Omega schreef:Die gouden kalveren zijn geen gouden kalveren, tenzij ze daar zelf voor kiezen Omega, want hun kijk op het gebeuren is geen verantwoordelijkheid van de anderen die meebeleven.
Niet alleen de popartiesten kiezen er voor om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf". Ze worden daartoe ook aangezet door een juichende menigte die springend en dansend uit zijn dak gaat. Zie hier de grote overeenkomst.Maar daarom is het maar goed dat het volgens jou Exodus 32:4-6 is, want anders was het misschien beter voor je ook eens een kijkje te gaan nemen.
Ik neem aan dat ik, zoals gebruikelijk, weer een getrouwe EO-samenvatting op tv mag verwachten, zodat mij de reistijd, de dertig zilverlingen en heilige boosheid ter plekke wordt bespaard. Dat laatste overkomt mij dan wel plaatsvervangend achter het beeldscherm.
Hmm, de artiesten zijn gewoon artiesten en genieten samen methun publiek van hun optreden. En ze eren God er zeker weten mee, want in de seculiere muziek zouden ze bakken geld meer kunnen verdienen, dus het is echt wel een bewuste keuze. Ik vind het wat goedkoop om de artiesten zo af te schilderen. Tis je smaak niet, maar dat is een andere discussie.
Samenvatting? ik denk dat je consequent moet zijn, henk en niet naar de samenvatting kijken. Je wilt er niet heen omdat je het niet goed vind, moet je er verder ookniets mee te maken willen hebben. Maar er verder ook niet meer over praten/schrijven.
ik hoop dat je er dit jaar heen gaat en eens gaat vragen of je mag kijken in de nazorgtent. Schiet de mensen eens aan die je bewogen ziet staan bidden en zingen. Probeer eens te voelen wat het is om je helemaal aan God over te geven in aanbidding.
raar = vreemd. Maar raar is niet oneerbiedig en onchristelijk.