Overeenkomsten zijn niet zo verwonderlijk, want de duivel kan voor een hoop surrogaat zorgen.
ga eerst eens onderzoeken voor dat je met jullie 'geliefde duivel' gaat strooien.
Ja, dan kan ik jou ook voor de voeten werpen: tekortkoming bij de mens van begrip over God, wat voor onvolmaakte God heb jij? Maar goed, daar gaat het mij op zich niet om.
De kloof tussen God en mens is geslecht dankzij God. De mens kon dat niet. Gods liefde heeft inderdaad de zonde van de mens en de gevolgen daarvan overwonnen. Maar dat ligt bepaald niet aan de mens. Want als het van de mens af moest hangen was dat nooit gebeurd.
En zonde is véél erger dan een toevallig misverstandje. Zonde is opstand tegen de volmaakt heilige God, en daarom dodelijk. Je onderschat de zonde zwaar. Maar dat euvel vindt je in alle niet-christeiljke godsdiensten, en zelfs bìnnen de christelijke religie nl. in de geperverteerde vormen ervan. (Het blijven mensen, nietwaar?)
Je kan niet gescheiden zijn van God. Het komt enkel door de kracht van de geest (mind) dat je denkt afgescheiden te zijn. Je kan wel met duizend teksten of redenen aankomen die anders beweren, maar de revaring zit in je. Pas als je dat begrijpt, begrijp je de woorden die ik schrijf. Alle angsten die voort komen uit het christendom is een bewijs dat de religie op sommige punten niet werkt. Angst voor God, is de grootste dwaling die je kunt maken.
Leuk staaltje religiositeit 'van beneden af'. Als ik in een oerwoud leefde, zonder de Bijbel, maar wel met religieus besef zou ik misschien ook wel zoiets verzonnen hebben.
Kijk, een mens is best in staat tot intelligente gedachten over God en het bovennatuurlijke. Hij kan prachtige denksystemen verzinnen. Maar hij schiet daar verder niets mee op. Daarvoor moet God zich openbaren, want alleen Hij kan het zuivere licht laten schijnen. En dat heeft Hij gedaan d.m.v. de Bijbel.
Al deze woorden geven duidelijk weer dat je zo geindoctrineerd bent met dat gene wat mensen om je heen als enige waarheid zien. Het geeft aan dat je je ogen niet wilt open voor datgene dat je niet kent.
Onvoorwaardelijke liefde, ja, dat onderwees Christus wel. Dat ontken ik niet. Al is dat natuurlijk niet het enige. Hij onderwees ook over zijn lijden en sterven, en dat Hij dat moest ondergaan, en zo de zonde van de wereld wegnemen. Maar daar heb jij denk ik niet zo veel mee.
Ook erg interessant, sta je open voor een nieuwe kijk hier op?
Wat bedoel je? Vind je me onaardig in mijn toon van discussiëren?
Ik heb geen hekel aan jou als persoon.
Ik heb wel een hekel aan leugens, dus ook aan jouw leugenleer.
Als ik een hekel had aan jou als persoon zou ik jou het geloof in Christus niet gunnen. Maar dat is gelukkig niet het geval.
Het was niet op jou gericht maar op de christen in het algemeen. Maar als je het persoonlijk opvat dan zal er wel iets zitten, bij jezelf.
God heeft zich geopenbaard in de Bijbel. Jij hanteert valse bronnen die niet van God zijn.
Wat beperk je God toch weer. Als je ook maar iets meer open zou staan dan zou je zien dat deze wereld zoveel grote meesters heeft gekend en nog kent waardoor God rechtstreeks met ons kan communiceren. God Zelf heeft vorm aangenomen als oa Krishna. God is zoveel meer dan de mens met zijn beperkte denkvermogen zich kan voorstellen.
Overigens ben je lekker kort door de bocht met je reactie. 'Liefde' is voor mij een begrip wat je niet steeds in de mond moet nemen, want dat klinkt mierzoet. Het is beter om het in praktijk te brengen.
Ik wordt door anderen gezien als een sympathiek en aardig persoon, merk ik. Maar ik loop niet de hele tijd met het woord liefde in de mond. Ik ga daar liever zuinig mee om. Maar mijn daden zijn blijkbaar voldoende om zo over te komen.
Het is toch hopelijk niet erg dat niet iedereen van mierzoet spreken houdt?
Voor jou is het mierzoet omdat je je eigen afkomst negeert, erger nog deze verdoem je.
Het is ook niet nodig om het woord liefde constant in de mond te hebben maar wel in je hart. En daarvoor is nodig dat je van jezelf gaat houden. Het is mede door het christelijke gedachtegoed dat de westelijke wereld de gehele wereld vernietigd (niet dat het kan maar dat is wat anders). Omdat de christelijke gedachtgoed ervoor gezorgd heeft dat een zeer groot en invloed rijk deel van de wereld onbewust is gebleven. (niet dat ik dit veroordeel, het is allemaal deel van het grote geheel). En het is naar maar waar; de onbewuste mens weet niet wat ware liefde is. En dus zoekt deze het buitenzich, maarja die liefde is altijd voorwaardelijk.
Het is daarom dat nu het boeddhisme en new-age praktijken (wat overigens heel breed is) ontzettend in is. Want zij zetten de mens toe om de liefde in zichzelf te zoeken en te vinden. Daar waar God zich heeft geinstalleerd, het hart (spirituele hart).
Da's inderdaad niet zo nuttig als je er geen antwoord op weet, als het niet in je straatje past. Ach, kan gebeuren.
Je kan zelf ook wel bedenken dat wanneer zoiets bestaat dat door de mens is bedacht want immers; waar is de Liefde?
Be glorie, be Love, enjoy live.
Ps. Misschien kunnen we een onderwerp behandelen per keer want dit worden wel hele lange teksten. En misschien willen anderen dan ook mee doen.