Wat als....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 08:43

Green schreef:Zeg Hijwel, waar blijf je nu met je bewering dat jostitosti Jezus in zijn hart heeft binnen gelaten? Uit zijn opmerkingen kan je toch niet anders opmaken dat het niet zo is?

Vrede vrede, geen gevaar. Die prediking staat ook in de bijbel. Goede les voor je.

ik denk mee, met tosti, De bijbel zegt als wij onze deuren openen dat Jezus binnen komt.. Als dit niet het geval is, ligt dat er niet aan dat God niet gehoorzaamd maar dat onze deuren niet open staan.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 24 jun 2005 08:45

Wat als, de kerkdeuren gesloten waren omdat wij de deuren van ons hart niet wilden openen?

Wij kunnen niet in een ander zn hart kijken....

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 08:57

sorry jostitosti,

ik kan me voorstellen dat je het ernom zat ben. Van die stelletje maloten bij elkaar die allemaal de waarheid in pacht denken te hebben (inc mijzelf)
We hadden als echt christenen de handen in 1 moeten slaan, en moeten bidden: "God hoe kunnen we Tosti helpen?"

Ik vindt het een goed verlangen dat je hebt. Als je al een christen wilt zijn dan een echte Christen! Helemaal top!

JostiTosti wat zou je er van vinden als ik een nieuw topic voor je open: "de zoektocht van josiTosti" ?

ik zou het niet kunnen verantwoorden als over een paar jaar Jezus terugkomt en Hij zal tegen mij zeggen "zie je daar die jongen?, die kon niet bij mij in de hemel komen omdat jij zo dom aan het discuseren en hij weg gelopen is bij de bijbel en bij jezus vandaan"

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 24 jun 2005 09:06

Ik heb geprobeerd op een duiddelijke en voorzichtige wijze je de weg te wijzen. Ik heb dat in opzien naar de Schepper gedaan. Het spijt mij als het arrogant of hoogmoedig is overgekomen. Het is met bewogenheid geplaatst.

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 24 jun 2005 09:36

ik bedoelde niet dat jullie arrogant of iets dergelijks waren....ik waardeer de pogingen en ik snap dat ze goed bedoeld zijn.......maar ik heb dit soort verhalen al honderd keer gehoord en het gaat voor mij gewoon niet op heb ik ervaren....

doe maar geen topic over mij.......

misschien moet ik de zoektocht zelf voortzetten.... en kan ik wat gezegt is mee nemen..... alhoewel ik nog meer verward ben dan ik mss was....

ik vind het wel frappant dat mensen die echt de bijbel geloven en dus een antwoord zouden moeten hebben (volgens die bijbel)......
me geen bevredigend antwoord kunnen geven...
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

miss t

Berichtdoor miss t » 24 jun 2005 09:44

hijwel schreef:

JostiTosti wat zou je er van vinden als ik een nieuw topic voor je open: "de zoektocht van josiTosti" ?

ik zou het niet kunnen verantwoorden als over een paar jaar Jezus terugkomt en Hij zal tegen mij zeggen "zie je daar die jongen?, die kon niet bij mij in de hemel komen omdat jij zo dom aan het discuseren en hij weg gelopen is bij de bijbel en bij jezus vandaan"

Moet je vooral een discussietopic openen die over josti gaat...

Laat hem nou met rust zeg... Dit is een strijd die hij zelf moet leveren samen met God. Wij kunnen niets meer doen dan onze gedachten geven (gedaan, dus klaar!) en vóór hem te geloven dat wij een God kennen die hem zal vinden (Ez.34:15) en Zich gevonden zal laten worden (Jer.29:11-14).

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 24 jun 2005 09:58

Jostitosti schreef

ik vind het wel frappant dat mensen die echt de bijbel geloven en dus een antwoord zouden moeten hebben (volgens die bijbel)......
me geen bevredigend antwoord kunnen geven...

Mensen kunnen je ook alleen maar menselijke antwoorden geven.
Als je met vragen zit moet je die niet bij mensen dumpen.
Mensen snappen maar een klein stukje van het leven laat staan van jou leven en vragen.
Breng je vragen bij degene die jou leven heeft bedacht!
In de bijbel staan een hoop antwoorden op vragen maar je mag God ook rustig om dingen vragen.

Als jij je hart openzet voor God zal je hem vinden!

"Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden" (Matteüs 7:7,8 NBG).

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 10:01

miss t schreef:
hijwel schreef:

Moet je vooral een discussietopic openen die over josti gaat...

Laat hem nou met rust zeg... Dit is een strijd die hij zelf moet leveren samen met God. Wij kunnen niets meer doen dan onze gedachten geven (gedaan, dus klaar!) en vóór hem te geloven dat wij een God kennen die hem zal vinden (Ez.34:15) en Zich gevonden zal laten worden (Jer.29:11-14).

sorry, was goed bedoelt.

