Eva43 schreef:Nathanael schreef:Aragorn schreef:Ja, exclusiviteit is wel leuk, maar als iemand ooit iemand anders gehad heeft wil dat toch nog niet zeggen dat diegene op dat moment niet exclusief is voor jou?
Beetje wel, beetje niet. Hoe moet ik dat uitleggen?
Als ik de bijbel goed heb begrepen wil God dat één man en één vrouw elkaar trouw blijven. De andere argumenten zijn afgeleide argumenten. Zo van: je kunt het zelf ook wel begrijpen, want..... en dan komt er een (bijna per definitie) subjectief antwoord.
maar moet je hierbij dan perze naar de bijbel kijken.
Ik bedoel die is zo lang geleden geschreven toen was het ook voor iemand die niet gelovig was niet normaal om sex te hebben zonder huwelijk.
ik denk zeker wel dat je exclusief voor je partner kan zijn zolang je gedurende je huwelijk geen sex hebt met iemand anders.
Je houd toch van je man wat heeft die maagdelijkheid daar dan voor meerwaarde in?
Ook al is de bijbel oud, deze zegt nog steeds dingen die vandaag actueel zijn. Wat voor actualiteit hebben de "Gallisch Oorlogen" van Ceaser voor vandaag de dag, bijv? Zegt leeftijd wel wat over geldigheid?
De handleiding van een apparaat heeft geldigheid en relevantie zolang het apparaat bestaat en in gebruik is.
De handleiding van het leven is de bijbel. De mens is toch niet wezenlijk veranderd? Sorry, off-topic.
En zoals ik al zei, andere argumenten zijn subjectief.