EO jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 26 apr 2003 22:46

Omega schreef:
Die gouden kalveren zijn geen gouden kalveren, tenzij ze daar zelf voor kiezen Omega, want hun kijk op het gebeuren is geen verantwoordelijkheid van de anderen die meebeleven.

Niet alleen de popartiesten kiezen er voor om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf". Ze worden daartoe ook aangezet door een juichende menigte die springend en dansend uit zijn dak gaat. Zie hier de grote overeenkomst.

Maar daarom is het maar goed dat het volgens jou Exodus 32:4-6 is, want anders was het misschien beter voor je ook eens een kijkje te gaan nemen.

Ik neem aan dat ik, zoals gebruikelijk, weer een getrouwe EO-samenvatting op tv mag verwachten, zodat mij de reistijd, de dertig zilverlingen en heilige boosheid ter plekke wordt bespaard. Dat laatste overkomt mij dan wel plaatsvervangend achter het beeldscherm.

Hmm, de artiesten zijn gewoon artiesten en genieten samen methun publiek van hun optreden. En ze eren God er zeker weten mee, want in de seculiere muziek zouden ze bakken geld meer kunnen verdienen, dus het is echt wel een bewuste keuze. Ik vind het wat goedkoop om de artiesten zo af te schilderen. Tis je smaak niet, maar dat is een andere discussie.

Samenvatting? ik denk dat je consequent moet zijn, henk en niet naar de samenvatting kijken. Je wilt er niet heen omdat je het niet goed vind, moet je er verder ookniets mee te maken willen hebben. Maar er verder ook niet meer over praten/schrijven.

ik hoop dat je er dit jaar heen gaat en eens gaat vragen of je mag kijken in de nazorgtent. Schiet de mensen eens aan die je bewogen ziet staan bidden en zingen. Probeer eens te voelen wat het is om je helemaal aan God over te geven in aanbidding.
raar = vreemd. Maar raar is niet oneerbiedig en onchristelijk.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 mei 2003 15:05

Jongens, jullie moet echt allemaal tenminste 1 keer de Jongerendag hebben beleefd! Het is echt een supermooie dag, en dit keer zelfs een heel concert van Michael. W. Smith erachter geplakt! Hoeveel toffer kan het worden? Heel de dag worship!!! En voor de liefhebbers natuurlijk ook Toby Mac en Zoe girl.
Als je niet weet of het goed is wat er daar gedaan wordt, vind ik dat je zelf eens moet gaan kijken. Je moet niet altijd maar klakkeloos overnemen wat de kerk zegt, ze hebben het echt niet altijd bij het rechte eind!
(K)
Engaged @ 07-01-2005

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 mei 2003 15:06

Daar heb je gelijk in Marije, maar toch ben ik niet eens met hetgene wat daar gebeurt!!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 mei 2003 15:07

verklaar je nader....:D
Engaged @ 07-01-2005

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 mei 2003 15:11

De manier waarop er gezongen wordt en noem maar op vind ik persoonlijk niet overeenkomen met Gods woord, ik zou me geen raad weten als ik daar zou zijn!! Als ik heel eerlijk ben vind ik het spotten, maar goed dat is mijn mening en ik weet dat er heel veel zijn die daar heel anders over denken.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 mei 2003 15:12

wat bedoel je precies met die manier van zingen? het springen en klappen ofzo?
nou, ieder heeft zo zijn mening en zolang we elkaar daarom respecteren is er niks aan de hand, toch?
Engaged @ 07-01-2005

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 05 mei 2003 15:14

Jongens, jullie moet echt allemaal tenminste 1 keer de Jongerendag hebben beleefd! Het is echt een supermooie dag, en dit keer zelfs een heel concert van Michael. W. Smith erachter geplakt! Hoeveel toffer kan het worden? Heel de dag worship!!! En voor de liefhebbers natuurlijk ook Toby Mac en Zoe girl.

Als je niet weet of het goed is wat er daar gedaan wordt, vind ik dat je zelf eens moet gaan kijken. Je moet niet altijd maar klakkeloos overnemen wat de kerk zegt, ze hebben het echt niet altijd bij het rechte eind!

Klopt....

Maar waar draait het om??????? Om Micheal. W. Smith???? of om God?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 mei 2003 15:14

Vind ik ook.....ik accepteer het ook van jullie als jullie er anders over denken.

Inderdaad de manier van klappen en springen....ik vind dat niet kunnen als je tot Gods eer zing!!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 mei 2003 15:15

Ja, dat kan natuurlijk...maar het staat wel in de bijbel....juicht o volken juicht... :arrow: handklapt en betuigt...onze God de eer
Engaged @ 07-01-2005

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 05 mei 2003 15:18

M@rije schreef:Ja, dat kan natuurlijk...maar het staat wel in de bijbel....juicht o volken juicht... :arrow: handklapt en betuigt...onze God de eer

Klopt bij ons op koor zingen we psalm 47: Juicht o Volken Juicht, handklapt en betuigt.......... En ik zou op dat moment wel willen klappen en juichen....

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 mei 2003 15:19

oke......maar wordt dat gelijk op deze manier bedoeld?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 mei 2003 15:37

waarom niet? tis toch duidelijk genoeg! :?:
Engaged @ 07-01-2005

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 05 mei 2003 16:51

[quote="anna
Maar waar draait het om??????? Om Micheal. W. Smith???? of om God?[/quote]

Waar gaat Michael W. Smith over??? volgens mij over God dus draait dat ook om God

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 05 mei 2003 17:06

Theodoor schreef:[quote="anna
Maar waar draait het om??????? Om Micheal. W. Smith???? of om God?

Waar gaat Michael W. Smith over??? volgens mij over God dus draait dat ook om God[/quote]

Ik bedoel waar gaat het allemaal om........ op die EO jongerendag.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 07 mei 2003 19:09

Ik ga niet naar de EO-jongerendag, al hoewel ik het wel een positief iets vind.
Vind me zelf er nu te oud voor, om tussen al die kinderen van 16 te staan, waar ik wel naar toe ga is het concert s'avond van Michael W Smit :lol: lijkt me echt cool, de hele avond God aanbidden en loven, een betere voorberijding op de zondag kan je, niet wensen.

Terug naar “Archief”