ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 jun 2005 21:53

savemysoul schreef:Hmm en nu wil je zeggen dat ik dat heb? Misschien ben ik wel een refo.
En ik wil je wel een preek laten lezen die ik afgelopen zondag heb gehouden, met elende verlossing en dankbaarheid verhaal en al!

Dan ben je erg dubbel. Je schreef nl:

savemysoul schreef:Ik ben trouwens gewoon geintereseerd in hoe mensen uit ger gezindte en voor mij dus ''refo's'' denken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 23 jun 2005 21:57

Je heb ook gelijk, ik ben geen refo.
Maar ik ben ook niet iemand die in een halleluja kerk zit hoor.
Misschien ga ik af en toe wat ver in mn refo achtige topics maar ach dat komt omdat ik iets teveel heb mee gemaakt met ze.

:(
Sorry voor mn foute opmerkingen hier en daar zal me wat koester houden.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 23 jun 2005 21:58

savemysoul schreef:Hmm en nu wil je zeggen dat ik dat heb? Misschien ben ik wel een refo.
En ik wil je wel een preek laten lezen die ik afgelopen zondag heb gehouden, met elende verlossing en dankbaarheid verhaal en al!

Ocherme... dat zou een hele kluif zijn voor je gemeente om uit te moeten zitten... :P (just kidding)
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 23 jun 2005 22:01

hmmz het was in de jeugdkerk hahaha.
Maar een gemeente lijkt me wel erg gaaf om eens te spreken.
maar die preek was 7 kantjes! iets te veel om hier te posten!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 23 jun 2005 23:48

Vind het een belediging voor de gem gemer om vergeleken te worden met de godsdienst van de satan de aanhangers van mohammed die trouwde met een meisje van 9 jaar.

Dat het een wat benauwde geloofsbeleving is ,het zij zo,maar het zijn wel Christenen die ernst maken met hun geloof en willen leven naar Gods wil.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 00:07

Lichtzwaard schreef:Vind het een belediging voor de gem gemer om vergeleken te worden met de godsdienst van de satan de aanhangers van mohammed die trouwde met een meisje van 9 jaar.

Dat het een wat benauwde geloofsbeleving is ,het zij zo,maar het zijn wel Christenen die ernst maken met hun geloof en willen leven naar Gods wil.

De ggin zal omgekeerd niet hetzelfde van jou zeggen hoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 jun 2005 00:57

Ach, het zijn allebei religieuze groeperingen, dus vast hetzelfde ja. :roll:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jun 2005 06:46

sms,
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je preek... Eens kijken hoe ellende, verlossing en dankbaarheid functioneren binnen de jeugdkerk.

En wat betreft je kijken hoe refo's denken: ik snap dat jij denkt dat refo's botte, chagrijnige mensen zonder vreugde zijn. Als je eerst op iemand gaat schelden en dan gaat kijken hoe ze in elkaar zitten, dan zul je allerhartelijkste mensen tegenover je vinden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2005 07:42

Hierin ga je wel ietsjes te ver!
Laatst gewijzigd door Evelien op 24 jun 2005 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2005 07:47

savemysoul schreef:In de islam gaat het erom om je aan zoveel mogelijk regeltjes te houden.
Ze moeten 5 keer bidden per dag, en op vrijdag naar de moskee.
Verder doen ze eigenlijk waar ze zelf zin in hebben.
Is dit niet hetzelfde als in de gergem(NED)?
Leven die niet op dezelfde manier?
Als je op zondag maar in het zwart loopt, en mooi weer speelt.
Ik vind gergem(ned) mensen net moslims...

savemysoul:

als je zo'n kijk hebt op de gergem, ga dan eens voor de aardigheid met me mee naar de gergem.

ik ben zelf gergemmer!

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 24 jun 2005 08:29

Hmmz jullie denken echt dat ik nog nooit een ger gemmer heb gezien ofzo.
Maar ik heb een hele school periode tussen die mensen gelopen.
En zelfs in de vakanties heb ik er op de camping heeeel veel gezien.
Misschien dat dit per plaats iets verschilt, maar ik weet in grote lijnen echt wel hoe ze denken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jun 2005 08:51

Je weet hoe ze denken, je weet hoe ze geloven, in de Gergem vind je weinig mensen die geloven dat ze door hun werken zalig zullen/kunnen worden, dat probeer jij namelijk aan te geven. Ik ben er gewoon trots op dat ik met een moslim wordt vergeleken, dat toont aan dat ik voor mijn geloof wil sterven, voor mijn idealen wil gaan en ik niet te scheiterig ben om te laat zien dat ik christen ben.

