Andries Knevel neemt afstand van creationisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Methorst
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Methorst » 16 jun 2005 13:19

WAt ik niet snap aan mensen christenen die de evolutie theorie aanhangen hoe ze de schepping van de mens, de zondeval en dergelijke gestalte willen geven. Als er evolutie is geweeest, heeft dan een aap van de appel, of een mens, en waarneer is iets een mens ? Kan iemand die de schepping in 6 dagen (van 24 uur) daar antwoordt opgeven ?
"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
- Albert Einstein

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 13:34

Methorst schreef:WAt ik niet snap aan mensen christenen die de evolutie theorie aanhangen hoe ze de schepping van de mens, de zondeval en dergelijke gestalte willen geven. Als er evolutie is geweeest, heeft dan een aap van de appel, of een mens, en waarneer is iets een mens ? Kan iemand die de schepping in 6 dagen (van 24 uur) daar antwoordt opgeven ?

Schrijf even wat duidelijker, dit is een warboel :?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 16 jun 2005 13:50

Dreamster schreef:
Methorst schreef:WAt ik niet snap aan mensen christenen die de evolutie theorie aanhangen hoe ze de schepping van de mens, de zondeval en dergelijke gestalte willen geven. Als er evolutie is geweeest, heeft dan een aap van de appel, of een mens, en waarneer is iets een mens ? Kan iemand die de schepping in 6 dagen (van 24 uur) daar antwoordt opgeven ?

uhmmm ... is dit duidelijker?

Dreamster schreef:Hey...ik hoor best wat ovr tforum entis ook een slinkse weg om miss naar de meetings te moge:p

Nou....ik ben Alette...Dreamster aka dreamie op de chat
13 jaartjes oud (jaja) ennu, errug bijdehand...sgrik nou niet
Verder ben ik blond (betekend niks, is alleen best leuk) en tja, ik zit veel te vaak online...:D*bloos*
Uhm...ik hou van discusieren...past wel hiezo he, en ik vind et erg leuk om gwoon gezellig met iemand tussendoor te kletsen:p Aandacht he:p

Dikke kuzzz en spreeks

Alette

ps....tlijkt wel een solicitatiebrief ofzo:P

dacht het niet!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 14:07

TheShadow schreef:
Dreamster schreef:

uhmmm ... is dit duidelijker?

Dreamster schreef:Hey...ik hoor best wat ovr tforum entis ook een slinkse weg om miss naar de meetings te moge:p

Nou....ik ben Alette...Dreamster aka dreamie op de chat
13 jaartjes oud (jaja) ennu, errug bijdehand...sgrik nou niet
Verder ben ik blond (betekend niks, is alleen best leuk) en tja, ik zit veel te vaak online...:D*bloos*
Uhm...ik hou van discusieren...past wel hiezo he, en ik vind et erg leuk om gwoon gezellig met iemand tussendoor te kletsen:p Aandacht he:p

Dikke kuzzz en spreeks

Alette

ps....tlijkt wel een solicitatiebrief ofzo:P

dacht het niet!

Neejo.....maar dat is geen serieus onderwerp en dit wel...o ja:p

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jun 2005 14:11

Nog ffkes wat: Als ik de meest ingewikkelde machine die ooit door mensen geproduceerd is uit elkaar haal tot de kleinste boutjes enz. toe, en ik wacht een miljoen jaar, dan blijven al die schroefjes gewoon liggen, er zullen een aantal onderdelen vergaan, maar de rest blijft intact. Alles blijft gewoon liggen waar ik het heb neergelegd, er is in die miljoen jaar niets veranderd. Al die onderdeeltjes hebben zich niet met zn allen weer tot een machine gevormd. Hoe zou dat bij een mens dan wel kunnen? De meest ingewikkelde machine ooit, en dat zou dan, zomaar door toeval gevormd zijn. Alles is perfect gemaakt in ons lichaam, dat kan absoluut geen toeval zijn. Daar moet een god achter zitten.

Ik voel geen verwantschap met een aap!!!!!!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 14:23

Maaikje schreef:Nog ffkes wat: Als ik de meest ingewikkelde machine die ooit door mensen geproduceerd is uit elkaar haal tot de kleinste boutjes enz. toe, en ik wacht een miljoen jaar, dan blijven al die schroefjes gewoon liggen, er zullen een aantal onderdelen vergaan, maar de rest blijft intact. Alles blijft gewoon liggen waar ik het heb neergelegd, er is in die miljoen jaar niets veranderd. Al die onderdeeltjes hebben zich niet met zn allen weer tot een machine gevormd. Hoe zou dat bij een mens dan wel kunnen? De meest ingewikkelde machine ooit, en dat zou dan, zomaar door toeval gevormd zijn. Alles is perfect gemaakt in ons lichaam, dat kan absoluut geen toeval zijn. Daar moet een god achter zitten.

Heel goed! Waarom kraakt altijd iedereen de onlogische kanten van de schepping af? De evolutietheorie is helemaal onlogisch, maar daar kijken we niet naar, we l*llen eromheen, om de aandacht van de onlogica (lekker woord) van de evolutie af te leiden! (We = trouwens, de wetenschappers en de maatschappij)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2005 14:29

Maaikje schreef:Nog ffkes wat: Als ik de meest ingewikkelde machine die ooit door mensen geproduceerd is uit elkaar haal tot de kleinste boutjes enz. toe, en ik wacht een miljoen jaar, dan blijven al die schroefjes gewoon liggen, er zullen een aantal onderdelen vergaan, maar de rest blijft intact. Alles blijft gewoon liggen waar ik het heb neergelegd, er is in die miljoen jaar niets veranderd. Al die onderdeeltjes hebben zich niet met zn allen weer tot een machine gevormd. Hoe zou dat bij een mens dan wel kunnen? De meest ingewikkelde machine ooit, en dat zou dan, zomaar door toeval gevormd zijn. Alles is perfect gemaakt in ons lichaam, dat kan absoluut geen toeval zijn. Daar moet een god achter zitten.

