Psalmen & gezangen. Ritmisch of niet.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 jun 2005 14:06

Je kunt gewoon je attest opvragen bij de kerk hoor, of niet maar dan ga je gewoon lekker niet naar de gergem, makkelijk toch?

Ik vermoed dat jij bij Ds. Clements zit in Gouda? Zo'n leipe dominee is dat, gewoon super relaxed en altijd wordt er geblazen op de bazuin van de wet en geplokkeld op de harp van het evangelie.

Zie het ook eens van de andere kant, 300jaar is alles gewoon zo geweest maar nu moet dat veranderd worden, en wat gaat er daarna gebeuren? Men is gewoon een beetje bang voor alles, gewoon wat tips: wordt refolutionair protesttant, ga gewoon lekker naar de kerk waar je door God ingezet bent, gaan naar de JV en praat daar over JOU geloof, blijf lekker op refoweb en kijk om je heen naar andere gergemmers die net zoals jij denken en de kerk van binnenuit willen veranderen!

Groet. Raido
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 14:14

Haha, dat zal ik proberen. Heb je dominee Clements wel eens gehoord?
Het probleem in onze kerk is ook dattie zo ontzettend groot is. Ik zit helemaal achteraan, tussen allerlei klierende pubers, en de hele kerk is donker geverfd. Bah, dan kan ik me echt niet concentreren op de preek. Ik was bij mn vriendin in Houten, en daar staat dominee van der Net (Echt goede dominee), echt, allemaal zonlicht, heel de kerk licht. En dat scheelt ontzettend, je wordt er niet zo slaperig van:D
Maar ik ga nog even ontdekken wat ik nou van de kerk verlang. Misschien is dat wel slim. Want voor je het weet....
Maar dank je voor je tips.
Het is alleen erg moeilijk om een goed persoon te vinden, de meeste mensen zijn niet zo gemotiveerd als het over de kerk gaat.....gergem trekje???

Ik ga wel naar Afrika als ik groot ben, dan zit ik niet met het kerk probleem :wink: :P
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 jun 2005 14:23

Haha, dat zal ik proberen. Heb je dominee Clements wel eens gehoord? Het probleem in onze kerk is ook dattie zo ontzettend groot is.
Ja ik heb met daniel-kamp in reeuwijk gezeten vorig jaar en toen zat ik daar in de kerk dus, en ik heb hem 6x in Reichenback/Spietz/Interlaken gehoord.

Ik zit helemaal achteraan, tussen allerlei klierende pubers, en de hele kerk is donker geverfd. Bah, dan kan ik me echt niet concentreren op de preek.
Hoe donkerder de kerk hoemeer je je kunt focussen op het licht van het evangelie ;-)

Ik was bij mn vriendin in Houten, en daar staat dominee van der Net (Echt goede dominee), echt, allemaal zonlicht, heel de kerk licht. En dat scheelt ontzettend, je wordt er niet zo slaperig van:D
Ds. van de Net is ook leip ja, er staan een paar preken van hem op internet trouwens (www.prekenweb.nl), ik vind Clements echt een supergoede dominee, echt, hij preekt echt altijd wet en evangelie in elke preek! fantatisch, ik had hem gehoord in Reichenbach en week later in Gouda zelfde preek, maar je hoord zoveel andere dingen dan. Ook een tip, schrijf mee met de preek dan hou je je gedachten er beter bij.

Maar ik ga nog even ontdekken wat ik nou van de kerk verlang. Misschien is dat wel slim. Want voor je het weet....
Ik denk een kerk waar je Jezus kunt leren kennen als zaligmaker..

Het is alleen erg moeilijk om een goed persoon te vinden, de meeste mensen zijn niet zo gemotiveerd als het over de kerk gaat.....gergem trekje???
Jezus is ook gergemmer ;-) Maar die mentaliteit komt idd voor in de gergem (en ogg, ggin, pkn etcetra) alleen niet zoveel in de evangelische kerken.
Ik ga wel naar Afrika als ik groot ben, dan zit ik niet met het kerk probleem Wink Razz
Dat zullen die negers echt te gek vinden, zo mooie blanke vrouw die daar danst op hun muziek :P Maar even serieus, ook in de Afrika komt steeds meer weerstand tegen die trommel muziek en gaat men vaak over op gitaartjes of andere westerse instrumenten omdat ze het moeilijk vinden om de zelfde instrumenten en melodieen te gebruiken waar ze eerst afgoden mee eerden, maar gergemmiaanse orgeltjes zul je niet vinden.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 14:37