Waar je vaak moet gokken op bijvoorbeeld de EOJD wie christelijk zijn en wie niet.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 24 jun 2005 09:52

Owjah en mag ik je eraan herinderen dat het gaat om Jezus...

Ik ben er gewoon trots op dat ik met een moslim wordt vergeleken, dat toont aan dat ik voor mijn geloof wil sterven, voor mijn idealen wil gaan en ik niet te scheiterig ben om te laat zien dat ik christen ben.

Laten zien dat je christen (is wat anders als christelijk) bent doe je volgens mij niet door regeltjes na te leven.
Volgens mij moet je vertellen over Jezus, en zijn liefde uitstralen.

2Kor 5,14/15

Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt.

Deze tekst is de kern van waarom we leven.
Dit geeft aan waar het om gaat! Jezus Christus dus!

Waar je vaak moet gokken op bijvoorbeeld de EOJD wie christelijk zijn en wie niet

Als je naar de eo jongerendag gaat laat je inprincipe al zien dat je anders bent dan de wereld.
Je laat door er alleen maar heen te gaan al zien dat je gelooft of wil geloven. Of er interesse in hebt.
Maar dat is denk ik een andere discussie.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Re: ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

Berichtdoor Motormuis » 24 jun 2005 10:07

savemysoul schreef:In de islam gaat het erom om je aan zoveel mogelijk regeltjes te houden.
Ze moeten 5 keer bidden per dag, en op vrijdag naar de moskee.
Verder doen ze eigenlijk waar ze zelf zin in hebben.
Is dit niet hetzelfde als in de gergem(NED)?
Leven die niet op dezelfde manier?
Als je op zondag maar in het zwart loopt, en mooi weer speelt.
Ik vind gergem(ned) mensen net moslims...

Wat een geklets, ongelooflijk. Prikkelen is leuk, maar stellingen poneren die elke onderbouwing missen, jammer....

Deze is ook leuk: EVANGELISCHEN ZIJN NET KERMISKLANTEN, AAN DE BUITENKANT KUN JE NIET ZIEN DAT ZE CHRISTEN ZIJN. BIJ EVANGELISCHEN GAAT HET EROM ZO VROLIJK MOGELIJK HALLELUJAH TE SCHREEUWEN, WANT MEN DENKT OP DEZE MANIER GOED BEZIG TE ZIJN.
ALS JE MAAR VOORAL VEEL VISJES OMHANGT EN JE HANDEN UITSTREKT NAAR DE HEMEL ALS JE ZINGT EN DAN OOK NOG EEN GELUKZALIGE GLIMLACH OP JE GEZICHT TOVERT, HOOR JE ER HELEMAAL BIJ.

Wil maar ff zeggen: is van het zelfde genre
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jun 2005 10:40

Laten zien dat je christen (is wat anders als christelijk) bent doe je volgens mij niet door regeltjes na te leven. Volgens mij moet je vertellen over Jezus, en zijn liefde uitstralen.
Kom eens naar Emmen, Alkmaar, Amsterdam, Tilburg of waar de gergem een evangelisatie post heeft, ga naar Izi, Irian Yaya, Albanië, Kosovo of waar de Gergem een zendingsgebied heeft, kijk op straat, kom naar de Gergem, kom naar de JV en ZIE en ERVAAR dat zelf de Gergem heel veel laat zien van de liefde van Jezus, van het aanbod dat Hij voor jou heeft, maar zie ook hoe zondig jezelf bent..
2Kor 5,14/15

Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt.

Deze tekst is de kern van waarom we leven.
Dit geeft aan waar het om gaat! Jezus Christus dus!
Klopt als een bus, alleen geeft elke kerk, gemeente, afsplitsing of sekte daar een andere invulling aan, so what?

Als je naar de eo jongerendag gaat laat je inprincipe al zien dat je anders bent dan de wereld.
Meer dan 5% is totaal onkerkelijk, meer dan 35% is randkerkelijk, dat zegt toch wel wat, op e EOJD lopen ook refo's rond, en die herken je wel (aan hun kleding bijvoorbeeld) zet een evangelo naast een niks/ietser zie jij het verschil, wel in de wereld, maar niet van? Dat staat ook ergens in Paulus brieven, of lees je een vertaling waarin dat kunstig wegvertaald is?

Je laat door er alleen maar heen te gaan al zien dat je gelooft of wil geloven. Of er interesse in hebt.
De meeste bezoekers gaven aan dat ze voor de muziek kwamen..

En nee, ik heb helemaal niks op je tegen, ik ben Gergemmer, maar wat voor een,toch voel ik me aangesproken als jij met zo'n belachelijk stereotyp komt..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”