Laten zien dat je christen (is wat anders als christelijk) bent doe je volgens mij niet door regeltjes na te leven. Volgens mij moet je vertellen over Jezus, en zijn liefde uitstralen.
Kom eens naar Emmen, Alkmaar, Amsterdam, Tilburg of waar de gergem een evangelisatie post heeft, ga naar Izi, Irian Yaya, Albanië, Kosovo of waar de Gergem een zendingsgebied heeft, kijk op straat, kom naar de Gergem, kom naar de JV en ZIE en ERVAAR dat zelf de Gergem heel veel laat zien van de liefde van Jezus, van het aanbod dat Hij voor jou heeft, maar zie ook hoe zondig jezelf bent..
2Kor 5,14/15
Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt.
Deze tekst is de kern van waarom we leven.
Dit geeft aan waar het om gaat! Jezus Christus dus!
Klopt als een bus, alleen geeft elke kerk, gemeente, afsplitsing of sekte daar een andere invulling aan, so what?
Als je naar de eo jongerendag gaat laat je inprincipe al zien dat je anders bent dan de wereld.
Meer dan 5% is totaal onkerkelijk, meer dan 35% is randkerkelijk, dat zegt toch wel wat, op e EOJD lopen ook refo's rond, en die herken je wel (aan hun kleding bijvoorbeeld) zet een evangelo naast een niks/ietser zie jij het verschil, wel in de wereld, maar niet van? Dat staat ook ergens in Paulus brieven, of lees je een vertaling waarin dat kunstig wegvertaald is?
Je laat door er alleen maar heen te gaan al zien dat je gelooft of wil geloven. Of er interesse in hebt.
De meeste bezoekers gaven aan dat ze voor de muziek kwamen..
En nee, ik heb helemaal niks op je tegen, ik ben Gergemmer, maar wat voor een,toch voel ik me aangesproken als jij met zo'n belachelijk stereotyp komt..