Vergeet dat mooi maar hoor:p
Gelukkig...geen orgeltjes:D Volgens mij wijken we van het onderwerp:p
Maar ik gaat ffiez in de tuin zitte....ff nadenke he:p duzz...afwezig:D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2005 15:59

Er zijn wel meer kerken war Jezus als zaligmaker verkondigd wordt :)

Als dat je eerste prioriteit is blijven er nog een hoop kerken over en kan je daarna naar andere dingen gaan kijken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 16:07

Ik ga gewoon naar afrika :wink:
Maar ff serieus: Waarom zijn er in Nederland zoveel kerken...ik wordt er soms moedeloos van!
Ik vind het allemaal zo uiterlijk, zo van, ik zit in de goede kerk dus met mij komt alles goed.............hoop ik...zoiets.
Kijk, ik vind et vaak zo in der gergem (weer die gergem he...niemand voelt zich gekwetst toch alsjeblieft) Het is heeel moeilijk om bekeert te worden, en als je dan eindelijk bekeert ben, weet je het dan wel zeker, want stel je voor dat het de duivel zou zijn...Ik vind dat ze te veel van het oude testament uitgaan...Jezus, tja, dan ga je al snel zo in de evangelische richting he...

Zucht, het is wel erg moeilijk hoor
We dwalen wel lekker van het onderwerp

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2005 16:25

Hehe... Naast evangelische gemeenten (bapstisten vind ik wel een aanrader :D) zijn er ook wel niet-evangelische gemeenten waar dat anders is. Bijvoorbeeld de nederlands gereformeerde kerk.... hebben ze nog wel redelijk vaak een orgel maar ja, das dan nog niet het ergste :P
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 16:29

Help...en dat is nou net mijn struikelblok...nee geintje. IK heb niets tegen evangelisch, dat is de kerkeraad:p Ik ga eerst maar eens alles bezoeken, voor ik mn keus maak. Moek sowieso nog 5 jaar wachten want mn ouders laten dat noooit toe....

Zo snel wie moglich op kamers:p

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2005 16:45

Begin maar es bij baptisten dan :D. Je vindt piano toch wel cool? :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 jun 2005 17:53

Marnix schreef:Juist, dat vind ik ook. Er zijn zo ontzettend veel verschillende instrumenten. Waarom moeten we nou als kerken zeggen: We doen alleen een orgel... Waarom willen we 1 vast instrument hebben als we zoveel mogelijkheden hebben. Waarom varieren we niet wat meer?

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een triangel, mits vakkundig bespeeld en niet ritmisch.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 jun 2005 17:54

Baptisten hebben een valschen leer! Nou ja... :P

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 jun 2005 18:02

Marnix schreef:Begin maar es bij baptisten dan :D. Je vindt piano toch wel cool? :)

Piano is niet geschikt als begeleidingsinstrument. Bovendien is de piano een mondain instrument wat in de salons thuishoort. Ik vind het wel mooi, maar dan als concertinstrument, om chopin, mozart en rachmaninov te beluisteren. Wat begeleiden in een kerk betreft gaat niets boven een goed orgel bespeeld door een goede organist.
Ik weet het, die combinatie is vrij zeldzaam. Helaas.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 18:53

jas schreef:
Marnix schreef:Begin maar es bij baptisten dan :D. Je vindt piano toch wel cool? :)

Piano is niet geschikt als begeleidingsinstrument. Bovendien is de piano een mondain instrument wat in de salons thuishoort. Ik vind het wel mooi, maar dan als concertinstrument, om chopin, mozart en rachmaninov te beluisteren. Wat begeleiden in een kerk betreft gaat niets boven een goed orgel bespeeld door een goede organist.

Zondag a.s. 10:45 Oud-Katholieke Kerk, Wal 30, Schoonhoven
Zondag a.s. 18:30 Gereformeerde Kerk, Hoofdstraat 60, Bergambacht
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 jun 2005 19:04

Optimatus schreef:
jas schreef:

Zondag a.s. 10:45 Oud-Katholieke Kerk, Wal 30, Schoonhoven
Zondag a.s. 18:30 Gereformeerde Kerk, Hoofdstraat 60, Bergambacht

eigen roem?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 jun 2005 19:12

Whaa, wat ben je zelf? Piano is heel cool, trouwens, ik vind het onzin dat je daarmee niet kunt begeleiden, overal zijn foefjes voor dus:p

En...die triangel, nee, dat is professioneel, ik heb niets tegen triangels maar volgens mij kan je dan beter een piano nemen :?

Terug naar “Archief”