toespraken eo jongerendag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

toespraken eo jongerendag?

Berichtdoor hijwel » 13 jun 2005 17:10

ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

charlie
Mineur
Mineur

Re: toespraken eo jongerendag?

Berichtdoor charlie » 13 jun 2005 17:40

Ik heb die van s middags een stukkie gezien (fijn dat je niet naar de rest vraagt ;)) )
Wat ik persoonlijk vond: duidelijke, gestructureerde <preek>! leuk met die graffiti, het activeert mensen mee te denken (maar onze kerkmuur zullen we maar schoonlaten he. . )

Maar of de mensheid tegenwoordig nog een verlosser nodig heeft, mis ik dan wel (ik geef het toch als antwoord, want ik miste het, en hoort dus bij wat ik vind)

voor ik verder ga: wat vond jij ervan?

beetje doelgericht-leven achtig ;)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 jun 2005 18:08

charlie schreef:Maar of de mensheid tegenwoordig nog een verlosser nodig heeft, mis ik dan wel (ik geef het toch als antwoord, want ik miste het, en hoort dus bij wat ik vind)

vink niet helemaal eerlijk dat je dit zegt, constantijn geluk heeft duidelijk gesproken over Jezus Chrsitus de weg de waarheid en het leven. Als je leven wilt vinden kan je alleen via Hem tot de Vader komen.

ik heb er na gekeken, en ik vondt het een mooie dag. De praise vindt ik ook altijd heel mooi. Sommige artisten hou ik niet zo van, maar dat is denk ik persoonlijk.

Ik vindt het geweldig dat zoveel jongeren steun aan elkaar kunnen hebben op zo'n dag!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2005 18:17

Ik vond de toespraken mooi en inhoudelijk sterk, goed toegespitst op de doelgroep (jongeren) en het evangelie stond er helemaal centraal! Ze sloten ook goed op elkaar aan!

Kees Kraaijenoord zijn toespraak sprak me persoonlijk trouwens nog het meest aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 13 jun 2005 19:08

hijwel schreef:
charlie schreef:Maar of de mensheid tegenwoordig nog een verlosser nodig heeft, mis ik dan wel (ik geef het toch als antwoord, want ik miste het, en hoort dus bij wat ik vind)

vink niet helemaal eerlijk dat je dit zegt, constantijn geluk heeft duidelijk gesproken over Jezus Chrsitus de weg de waarheid en het leven. Als je leven wilt vinden kan je alleen via Hem tot de Vader komen.

ik heb er na gekeken, en ik vondt het een mooie dag. De praise vindt ik ook altijd heel mooi. Sommige artisten hou ik niet zo van, maar dat is denk ik persoonlijk.

Ik vindt het geweldig dat zoveel jongeren steun aan elkaar kunnen hebben op zo'n dag!

tsja, ik heb Cg ook niet gehoord he, alleen van Kees K zoals ik al zei. .
t zou me niets verbazen als ze het goed met elkaar hebben kortgesloten.
zo van: s morgens The Message, s middags de handjes en de voetjes eraan geven. thats ok!
Je vroeg naar me mening, maar die is dus een beetje gebaseerd op alleen het middagprogramma.
Vond je in het verhaal van Kees K wel het evangelie doorklinken?
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 jun 2005 22:26

hmm nee dat was volgens mij niet echt de bedoeling, daar was het verhaal van constatijn voor.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

André

Berichtdoor André » 13 jun 2005 23:39

Wat ik ervan bekeken heb vond ik zeker tot de verbeelding spreken, maar dat die 2 gasten KJ-52 het predikaat muziek maken mogen dragen moest verboden worden, mènnnn wat een chaotisch gedoe.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2005 12:10

Lol. Smaken verschillen he. Ik vond KJ-52 best wel goed. En zijn freestyles waren kunstig :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 jun 2005 13:31

De toespraak van Constatijn was mooi!!!
Dat stukje met die jongen met dat zelfgemaakte bootje en dan doorgelinkt naar Christus vind ik erg mooi!!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 14 jun 2005 14:04

André schreef:Wat ik ervan bekeken heb vond ik zeker tot de verbeelding spreken, maar dat die 2 gasten KJ-52 het predikaat muziek maken mogen dragen moest verboden worden, mènnnn wat een chaotisch gedoe.

chaotisch?

het heeft totaal niets met het envangelie te maken!!!

ik zie het verschil niet met eminem! ook omdat hetbeide niet te verstaan is. Ga je de teksten opzoeken zie je verschil .. dat kan toch nie tde bedoeling zijn?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

André

Berichtdoor André » 14 jun 2005 14:08

TheShadow schreef:het heeft totaal niets met het envangelie te maken!!!
Die vond ik eigenlijk al vanzelfsprekend. :shock:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 jun 2005 14:18

TheShadow schreef:chaotisch?

ik zie het verschil niet met eminem! ook omdat hetbeide niet te verstaan is. Ga je de teksten opzoeken zie je verschil .. dat kan toch nie tde bedoeling zijn?

afgezien van dat ik het mooi vindt :D , of dat je iets oppikt van het evangelie. is een goede tekst met dit soort muziek toch geen verkeerde combinatie?

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 14 jun 2005 14:21

hijwel schreef:

afgezien van dat ik het mooi vindt :D , of dat je iets oppikt van het evangelie. is een goede tekst met dit soort muziek toch geen verkeerde combinatie?

het gaat meer om de sfeer dan om de inhoud! dat is het! misschien is het bij eminem en wat ouder publiek, maar de sfeer willen ze hetzelfde hebben. Want anders komen de mensen niet... ! :?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 jun 2005 14:41

TheShadow schreef:het gaat meer om de sfeer dan om de inhoud! dat is het! misschien is het bij eminem en wat ouder publiek, maar de sfeer willen ze hetzelfde hebben. Want anders komen de mensen niet... ! :?

ik denk niet dat je kan zeggen dat het meer om sfeer gaat dan om inhoud. Ik ben het wel mee eens dat het ook om sfeer gaat, maar zeker ook om inhoud.. De toespraken zit een diepe inhoud, ook in de nummers die gezongen worden door de ronduit praise band. Ook rachael lampa had nummers met een geweldig inhoud.

En ik denk dat de kj-52 bijvoorbeeld wel lokkertjes zijn.. Maar dit hoeft niet fout te zijn. Er zijn pubers die alleen maar komen voor de artisten, maar toch worden ze in aanraking gebracht met de bijbel.

de sfeer is zeker niet hetzelfde als bij eminem, geen vechtpartijen geweest of agrasief gedrag. Ik snap wel je reactie. Waar is nou het onderscheid tussen rapmuziek van eminem en rj-52. Ik denk dat dit in de songtekst zit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2005 14:59

TheShadow schreef:
hijwel schreef:

het gaat meer om de sfeer dan om de inhoud! dat is het! misschien is het bij eminem en wat ouder publiek, maar de sfeer willen ze hetzelfde hebben. Want anders komen de mensen niet... ! :?

Wat is je probleem? Hij maakt gewoon muziek.... als christen. En dat kan je op zich in de teksten terugvinden.... alleen zijn de teksten als hij rapt niet altijd even goed te volgen :D

Allereerst, moet je gelijk de eerste keer kunnen horen dat het christelijk is? En als tweede, uit wat hij zei en ook gewoon in sommige nummers kon je heel duidelijk horen dat het christelijk is.

Dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.

Terug naar “Archief”