Klopt wel, maar het gaat hier niet om evolutie.... Het gaat hier over Intelligent Desgin. Dat is toch geel wat anders. Intelligent Design sluit het bestaan van een God niet uit, integendeel, daarbij wordt het juist heel logisch geacht dat er een God is. Het idee is immers dat de wereld (los van of die is geschapen of geevolueerd) een intelligent ontwerp is van iemand die boven de mensheid staat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Methorst
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Methorst » 16 jun 2005 16:10

Sorry, ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest.
wat ik bedoel te zeggen is dit: Hoe vullen de christelijke evolutionisten of IDers de zondeval in. IS er ooit een aap geweest die de verboden vruch heeft gegeten of schrappen ze dit hoofdstuk ook uit de bijbel ? En de schepping van de mens, die 2 keer is beschreven in Genesis, heeft die wel bestaan of is de mensook geevolueerd ?
"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..

- Albert Einstein

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 16:21

Owk...volgens mij kan je als christen niet in de evolutie of het ID geloven. Als christen geloof je de bijbel toch van kaft tot kaft...of niet soms?
En, als je de bijbel leest, en leest, kom je er vanzelf achter dat het geen toeval was!!! Maar God wist wat Hij deed, en zag dat het goed was!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 16 jun 2005 17:28

Dreamster,

Ik kan me je reactie voorstellen, en toch ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik geloof dat de hele Bijbel door God gegeven is, en dat God de dingen met een bedoeling heeft gezegd. Dat wil niet automatisch zeggen dat het letterlijk zo gebeurd is. Ik zou niet verwachten dat als de aarde via een evolutionair systeem geschapen is, dat het zo beschreven zou worden in de Bijbel. Dat soort wetenschappelijk gepraat is nu eenmaal vreemd aan de Bijbel. Ik weet zelf niet precies hoe alles ontstaan is, maar ik zal de mensen die niet geloven in een schepping in zes dagen niet zomaar afschrijven als Christen. Probeer in het gesprek broeders en zusters te blijven als dit het voornaamste verschilpunt is.

Verder ook binnen de evolutie is er best ruimte voor een eerste mens. En er zijn ook genoeg mensen die de mens nog als uitzondering zien. Apart geschapen enz. Dan krijgt ook de zondeval haar plaats.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 19:28

Ik veroordeel ze niet. Ik geef ze recht op eigen meningsuiting.
Toch ben ik het niet met je eens. Als mensen ergens hun eigen gedachten over hebben, heeft God opeens een bedoeling met een bijbelverhaal, en hoeft het niet echt gebeurt te zijn! God geeft toch duidelijk de gelijkenissen en de visioenen (in ezechiel) aan. Ik vind het een beetje onrechtvaardig om dan zomaar te zeggen, het is misschien een bedoeling. Trouwens, ik mag toch ook mn eigen mening hebben. Iedereen mag zeggen dat je als christen voor het ID moet zijn en als ik dan vind dat creationisten de waarheid spreken, is het opeens afschrijven....

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 16 jun 2005 19:32

Evolutie is onzin: Als je prachtige muziek hoort zeg je toch ook niet,nou ja dat zijn wat instrumenten en de muziek is aankomen waaien. Bij een auto zeg je toch ook niet,dat de onderdelen zelf een auto zijn gaan maken?
Al die dingen worden door mensen gemaakt en die mensen zijn door God gemaakt. Wij bezittten ook een stukje van de creativiteit van onze Heere.
Daar mogen we trots op zijn. Vooralsnog veeg ik de hele evolutietheorie van tafel. Er staat nergens in de bijbel, dat adam en eva apen waren,het waren mensen van vlees en bloed. Trouwens Darwin heeft zijn eigen theorie ingetrokken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 19:33

Dan komen we op de onvermijdelijke vraag van het bewijs. Het bestaan van God is nauwelijks te bewijzen. "Jamaar de Bijbel dan?" Tja, iedereen kan wat opschrijven en als genoeg mensen het maar geloven... Kijk naar de Koran....

Ik ben Christen, maar ik ben ervan overtuigd dat God de wereld geschapen heeft middels evolutie. Er zijn verschrikkelijk veel bewijzen voor de evolutietheorie.

Maaikje mag dan geen verwantschap voelen met een aap, ze verschilt genetisch maar 2% van een chimpansee.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 16 jun 2005 19:38

Parsifal zegt:Ik ben Christen, maar ik ben ervan overtuigd dat God de wereld geschapen heeft middels evolutie

Sorry Parsifal,maar God is een Almachtig God. Die heeft geen evolutie nodid. Hij spreekt en het is er. En God onderhoud die schepping nog steeds hoor,dus die bewijzen van evolutie kunnen ook bewijzen zijn van God die voor de schepping zorgt[/quote]

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 19:39

OWk...maar er zijn ook heel veel bewijzen tegen. Evolutie is ook een geloof. Waarom worden de wetenschappers meteen zo panisch als het over de schepping gaat? En geloof je niet in de Bijbel...owk, ik klink misschien fundamentalistisch maar ik wordt er verdrietig van.

Terug naar “Archief”