Haha, dat zal ik proberen. Heb je dominee Clements wel eens gehoord? Het probleem in onze kerk is ook dattie zo ontzettend groot is.
Ja ik heb met daniel-kamp in reeuwijk gezeten vorig jaar en toen zat ik daar in de kerk dus, en ik heb hem 6x in Reichenback/Spietz/Interlaken gehoord.
Ik zit helemaal achteraan, tussen allerlei klierende pubers, en de hele kerk is donker geverfd. Bah, dan kan ik me echt niet concentreren op de preek.
Hoe donkerder de kerk hoemeer je je kunt focussen op het licht van het evangelie

Ik was bij mn vriendin in Houten, en daar staat dominee van der Net (Echt goede dominee), echt, allemaal zonlicht, heel de kerk licht. En dat scheelt ontzettend, je wordt er niet zo slaperig van:D
Ds. van de Net is ook leip ja, er staan een paar preken van hem op internet trouwens (
www.prekenweb.nl), ik vind Clements echt een supergoede dominee, echt, hij preekt echt altijd wet en evangelie in elke preek! fantatisch, ik had hem gehoord in Reichenbach en week later in Gouda zelfde preek, maar je hoord zoveel andere dingen dan. Ook een tip, schrijf mee met de preek dan hou je je gedachten er beter bij.
Maar ik ga nog even ontdekken wat ik nou van de kerk verlang. Misschien is dat wel slim. Want voor je het weet....
Ik denk een kerk waar je Jezus kunt leren kennen als zaligmaker..
Het is alleen erg moeilijk om een goed persoon te vinden, de meeste mensen zijn niet zo gemotiveerd als het over de kerk gaat.....gergem trekje???
Jezus is ook gergemmer

Maar die mentaliteit komt idd voor in de gergem (en ogg, ggin, pkn etcetra) alleen niet zoveel in de evangelische kerken.
Ik ga wel naar Afrika als ik groot ben, dan zit ik niet met het kerk probleem Wink Razz
Dat zullen die negers echt te gek vinden, zo mooie blanke vrouw die daar danst op hun muziek

Maar even serieus, ook in de Afrika komt steeds meer weerstand tegen die trommel muziek en gaat men vaak over op gitaartjes of andere westerse instrumenten omdat ze het moeilijk vinden om de zelfde instrumenten en melodieen te gebruiken waar ze eerst afgoden mee eerden, maar gergemmiaanse orgeltjes zul je niet vinden.