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 24 jun 2005 10:12

dank hijwel, ik waardeer je betrokkenheid..... maar heb het liever niet....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 10:33

jostitosti schreef:dank hijwel, ik waardeer je betrokkenheid..... maar heb het liever niet....

nee jo is goed jo! maare het was niet omdat ik jou even in het daglicht wou zetten of zo.

maare ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat je straks door ons weg loopt bij God.. Zoek maar een andere fora, waar je vragen kwijt kan, of schrijf je in bij www.waaromjezus.nl of wat dan ook. Maar ga iig verder met je zoektocht, want het is het zeker waart.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 12:02

hijwel schreef:
Dat klopt dat dat er niet staat. Maar een mens zal toch die onmacht en onwil moeten inleven en daarmee in de nood voor God komen. De eis tot geloof is een feit, de onmogelijkheid die eis op te volgen eveneens.

Is dit bijbels? Het is zeker mogelijk om deze eis te volgen!

Het geloof is een gave van God en dus is de mens van zichzelf totaal onbekwaam om te geloven, tenzij hij die gave krijgt. Dat ontslaat de mens niet van zijn verplichting. Het zou goed zijn als deze nood, deze onmacht de mens op het hart gebonden werd en hij daarmee tot God ging.
hijwel schreef:
Waar in de bijbel staat dat het een eis is? (wijs maar aan!)

Vriend, als het geen eis is, is het ook geen zonde om niet te geloven. Want iets wat niet moet, kan ook geen zonde zijn als je het nalaat.
Maar het staat er wel degelijk hoor.
Joh. 5:24;
"Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit den dood overgegaan in het leven."
Als je dus niet gelooft kom je in de verdoemenis.
Maar goed, je hebt wel gelijk. Het is niet verplicht om behouden te worden.
hijwel schreef:En waar in de bijbel staat dat wij deze opdracht niet uit moeten voeren?
God legt de complete verantwoordelijkheid bij ons neer. En Hij wil dat wij tot het moment van overgave komen.

Ik heb ook niet gezegd dat wij die opdracht niet moeten uitvoeren, maar dat we ze niet kunnen uitvoeren. En dat niet kunnen is onze schuld en dat moet ook onze schuld voor God worden.
hijwel schreef:Niet dat wij uit onzelf (dat is onze oude natuur) kunnen kiezen voor Jezus, niet dat wij uit onzelf kunnen geloven. Dit is een bijbelse waarheid. Maar Gods geest in ons doet ons geloven. Maar dit is iets wat je achteraf ziet opdat niemand zal roeme.

Mooie praatjes. Jij naait een verrotte arminiaanse lap aan een reformatorisch kleedje. En dit soort uitdrukkingen misbruik je alleen maar om je remonstrantse geaardheid te verbloemen.
En nu stuur je die jongen op een doodlopende weg. Want dat kan ik je verzekeren, als de mens die eigengemaakte bekeringswegen zoals die jij voorstaat, gaat bewandelen, loopt dat zeker dood. Het ontbreekt totaal aan hartvernieuwende genade, en daardoor weet men ook niet wat dat is. Men heeft er wel over horen praten, maar het stemt niet overeen met wat men zelf wil. En daarom dit verderfelijk systeem van zelf de deur openzetten. Je bent een vijand van vrije genade en een vijand van een soevereine God.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 12:05

Overigens zijn degenen die het hardst schreeuwen : "waar staat dat in de Bijbel, wijs maar aan!", de eersten die het Woord vervalsen en verdraaien naar eigen goeddunken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 12:13

duidelijk jas.. :roll:

je kan me alles vertellen, maar zo heb ik mijn liefdevolle Vader in de hemel ontmoet. Hoogte en diepte punten, dood, oorlogen of tegenslagen zullen mij iig niet scheiden van de liefde van Christus.

(als ik volgende de week tijd heb open ik wel een topic over dit punt)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 12:27

hijwel schreef:duidelijk jas.. :roll:

je kan me alles vertellen, maar zo heb ik mijn liefdevolle Vader in de hemel ontmoet. Hoogte en diepte punten, dood, oorlogen of tegenslagen zullen mij iig niet scheiden van de liefde van Christus.

Wijs anderen dan ook een Bijbelse weg en geen doolhof van eigengerechtigheid.

hijwel schreef:(als ik volgende de week tijd heb open ik wel een topic over dit punt)

hm, beter van niet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2005 12:34

eigengereichtigheid, dolhof..

Door te geloven in Jezus ben ik gerechtvaardigt in Hem, en is het leven zinvol geworden..

(maar ja, je gelooft het toch niet he. waarschijnlijk moet ik eerst op de brandstapel staan voor mijn God voordat je tot erkening komt)

Terug naar “Archief”