk enkele jaren geleden al gezegd: bekijk het maar met je mooie godsdienstige gelul. Momenteel ben ik zwervende/zwevende: en ik moet zeggen, er zijn al meerdere gemeenten geweest waar ik me beter op mijn gemak voelde dan in de ger.gem. Weet je wat ook erg is: op een gegeven moment vond ik het (als puber

) leuk om naar andere ger.gems te gaan om zo provocerend mogelijk over te komen. Erg he? Maar goed: dat heeft dus een oorzaak. Bijvoorbeeld: toen ik bij mijn vriendin de kerk in kwam voor het eerst: Spontane wave: iedereen keek en dacht: "Wie is die gast daar met die 3kwartskatebroek en z'n hawaii blousje... Moet je nagaan: ik was een simpel skatertje en de mensen waren al gechokeerd. Wat moet dat zijn als ik daar zou komen als punker? Dat wilde ik nml. lang maar deed ik niet omdat mijn naaste omgeving het niet leuk vond. (pa, ma, vriendin, etc.) Maar nu ben ik mezelf aan het worden. Draag veel wijd en zwart en luister naar harde muziek (probeer wel zoveel mogelijk christelijke metal e.d. te luisteren) Maar nu kan ik geen christen meer zijn. Ik ben slecht. Ze zullen het nooit zeggen maar ze denken het wel. (ook mensen die ik heel goed ken en waar ik veel mee te maken heb denken dat)... Dus wie is er nu veroordelend??? Van mij mogen ze in zwarte pakken en lange rokken lopen, hoedjes dragen, op hele noten zingen, en nog erg langzaam ook, maar val mijn er in hemelsnaam niet mee lastig. Of beter gezegd: als ik ook in die gemeente kom, kijk me niet zo schaapachtig aan, accepteer andersdenkende/andersuitzienden nou eens!!!
God is niet ge-intereseerd in de buitenkant. Wat Hem aangaat is je hart.
Dat vind ik mooi: want inderdaad. Denk je echt dat als je bij de hemelpoort aankomt God zegt:"Draai je maar om, daar is jouw plaats (wijzend naar een vurige poort met duiveltjes ervoor)" Maar waarom dat Heere? "Omdat je wijde broeken droeg en spikes had en soms zelfs een hanekam en zo, dat spreekt toch voorzich?"
Natuurlijk niet. Als jij een echt christen bent kom je de hemel echt wel in, met of zonder hanenkam en ook zonder zwart pak...
Waar heb jij dat vandaan dat bekering een geleidelijk proces is. Staat er niet duidelijk in de bijbel dat het een oproep is: bekeert u, want het koninkrijk van God is nabij!!!!
En dat niet 1 keer, maar heel de bijbel door. En wat doen sommige mensen? Juist, wachten, wachten, wachten totdat God ze roept. Maar dan doe je het woord van God tekort: Hij roept en heeft geroepen, je hoeft niet door te gaan met dat eindeloze wachten!!!
Wat je wel houdt, is de dagelijkse bekering. Je moet God elke dag weer vragen om behoud van je ziel e.d. Maar dat is wat anders...
Kom zoals je bent! is iets wat duidelijk uit Gods woord naar voren komt. En inderdaad Maranatha: JE HOEFT NIET PERFECT TE ZIJN: DAT IS NU JUIST HET MOOIE!!!
En r4l, dank u voor het warme welkom :p